Σύνδεση

Citroen

Δοκιμή: Citroën ë-C4 C-Cross

Αντικρύζοντας το νέο C4 Cross δε γίνεται να μην παραδεχτείς ότι οι Γάλλοι σχεδιαστές για μία ακόμη φορά φάνηκαν να επιδιώκουν να τραβήξουν τα βλέμματα με ένα τολμηρό crossover με… κουπέ καταβολές. Αν έπρεπε να πούμε πως μοιάζει σε κάποιο άλλο μοντέλο τότε ίσως το παρομοιάζαμε με το Toyota CH-R σε κάποιο βαθμό, γεγονός που από μόνο του εξηγεί πως το γαλλικό μοντέλο δεν περνά με τίποτα απαρατήρητο.

Κάτι οι φουσκωμένοι θόλοι, κάτι το κόμπακτ εμπρός μέρος με τα φωτιστικά σώματα σε διάταξη V, κάτι η μεγάλη αεροτομή που χωρίζει το πίσω τζάμι με τη πόρτα του χώρου αποσκευών, και το C4 C-Cross βροντοφωνάζει πως δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση για ένα βαρετό και σχεδιαστικά αδιάφορο μοντέλο.

Παρόλο που μοιάζει επιβλητικό και ογκώδες, το γαλλικό crossover δεν ξεπερνά τα 4,40 μέτρα σε μήκος (για την ακρίβεια 4,36 μέτρα), όντας -ενδεικτικά- πιο συμπαγές από το Toyota CH-R κατά 3,0 εκατοστά ή αν προτιμάτε 6,0 εκατοστά πιο μεγάλο από το Peugeot 2008. Παράλληλα, τα 15,6 εκατοστά που το χωρίζουν από το έδαφος είναι μια σοβαρή ένδειξη ότι ο χαρακτήρας του C-Cross είναι μεν αστικός, αλλά δεν αποκλείουμε μία χωμάτινη διαδρομή ή ένα ανέβασμα σε κάποιο… ζόρικο πεζοδρόμιο.

Οι διαφορές της ηλεκτρικής εκδοχής που είχαμε στη διάθεση μας σε σχέση με το βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο C4 C-Cross σχεδιαστικά είναι ελάχιστες. Με αυτό τον τρόπο, η Citroën θέλει να δείξει πως η ηλεκτρική εποχή θα πρέπει να θεωρείται πλέον ρουτίνα και δε χρειάζεται να «φωνάζει» από μακριά ένα μοντέλο ότι δεν διαθέτει θερμικό κινητήρα.

Μονάχα το λογότυπο ë-C4 στο πίσω μέρος δείχνει πως πρόκειται για το ηλεκτρικό C-Cross, καθώς ακόμη και η υποδοχή του φορτιστή βρίσκεται στην παραδοσιακή θέση που μπορεί κανείς να βρει την τάπα ανεφοδιασμού καυσίμου.

Εσωτερικά, το γαλλικό μοντέλο είναι εξίσου τολμηρό χωρίς να σε ξενίζει εργονομικά. Άλλωστε, γνωρίζοντας πως στη Citroën αρέσει να μην περνά αδιάφορος ο διάκοσμος της καμπίνας, περιμένεις πάντα μια μικρή έκπληξη. Κάτι τέτοιο συμβαίνει με τη βάση για τάμπλετ που εμφανίζεται μπροστά από το συνοδηγό μόλις πιέσεις προς τα μέσα το κρυφό συρταράκι του ταμπλό. Οι Γάλλοι το αποκαλούν smart pad support και μπορεί να μη φανεί σε όλους χρήσιμο, σίγουρα πάντως δεν πρόκειται να ενοχλήσει το συνοδηγό, καθώς είναι τόσο διακριτικό που πρέπει να είναι «περίεργος» για να το ανακαλύψεις.

Γενικότερα οι χώροι για μικροαντικείμενα φθάνουν συνολικά τα 39 λίτρα, γεγονός που πείθει, ακόμα και με την γλώσσα των αριθμών, για την πρακτικότητα και την άνεση που νοιώθει ο επιβάτης (380 τα λίτρα του χώρου αποσκευών). Μια αίσθηση πάντως που νιώθεις με το που καθίσεις στα αναπαυτικά και φαρδιά καθίσματα, προσανατολισμένα ξεκάθαρα στην λογική του… καναπέ και λιγότερο σε αυτή της πλευρικής στήριξης.

Άλλωστε, όπως είπαμε, το ë-C4 C-Cross αποτελεί τη φωνή της λογικής και επιδιώκει με κάθε τρόπο να κάνει τη μετακίνηση πιο ευχάριστη και εύκολη -εδώ ίσως οι σωματώδεις πίσω επιβάτες να νιώσουν ένα περιορισμό. Σε αυτήν ακριβώς τη γραμμή πλεύσης βλέπουμε πως οι Γάλλοι επανάφεραν τα κλασσικά πιεζοστροφικά πλήκτρα για τον κλιματισμό, ενώ στην κεντρική κονσόλα υπάρχουν κουμπιά shortcuts για τις «ev» λειτουργίες και για τη ρύθμιση και τον προγραμματισμό της φόρτισης.

Καλό, χρυσό το infotainment system -περιμέναμε πιο εντυπωσιακά τα γραφικά της οθόνης των 10 ιντσών- όμως κάποιες φορές οι εταιρείες το παρακάνουν με την φιλοσοφία αφής, κάνοντας τη ζωή του οδηγού πιο δύσκολη. Αυτό δε συμβαίνει στην περίπτωσή του C4 C-Cross, καθώς μοιάζει σα να έχει σχεδιαστεί η κάθε μία λειτουργία του από ένα μέσο οδηγό και τα κουμπάκια δε χρειάζονται εξοικείωση παραπάνω από 5-10 λεπτά.

Η νοοτροπία της λογικής και της άνεσης συνεχίζεται και… εκτοξεύεται στις διαδρομές με το crossover της Citroën. Στρωτή η λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα με τους 136 ίππους και τα 260 Nm να είναι ακριβώς αυτό που χρειάζεται το αμάξωμα των 1.616 κιλών. Η εκκίνηση είναι ομαλή και βυθίζοντας το πεντάλ του γκαζιού νιώθεις την ευκολία και την επιτάχυνση τόσο όσο επιτρέπει ο χαρακτήρας ενός μικρού οικογενειακού μοντέλου με φιλοσοφία οικονομίας και άνεσης.

Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9,7 δεύτερα (δεν σου δίνει σε καμία των περιπτώσεων την αίσθηση πως υστερεί σε επιδόσεις), ενώ η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ./ώρα. Φυσικά, αν χρειαστεί να πραγματοποιήσετε ένα σύντομο ταξίδι ή μια διαδρομή μεγαλύτερη των 250 χλμ. χωρίς στάση, καλό είναι να επιλέξετε την αντίστοιχη ρύθμιση μεγαλύτερης ανάκτησης που περιορίζει τον κλιματισμό και τις επιδόσεις για χάρη της αυτονομίας 350 χλμ. που υπόσχεται η Citroën βάσει των μετρήσεων WLTP.

Στην πράξη, ακόμη και με normal επιδόσεις και με φρόνιμη χρήση κλιματισμού, η αυτονομία φλερτάρει με τα 300 χλμ. (μέση κατανάλωση κάτω από 18,0 kWh/100 χλμ.) σε συνθήκες φθινοπωρινές. Σε οικιακό wallbox 32A, μία πλήρη φόρτιση με τον -στάνταρ φορτιστή 11 kW- διαρκεί 7,5 ώρες με μονοφασικό ρεύμα και 5 ώρες σε τριφασικό, ενώ σε απλή πρίζα θα χρειαστούν περισσότερες από 20 ώρες συνεχούς φόρτισης για να φθάσουμε από το 0 στο 100% της μπαταρίας ιόντων λιθίου των 50 kWh (με κόστος από 3 μέχρι 4,5 ευρώ ανάλογα τον πάροχο).

Το crossover των Γάλλων φροντίζει να υπενθυμίζει με κάθε τρόπο ότι η άνεση είναι ένα από τα μεγαλύτερα του ατού, εκεί όμως που του βγάζουμε το καπέλο είναι στον τρόπο με τον οποίο η ανάρτηση αποσβένει τις κακοτοπιές. Με μια πρώτη ματιά, ο συνδυασμός MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτου άξονα πίσω ακούγεται και είναι κλασσικός, στην πράξη όμως το σύστημα Progressive Hydraulic Cushion (ανάρτηση με υδραυλικό bump stop) κάνει εξαιρετική δουλειά και εκτοξεύει το επίπεδο άνεσης ακόμη και αν το αμάξωμα παίρνει κάποιες κλίσεις.

Εξάλλου, το ë-C4 C-Cross δεν θα το αγοράσεις για να… στρίβεις στις διαδρομές του Ακρόπολις, αλλά για να καλύψεις σχεδόν όλες τις απαιτήσεις που μπορεί να έχεις από ένα κομψό ηλεκτρικό crossover με ελάχιστο κόστος χρήσης. Εντυπωσιακή άνεση, αξιόλογοι χώροι, ικανοποιητική αυτονομία, σβελτάδα και design σε ένα πακέτο που κοστίζει από 37.190 ευρώ χωρίς το όφελος της επιδότησης του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά 2” (σημαντικό: 8 χρόνια εγγύηση για την αυτονομία της μπαταρίας στο 70% της αρχικής χωρητικότητας). Μικρή οικονομική υπέρβαση δηλαδή σε σχέση με ένα crossover θερμικού ή υβριδικού κινητήρα, γεγονός που κάνει την… ηλεκτρική απόσβεση να είναι υπόθεση 2-3 ετών το πολύ, και τα οφέλη δελεαστικά για μία αγορά σαν αυτή του γαλλικού μοντέλου.

CITROEN E-C4 C-CROSS
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.360×1.800×1.525 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.670 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 380 λίτρα
Βάρος: 1.616 κιλά
Σύστημα πρόωσης: Ηλεκτρικός κινητήρας μόνιμου μαγνήτη στον εμπρός άξονα. Μπαταρία 50 kWh, on board φορτιστής 11,0 kWh
Ισχύς: 100 kW (136 PS)
Ροπή: 260 Nm
0-100, Τελική: 9,7”, 150 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 17,8 kWh/ 100 χλμ.
Αυτονομία δοκιμής: 280 χιλιόμετρα
Χρόνος φόρτισης: Οικιακό δίκτυο: 22 ώρες, Wallbox 11 kW: 5 ώρες, ταχυφόρτιση DC: 30 λεπτά (80%) σε 100 kW
Τιμή: από 37.900 €  

φωτογραφία: Νίκος Μαρινόπουλος

1 Σχόλιο

1 Σχόλιο

  1. Γεωργίτσης Στέλιος

    10/11/2021 στις 17:56

    Εχω το ίδιο βενζινοκίνητο 1.2 130hp.
    Καταπληκτικό ταξίδι,ωραία συμπεριφορά γρνικως.
    ΟΜΩΣ,έχει παρουσιάσει δύο πολύ βασικά προβλήματα για καινούργιο αυτ/το.
    1.Αεροδυναμικοί θόρυβοι στα 120+ χλμ σαν να ειναι κάτι ανοιχτό (πολύ ενοχλητικό).

    2.Τριγμοί(κρακ-κρακ)στο μπροστινό μέρος κατά την πέδηση σε κατηφορικα κομματια με φουρκέτες,αλλά κ στατικά κατα το παρκάρισμα.

    Εχω τίς ελπιδες μου στην αντιπροσωπεία,αλλιώς θα δω πως θα κινηθώ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured