Τι κοινό μπορεί να έχουν ένα τετραθέσιο κάμπριο με μεταλλική αναδιπλούμενη οροφή σαν το EOS, ένα μικρο- μεσαίο με νοσταλγικό χαρακτήρα και ανοιχτή εκδοχή σαν το Beetle, καθώς και ένα μεγάλο πολυμορφικό με μέχρι και 7 θέσεις σαν το Sharan; Πολύ απλά ότι κανένα από τα τρία δεν θα έχει αντικαταστάτη και ότι τα τρέχοντα θα είναι και τα τελευταία στη γκάμα της Volkswagen.
O λόγος για την απόφαση αυτή του κολοσσιαίου γερμανικού ομίλου είναι ότι τα νούμερα των πωλήσεων των συγκεκριμένων μοντέλων είναι τόσο χαμηλά που η ύπαρξή τους αλλά κυρίως η δέσμευση κεφαλαίων και ανθρώπινου δυναμικού για την εξέλιξή τους δεν έχει νόημα για μια εταιρεία που κατασκευάζει συνολικά σχεδόν 10.000.000 αυτοκίνητα σε ετήσια βάση. Πόσο χαμηλά είναι τα νούμερα αυτά; Το 2013 κατασκευάστηκαν μόλις 8.000 Eos και 40.000 Sharan.
Σύμφωνα με τη διοίκηση της γερμανικής εταιρείας τα ποσά που θα εξοικονομηθούν με αυτόν τον τρόπο θα επενδυθούν στην ανάπτυξη των τεχνολογιών εναλλακτικής μετακίνησης καθώς και στην εξέλιξη νέων SUV ή τύπου SUV, που αυτήν την περίοδο είναι ιδιαίτερα δημοφιλή.
Η απόφαση της Volkswagen πάντως ίσως σημαίνει και μια γενικότερη διαφοροποίηση της πολιτικής και της λογικής των μαζικών κατασκευαστών, οι οποίοι τα τελευταία χρόνια πόνταραν πολύ στα λεγόμενα niche models, καλύπτοντας κάθε πιθανή και απίθανη ανάγκη. Ή πολλές φορές πολύ απλά τη δημιουργούσαν…
Γιάννης Σκουφής