Πρόκειται για το χρονικό ενός προαναγγελθέντος “θανάτου” μιας και η πρόθεση της Toyota έχει καταστεί σαφής εδώ και καιρό ότι δεν θέλει να συνεχίσει με τους diesel κινητήρες.
«Η άποψη μου είναι πως καμία εταιρία στο εξής δεν πρόκειται να λανσάρει άλλο ολοκαίνουργιο πετρελαιοκίνητο όχημα» είχε δηλώσει ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Toyota, o Didier Leroy. Ακολουθώντας αυτή την λογική, η Toyota τερματίζει την παραγωγή του πετρελαιοκίνητου RAV4 (ουσιαστικά υπάρχει ένα προβλεπόμενο στοκ ντίζελ απόθεμα) και προχωρά προς τη νέα γενιά. Μία νέα γενιά που από όσα γνωρίζουμε μέχρι τώρα θα βασίζεται σε ένα εντελώς νέο πλαίσιο TNGA και θα έχει μόνο δύο επιλογές σε κινητήρες βενζίνης, μία δίλιτρη και μία υβριδική των 2,5 λίτρων.
Η ουσία είναι ότι η Toyota εδώ και ένα χρόνο έχει διακόψει τις πωλήσεις των αυτοκινήτων της με κινητήρες diesel σε αρκετές αγορές της Ευρώπης (βασικά του Auris μιας και το C-HR δεν είχε ποτέ τέτοια έκδοση) ενώ τα μόνα που έχουν απομείνει είναι κάποια ειδικά μοντέλα όπως τα Land Cruiser, Hilux, Verso MPV κ.ά.
Στην χώρα μας πάντως δεν έχει γίνει κάτι τέτοιο ακόμα, με την ελληνική αντιπροσωπεία να φέρνει αρκετά πετρελαιοκίνητα μοντέλα, ενώ όπως φαίνεται το νέο Yaris θα απαρνηθεί και αυτό την έκδοση diesel κινητήρα.
Παναγιώτης Τριτάρης