Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Το «κυνηγητό» με τα ραντάρ αλλάζει εποχή

Για χρόνια, ορισμένοι οδηγοί αντιμετώπιζαν τα αντιραντάρ σαν μυστικό όπλο ενάντια στα πρόστιμα. Μικρές συσκευές που “μύριζαν” ταχύτατα τα ραντάρ, ειδοποιούσαν τον οδηγό και έδιναν την ψευδαίσθηση ενός άτρωτου ταξιδιού. Όμως ο κόσμος άλλαξε — και μαζί του και η ανοχή στην παράκαμψη του ΚΟΚ. Σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, η χρήση τέτοιων συσκευών απαγορεύεται αυστηρά, με ποινές που φτάνουν μέχρι και την αφαίρεση διπλώματος.

Στη θέση των παλιών αντιραντάρ εμφανίστηκε μια νέα γενιά «έξυπνων συνοδηγών». Δεν παρεμβαίνουν τεχνικά στα συστήματα ελέγχου, δεν μπλοκάρουν σήματα, δεν παραβιάζουν αισθητήρες. Αντίθετα, αξιοποιούν τη δύναμη της κοινότητας: συλλογικά δεδομένα, ενημερώσεις σε πραγματικό χρόνο και προειδοποιήσεις για πιθανούς κινδύνους, καθυστερήσεις ή σημεία ελέγχου. Πρόκειται για μια τελείως διαφορετική φιλοσοφία, περισσότερο εργαλείο ασφάλειας παρά “κόλπο” για να ξεγλιστρήσει κανείς.

Ανάμεσα στα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα βρίσκονται οι συσκευές Co-Driver της Ooono, ιδιαίτερα δημοφιλείς στη γερμανική αγορά. Το Co-Driver No1, μικρό και λειτουργικό, συνδέεται μέσω Bluetooth με το κινητό και αντλεί δεδομένα από την πλατφόρμα Blitzer.de, προσφέροντας άμεσες ειδοποιήσεις με ήχο και φως. Η πιο εξελιγμένη εκδοχή, το Co-Driver No2, διαθέτει επαναφορτιζόμενη μπαταρία και ενσωματώνεται απρόσκοπτα σε Apple CarPlay και Android Auto, κάνοντάς το πραγματικά πρακτικό στην καθημερινή οδήγηση.

Παρά την ευρεία διάθεσή τους, η νομική πραγματικότητα παραμένει αυστηρή: σε αρκετές χώρες επιτρέπεται η κατοχή, αλλά απαγορεύεται η ενεργή χρήση τους κατά την οδήγηση για αποφυγή ελέγχων. Στη Γερμανία, για παράδειγμα, προβλέπεται πρόστιμο 75 ευρώ και ένας ποινικός βαθμός. Επιτρέπεται μόνο η χρήση για προετοιμασία της διαδρομής ή για γενικές ειδοποιήσεις ασφαλείας. Έτσι, ο οδηγός της νέας εποχής καλείται να επιλέξει ανάμεσα στη νομιμότητα και τη διευκόλυνση — σε ένα παιχνίδι όπου η τεχνολογία αλλάζει τους όρους, αλλά όχι τους κανόνες.

Ποια γνωστά μοντέλα της καταργεί η BMW;

BMW

Οδηγούμε το νέο Audi Q3 στην Ελλάδα – Πόσο κοστίζει

Audi

Η ακριβότερη Bugatti όλων των εποχών αλλάζει χέρια

Bugatti

Dacia Bigster G-140: Υβριδικό με υγραέριο και μεγάλη αυτονομία

Dacia