Σύνδεση

Opel

Opel: όταν το Corsa GS Line συνάντησε τον πρόγονό του, το αρχέτυπο GSi (Video)

Το GSi -συντομογραφία του «Grand Sport injection»- αποτελεί διακριτικό των απόλυτων σπορ μοντέλων με το σήμα της Opel από τη δεκαετία του ‘80 και σημαίνει γνήσιο πάθος. Μετά τα Kadett E GSi και Manta GSi, εμφανίστηκε το 1988 ο αθλητής της μικρής κατηγορίας, το Opel Corsa GSi. Ένα αυτοκίνητο δυναμικό σαν μοτοσικλέτα: με εξαιρετικά κόμπακτ διαστάσεις, βάρος 820 κιλών, φουσκωμένα φτερά, σπορ καθίσματα, 100 ίππους και τελική ταχύτητα 188 χλμ./ ώρα

Φιλοδοξία της Opel ήταν ανέκαθεν να κάνει τις καινοτομίες και τις οδηγικές συγκινήσεις προσιτές σε όλους –και παραμένει πιστή σε αυτή τη δέσμευση στο πέρασμα των δεκαετιών. Το καλύτερο παράδειγμα είναι ο απόγονος του Corsa A GSi –το νέο Corsa GS Line. Η προέλευση των γονιδίων του νέου αυτοκινήτου είναι εμφανής με την πρώτη ματιά. Όπως το GSi των 1980s, το νέο Corsa GS Line είναι βαμμένο σε chili-red με μαύρη οροφή, και δεν αφήνει καμία αμφιβολία για το σπορ χαρακτήρα του.

Συνάντηση γενεών: Corsa A και νέο Corsa GS Line για τους θιασώτες της σπορ οδήγησης

Η έκτη γενιά Corsa έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την απόδοση, μέχρι την παραμικρή λεπτομέρεια και είναι πιο μοντέρνα και δυναμική από ποτέ. Οι οπαδοί της σούπερ σπορ εμφάνισης θα μπορούν να επιλέξουν το νέο Corsa GS Line, που είναι πραγματικά εντυπωσιακό –όπως το Corsa GSi.

Ο κινητήρας των 1.600 κ.εκ. με ψεκασμό καυσίμου που εξελίχθηκε το 1988 επιτάχυνε την πρώτη γενιά Corsa από στάση στα 100 χλμ./ ώρα σε περίπου 9,5 δευτερόλεπτα. Με ισχυρή ροπή στις χαμηλές στροφές, το αυτοκίνητο πάντα έφερνε ένα χαμόγελο ικανοποίησης στους οδηγούς του Corsa GSi με το παραμικρό πάτημα του γκαζιού. Για να επιτύχουν υψηλότερες επιδόσεις και ευελιξία, οι μηχανικοί της Opel προσάρμοσαν το πλαίσιο και τα φρένα του Corsa στις προδιαγραφές GSi. Μεταξύ άλλων προστέθηκαν πιο σκληρά ελατήρια, ειδικά αμορτισέρ και μεγαλύτερα, εσωτερικά αεριζόμενα εμπρός δισκόφρενα. Αντιστρεπτικές δοκοί μπροστά και πίσω διατηρούσαν την ισορροπία του αυτοκινήτου στις στροφές.

Όμως τι γίνεται σήμερα; Το νέο Corsa GS Line είναι επίσης εφοδιασμένο με προηγμένη τεχνολογία, όπως ο κινητήρας turbo των 1.200 κ.εκ. (96 kW/130 PS) με οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Με τον κορυφαίο κινητήρα βενζίνης, το  Corsa φτάνει τα 208 χλμ./ ώρα και επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ ώρα σε 8,7 δεύτερα (κατανάλωση καυσίμου NEDC1: στην πόλη 5,5-5,4 l/100 km, εκτός πόλης 4,2-4,0 l/100 km, μικτός κύκλος 4,7-4,5 l/100 km, 106-103 g/km CO2, κατανάλωση καυσίμου WLTP2: μικτός κύκλος 6,0-5,6 l/100 km, 136-128 g/km CO2, προκαταρκτικές τιμές). Ο κινητήρας αποδίδει μέγιστη ροπή 230 Nm, κάτι που εγγυάται μία συναρπαστική οδηγική εμπειρία.

[ngg src=”galleries” ids=”4876″ display=”basic_thumbnail”] 

Γνήσια σπορ αίσθηση– μέσα κι έξω

Επιβεβλημένο στοιχείο στο εσωτερικό, τότε (με το Corsa GSi) και τώρα (με το νέο Corsa GS Line) τα σπορ καθίσματα ως στάνταρ εξοπλισμός. Το στροφόμετρο και πρόσθετα όργανα όπως ο δείκτης πίεσης λαδιού και το βολτόμετρο παρείχαν στον οδηγό του Corsa GSi σημαντικές πληροφορίες. Με σπορ ζάντες και φαρδιά λάστιχα, το Corsa GSi απέδειξε ότι συμπεριφέρεται άνετα όχι μόνο σε συνήθεις κυκλοφοριακές συνθήκες, αλλά και στο Nürburgring –όπως το νέο Corsa GS Line.

Διαθέσιμο από 19.880 ευρώ (Λιανική τιμή με ΦΠΑ στη Γερμανία), το νέο μοντέλο ήταν άμεσα αναγνωρίσιμο από τη χρωμιωμένη απόληξη εξαγωγής του και τους σπορ προφυλακτήρες εμπρός και πίσω Το Sport mode διασφάλιζε ακόμα πιο δυναμική απόκριση διεύθυνσης και κινητήρα.

Μέχρι το τέλος παραγωγής το 1993, περισσότερα από 10.000 Corsa GSi πρώτης γενιάς είχαν περάσει από τη γραμμή συναρμολόγησης. Και με το Corsa B GSi, ο διάδοχος βρισκόταν ήδη στη γραμμή εκκίνησης για να συνεχίσει την επιτυχημένη ιστορία τη δεκαετία του 1990.

GSi σε όλες τις κατηγορίες: από το Corsa μέχρι το Insignia GSi

Το Corsa B GSi 16V εντυπωσίαζε με τους 109 ίππους του και την ισχυρή ροπή στις χαμηλές στροφές. Μετά ήρθε το Corsa C GSi με 125 ίππους και τελική ταχύτητα 202 χλμ./ ώρα, και από το 2007 το Corsa D GSi με υπερσυμπιεστή για πρώτη φορά και 150 ίππους από 1.600 κ.εκ. Η Opel συνέχισε την παράδοση GSi στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων με την πέμπτη γενιά Corsa το 2018. Ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας των 1.400 κ.εκ. απέδιδε 150 ίππους. Το κόμπακτ σπορ αυτοκίνητο είχε επιτάχυνση 0-100 χλμ./ ώρα σε 8,9 δεύτερα και τελική ταχύτητα 207 χλμ./ ώρα.

Αλλά ένα χρόνο νωρίτερα, το 2017, η Opel ήδη παρουσίαζε σημαντικά πράγματα στο κοινό, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης όταν το Opel Insignia GSi έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του. Με το σπορ Insignia σε εκδόσεις Grand Sport και Sports Tourer, υπήρχε ένα δυναμικό δίδυμο στο περίπτερο της Opel. Για ακόμη μία φορά, η μάρκα παρουσίαζε ένα σπορ μοντέλο με τετρακίνηση. Το Insignia GSi διέθετε τετρακίνηση με σύστημα κατανομής ροπής (torque vectoring) για πρόσθετη οδηγική ακρίβεια και πλευρική επιτάχυνση.

Το Insignia GSi έκανε το ντεμπούτο του με turbo κινητήρα βενζίνης 2.0 λίτρων με 260 ίππους. Λίγο μετά, ακολούθησε ένας αποδοτικός turbo diesel. Ο 2.0 BiTurbo αποδίδει 210 ίππους και έχει μέγιστη ροπή 480 Nm (κατανάλωση καυσίμου NEDC1: στην πόλη 9,6 l/100 km, εκτός πόλης 5,7-5,6 l/100 km, μικτός κύκλος 7,1 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο 187 g/km, κατανάλωση καυσίμου WLTP2: μικτός κύκλος 7,9-7,5 l/100 km, 206-195 g/km CO2). Αυτός ο κινητήρας επιταχύνει το Opel Insignia GSi Grand Sport μέχρι τα 233 χλμ./ ώρα και το Sports Tourer μέχρι τα 231 χλμ./ ώρα –έτσι η Opel προσφέρει οδηγική απόλαυση GSi από τη μικρότερη κατηγορία μέχρι τη ναυαρχίδα της.

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

Alfa Romeo: Τελικές δοκιμές της Milano που παρουσιάζεται στις 10 Απριλίου

Alfa Romeo