Κατά τη διάρκεια των δοκιμών στη Βαρκελώνη οι κάμερες στο μονοθέσιο του Παγκόσμιου Πρωταθλητή Lewis Hamilton κατέγραψαν κάποιες ασυνήθιστες κινήσεις του. Και αυτό γιατί όπως θα δείτε και στο βίντεο που ακολουθεί ο Βρετανός πιλότος μετακινούσε μέσα έξω το τιμόνι.
Με τον τρόπο αυτό διαχειρίζεται έναν νέα σύστημα που λέγεται DAS (Dual Axis System). Έτσι λοιπόν στις ευθείες τραβά το τιμόνι προς το σώμα του, ενώ λίγο πριν φτάσει στο σημείο που θα φρενάρει το σπρώχνει στην αρχική του θέση. Με τον τρόπο αυτό δίνει εντολή, με μηχανικό τρόπο, στο DAS να αλλάξει ελαφρώς τη γωνία σύγκλισης των εμπρός τροχών.
Αυτό βοηθά στην ψύξη του πέλματος στις ευθείες, το πιθανότερο είναι γιατί μειώνεται η επιφάνεια επαφής του με το οδόστρωμα, γεγονός που στη συνέχει και με την επαναφορά της γωνίας σύγκλισης στην αρχική της τιμής, εξασφαλίζει καλύτερη πρόσφυση στις στροφές που ακολουθούν και κατά συνέπεια μεγαλύτερες ταχύτητες.
Το ερώτημα φυσικά είναι αν το DAS είναι νόμιμο. Η Mercedes λέει ναι, καθώς ο κανονισμός αναφέρει πως με το τιμόνι ο οδηγός ελέγχει την κίνηση των τροχών, χωρίς να προσδιορίζει ποια είναι αυτή η κίνηση.
Τι θα κάνουν οι άλλες ομάδες; Μάλλον τίποτα, καθώς για να εξελίξουν ένα ανάλογο σύστημα θα χρειαστούν περίπου 6 μήνες, ενώ από τη σαιζόν 2021 που θα υπάρχει περιορισμός στο budget το DAS είναι πολύ πιθανόν να καταργηθεί.
Video showing Hamilton’s steering wheel moving fore and aft while altering front wheels toe angle pic.twitter.com/bRtK4udamm
— Mario Keszeli (@techF1LES) February 20, 2020
The mystery behind Mercedes’ steering wheel has been revealed 👀
Introducing the ‘Dual Axis System’ ✨#F1 #F1Testing
— Formula 1 (@F1) February 20, 2020
