Σύνδεση

Mercedes-Benz

Το MBUX, το νέο σύστημα infotainment της Mercedes είναι ότι πιο προηγμένο και φιλικό στη χρήση υπάρχει (Video)

Το MBUX, το νέο σύστημα infotainment της Mercedes είναι ότι πιο προηγμένο και φιλικό στη χρήση υπάρχει

Ο έλεγχος ενός συστήματος infotainment με φωνητικές εντολές δεν είναι κάτι καινούργιο ή πρωτοποριακό. Βέβαια τα συστήματα που υπάρχουν μέχρι στιγμής δεν είναι απαλλαγμένα από περιορισμούς. Για παράδειγμα αν έδινε ο πρωθυπουργός ή γενικά ο μέσος Έλληνας μια εντολή στα Αγγλικά η πιθανότητα να εκτελεστεί θα ήταν πολύ μικρή, ενώ θα έπρεπε να χρησιμοποιηθεί η προκαθορισμένη φράση επακριβώς.

Τα παραπάνω, οι προκαθορισμένες εντολές και η οξφορδιανή προφορά, δεν αποτελούν προϋποθέσεις για την καλή λειτουργία του νέου συστήματος infotainment της Mercedes, του MBUX (Mercedes-Benz User Experience), μιας και η όλη εξέλιξή του, η οποία κράτησε 30 ολόκληρους μήνες, βασίζεται στην χρήση φυσικής γλώσσας. Της καθομιλουμένης δηλαδή και με την εκφορά του λόγου που έχει ο κάθε χρήστης.

Και αυτό γιατί το σύστημα, που βασίζεται και στην τεχνητή νοημοσύνη, μαθαίνει και προσαρμόζεται. Στις συνήθειες και το πρόγραμμά του μεμονωμένου οδηγού, προεπιλέγοντας π.χ. στο σύστημα πλοήγησης τη διαδρομή που εκτελεί περιοδικά και προτείνοντας από μόνο του εναλλακτικές λαμβάνοντας υπόψη τις ισχύουσες πληροφορίες για την κυκλοφορία.

Η ενεργοποίησή του γίνεται είτε από ένα μπουτόν στο τιμόνι είτε λέγοντας τη φράση Hey Mercedes. Το Mercedes εδώ δεν αφορά τη μάρκα του αυτοκινήτου, αλλά είναι η ονομασία της ψηφιακής βοηθού -κατά αντιστοιχία π.χ. η Amazon ονομάζει τη δική της βοηθό Alexa- και ταυτόχρονα ένας φόρος τιμής στην γυναίκα που έδωσε το όνομά της στη μάρκα, τη Mercedes Jellinek, το 1900.

Μετά την ενεργοποίησή της η ψηφιακή βοηθός Mercedes μπορεί να υλοποιήσει όλες τις εντολές, απλά, όπως μας είπε ο υπεύθυνος εξέλιξης του όλου πρότζεκτ, έχουν αποκλειστεί όσες έχουν σχέση με θέματα ασφαλείας. Π.χ. όσες έχουν σχέση με τον κινητήρα, τα φώτα και τα συστήματα ασφαλείας ή υποβοήθησης. Μάλιστα οι εντολές μπορούν να δοθούν με άμεσο τρόπο, όπως «Mercedes χαμήλωσε την εσωτερική θερμοκρασία» η με έμμεσο όπως «Mercedes ζεσταίνομαι». Η απόκριση του συστήματος, όπως διαπιστώσαμε στην πράξη στα πλαίσια της έκθεσης CES στο Λας Βέγκας, όπου έγινε η επίσημη παρουσίασή του, είναι ιδιαίτερα γρήγορη, υπάρχει η δυνατότητα σύνδεσης μέχρι και 2 κινητών -iOS, Android ή Baidu που είναι το πιο διαδεδομένο λογισμικό στην Κίνα- ενώ είναι διαθέσιμο σε συνολικά 13 γλώσσες. Οι οποίες καλύπτουν το 90% των πωλήσεων της γερμανικής εταιρείας.

Πέρα από τις φωνητικές εντολές, ο έλεγχος του MBUX γίνεται και μέσω της αφής, μιας και υπάρχει touch screen, το γνωστό για τα μοντέλα της Mercedes Touchpad στην κεντρική κονσόλα, καθώς και πλήκτρα αφής στο τιμόνι, όπως και στις E και S-Class. Όσο για τη διαμόρφωση του μενού η λογική που ακολουθείται είναι αυτή των smartphones τελευταίας γενιάς, οπότε είναι οικεία και γνωστή στους περισσότερους, οπότε και μειώνεται ο χρόνος προσαρμογής. Σημαντικό είναι πως υπάρχει συνεργασία και με την εφαρμογή (app) της Mercedes, οπότε το προφίλ του εκάστοτε οδηγού μπορεί να μεταφέρεται και σε περισσότερα του ενός αυτοκίνητα.

Η πρώτη εφαρμογή του MBUX θα είναι στην καινούργια A-Class, που θα παρουσιαστεί επίσημα σε περίπου ένα μήνα στο Άμστερνταμ. Μάλιστα συνδυάζεται και με τον πλήρως ψηφιακό και πλήρως προγραμματιζόμενο πίνακα οργάνων -για το σύστημα πλοήγησης π.χ. υπάρχει η δυνατότητα προβολής σε όλη του την έκταση- που μαζί με την οθόνη του συστήματος infotainment δημιουργεί ένα ενιαίο σύνολο. Στη βασική έκδοση οι οθόνες είναι 7,0 ιντσών και στην κορυφαία 10,25, ενώ υπάρχει και η ενδιάμεση εκδοχή με μια 7,0 και μια 10,25 ιντσών.

Ανεξάρτητα πάντως από το μέγεθος των οθονών το αποτέλεσμα είναι ιδιαίτερα σύγχρονο και εντυπωσιακό -τα εξαιρετικά γραφικά εξασφαλίζονται με τη χρήση καρτών της Nividia- και γίνεται ακόμα περισσότερο με τη δυνατότητα των φωνητικών εντολών, που θα περιλαμβάνεται στον επιπλέον εξοπλισμό.

Το χρονοδιάγραμμα χρήσης του πραγματικά εντυπωσιακού και πρωτοποριακού MBUX προβλέπει τη χρήση μετά την καινούργια A-Class στα υπόλοιπα προσθιοκίνητα μοντέλα της Mercedes, θα ακολουθήσουν τα SUV της ενώ στη συνέχεια θα επεκταθεί σε όλη τη γκάμα της.

Φυσικά θα συνδυάζεται και με μια σειρά online υπηρεσιών, όπως π.χ. ειδοποίηση για τυχόν πρόκληση ζημιάς όσο το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο ή την απομάκρυνσή του με γερανό σε περίπτωση παράνομης στάθμευσης κ.ο.κ. Η σύνδεση με το διαδίκτυο θα γίνεται μέσω κάρτας SIM ενσωματωμένης στο αυτοκίνητο -έτσι κι αλλιώς η τελευταία είναι απαραίτητη για τη δυνατότητα κλίσης έκτακτης ανάγκης που πλέον θα είναι υποχρεωτική- ενώ τα προγράμματα χρήσης δεδομένων θα παρέχονται από την Mercedes.

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Tο νέο μικρό και πιο φτηνό SUV της Toyota, που θα βασίζεται στο Yaris, θα είναι υβριδικό και τετρακίνητο

Featured

Αυτό είναι το πιο φτηνό ηλεκτρικό αυτοκίνητο του κόσμου. Ξεκινά από 1.350 ευρώ

Featured

Το καινούργιο VW Golf των 1.500 κυβικών και των 150 ίππων καλύπτει σχεδόν όλες τις απαιτήσεις

Featured

Πόσο πιστεύετε ότι κοστίζει το Toyota GR Yaris των 261 ίππων;

Featured







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup