Το 2024 έφερε σημαντικές αλλαγές στις προτιμήσεις των καταναλωτών όσον αφορά τα χρώματα των αυτοκινήτων, με μια σαφή στροφή από τις παραδοσιακές επιλογές – όπως το λευκό και το ασημί – προς πιο ζωηρούς και ζεστούς τόνους.
Σύμφωνα με την ανάλυση της BASF Coatings, αν και το λευκό παραμένει η δημοφιλέστερη επιλογή παγκοσμίως με 34%, η κυριαρχία του φθίνει σταδιακά.
Το μαύρο (22%) και το γκρι (17%) εξακολουθούν να έχουν ισχυρή παρουσία, όμως οι πραγματικοί πρωταγωνιστές της χρονιάς είναι οι θερμές αποχρώσεις, όπως το κίτρινο και το πράσινο, που σημειώνουν αισθητή άνοδο.
Στην Ευρώπη, το γκρι και το μαύρο διατηρούν τη δημοτικότητά τους, αλλά το μπεζ σχεδόν διπλασίασε το μερίδιό του, ενώ το πράσινο συνεχίζει να αυξάνει τη δυναμική του. Αντίθετα, το λευκό και το μπλε παρουσίασαν πτώση.
Στη Βόρεια Αμερική, το γκρι κερδίζει έδαφος, ιδίως στα SUV και τα σεντάν, ενώ το λευκό και το μαύρο υποχωρούν ελαφρώς.
Στην Ασία, το μαύρο ενισχύεται, αλλά η μεγαλύτερη έκπληξη είναι το κίτρινο, που διπλασίασε τη δημοτικότητά του, ειδικά στα ηλεκτρικά μοντέλα.
Η επιλογή χρώματος επηρεάζει επίσης την αξία μεταπώλησης, με τα έντονα χρώματα (π.χ. κίτρινο, πορτοκαλί) να διατηρούν υψηλότερη αξία στις ΗΠΑ, ενώ στην Ευρώπη το λευκό και το μαύρο υποτιμώνται ταχύτερα λόγω της μεγάλης διαθεσιμότητάς τους.
Οι τάσεις δείχνουν ότι οι καταναλωτές αναζητούν πλέον πιο εκφραστικά και μοναδικά χρώματα, ακολουθώντας τη γενικότερη τάση εξατομίκευσης και βιωσιμότητας στην αυτοκινητοβιομηχανία.
