Στη Μεγάλη Βρετανία και από τα μέσα Νοεμβρίου κόβονται οι επιδοτήσεις για τα plug-in υβριδικά και θα υπάρχουν μόνο για τα ηλεκτρικά, μειωμένες όμως κατά 1.000 λίρες. Η επιδότηση δηλαδή θα είναι 3.500 λίρες. θα είναι μειωμένες κατά 1.000 λίρες (συγκεκριμένα στις 3.500).
Μέχρι στιγμής στη Μεγάλη Βρετανία τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα (BEV) ανήκουν στην Κατηγορία 1 και πριμοδοτούνται με επιδότηση 4.500 λιρών. Τα plug-in υβριδικά βρίσκονται στις Κατηγορίες 2 & 3 με επιδότηση 2.500 λίρες. Από τις 9 Νοεμβρίου οι επιδοτήσεις για τα BEV μειώνονται στις 3.500 και κόβονται για τα PHEV. Πάντως η βρετανική κυβέρνηση είπε πως θα επιδοτήσει τα επόμενα 35.000 BEV που θα πωληθούν, δίχως να υπάρχει πρόβλεψη για τη συνέχεια.
Η Mitsubishi (που έχει το πετυχημένο εμπορικά Outlander PHEV) όπως και πολλοί άλλοι κατασκευαστές αντιδρούν σε αυτή την απόφαση της βρετανικής κυβέρνησης που θα προσφέρει τις επιδοτήσεις μόνο για όσα οχήματα PHEV έχουν ηλεκτρική αυτονομία μηδενικών ρύπων για τουλάχιστον 70 μίλια (ή 112 χιλιόμετρα). Ο λόγος που η βρετανική κυβέρνηση εξήγγειλε αυτή την απόφαση είναι για να προωθηθούν τα BEV οχήματα που έχουν μόνο μπαταρία (όπως τα Nissan Leaf, BMW i3 κ.α.).
Ήδη ο κύκλος μετρήσεων WLTP έχει ζορίσει τα plug-in υβριδικά που εμφανίζουν μεγαλύτερες εκπομπές CO2 (σ.σ. για αυτό το λόγο η BMW διακόπτει την παραγωγή του i3 REX, όπως και η VW με τα Passat GTE και Golf GTE). Παρά ταύτα παραμένουν μία καλή εναλλακτική σε σχέση με τα συμβατικά βενζινοκίνητα για χώρες όπου ακόμη και το leasing εκπίπτει βάσει της εκπομπής αυτής. Έτσι, οι κατασκευαστές θα πρέπει να κατασκευάζουν PHEV με μεγαλύτερες μπαταρίες για να πετύχουν εκπομπή κάτω από τα 50 γραμμάρια το χιλιόμετρο.
Νίκος Μαρινόπουλος
