H ολοένα και μεγαλύτερη δημοτικότητα των SUV έχει φυσικά αντίκτυπο στις άλλες κατηγορίες, ενώ αυτή που δείχνει να πληρώνει το μάρμαρο περισσότερο από όλες είναι αυτή των πολυμορφικών. Η Opel για παράδειγμα είδε τις πωλήσεις των κατά τα άλλα επιτυχημένων MPV της, των Meriva και Zafira, να καταβαραθρώνονται οπότε λογικά σκέφτεται το επόμενο βήμα της.
Το οποίο, σύμφωνα με τον επικεφαλής της Karl-Thomas Neumann, θα είναι η ολοκλήρωση της παραγωγής τους το 2016 και η αντικατάστασή τους από μοντέλα που σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία χαρακτηρίζονται ως CUV. Το ακρωνύμιο αυτό σημαίνει Crossover Utility Vehicle και θα είναι ένα κράμα στέισον και SUV, ενώ και τα δύο θα προκύψουν σε συνεργασία με τον όμιλο της PSA (Peugeot, Citroen).
Πιο συγκεκριμένα ο διάδοχος του Meriva, θα προσανατολίζεται στο Peugeot 2008, θα έχει σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες μήκος 4,15 μέτρα, θα κινείται μεταξύ άλλων από το νέο τρικύλινδρο turbo των 1.000 κυβικών, από ένα νέο 1.400 turbo και τον καινούργιο 1.600 turbo diesel, θα παρουσιαστεί το 2016, θα κατασκευάζεται στην Ισπανία και θα κοστίζει λιγότερο από 16.000 ευρώ.
Το μεγαλύτερο CUV θα αντικαταστήσει όχι ένα αλλά δύο νυν μοντέλα, καθώς σύμφωνα με τις φήμες εκτός από το Zafira διάδοχο δεν θα έχει ούτε το αποτυχημένο Antara. Οι πληροφορίες που έχουμε για αυτό είναι ότι θα βασίζεται στο μεταβλητό πλαίσιο EMP2 του γαλλικού ομίλου -χρησιμοποιείται ήδη στο Peugeot 308 και υποστηρίζει και τετρακίνηση- θα έχει μήκος 4,50 μέτρων, θα είναι διαθέσιμο προς τα τέλη του 2016 και θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Peugeot στο Sochaux.
Η Opel πάντως δεν είναι ο μόνος κατασκευαστής που εγκαταλείπει τα κλασικά πολυμορφικά και στρέφεται σε ένα κράμα τους με τα SUV, καθώς το νέο Renault Espace ακολουθεί ακριβώς αυτή τη λογική.
Γιάννης Σκουφής
