Μια πρόσφατη μελέτη του IIHS των ΗΠΑ υπογραμμίζει τον ανησυχητικό ρόλο του ύψους του οχήματος στους τραυματισμούς και τους θανάτους πεζών.
Αναλύοντας 202 ατυχήματα από το 2015 έως το 2022, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα ψηλότερα οχήματα, όπως τα SUV και τα pickup, έχουν 2-3 φορές περισσότερες πιθανότητες να προκαλέσουν σοβαρούς τραυματισμούς ή θανάτους σε σύγκριση με τα μικρότερα αυτοκίνητα.
Σε μια μέση ταχύτητα σύγκρουσης 45 χλμ/ώρα, ένα αυτοκίνητο μεσαίου ύψους είχε 30% πιθανότητα να προκαλέσει σοβαρούς τραυματισμούς, ενώ ένα ψηλότερο pickup αύξησε τον κίνδυνο αυτό στο 62%.
Αυτή η διαφορά οφείλεται κυρίως στον υψηλότερο σχεδιασμό του μπροστινού μέρους αυτών των αυτοκινήτων.
Η μελέτη επαναλαμβάνει την καλά τεκμηριωμένη συσχέτιση μεταξύ της ταχύτητας και της σοβαρότητας των τραυματισμών των πεζών.
Για παράδειγμα, ένας πεζός που χτυπιέται με ταχύτητα 40 χλμ/ώρα έχει 46% πιθανότητα μέτριου τραυματισμού, η οποία αυξάνεται σε 86% στα 70 χλμ/ώρα.
Για τον μετριασμό αυτών των κινδύνων, το IIHS τάσσεται υπέρ μέτρων όπως η μείωση των ορίων ταχύτητας σε κατοικημένες περιοχές (έως και 25 χλμ/ώρα) και η υιοθέτηση υποδομών για την διευκόλυνση της κυκλοφορίας.