…SUV, που για πρώτη φορά στην ιστορία και στα ευρωπαϊκά χρονικά ξεπέρασαν σε πωλήσεις τις παραδοσιακά δυνατές κατηγορίες των υπερ- μίνι και των μικρών- μεσαίων.
Αποδεδειγμένα λοιπόν τα SUV ή crossover αν προτιμάτε, είναι εξαιρετικά επιτυχημένα στην Ευρώπη, με αποτέλεσμα οι πωλήσεις τους να σημειώσουν αύξηση κατά 24% σε σχέση με το 2014, φτάνοντας συνολικά τα 3,2 εκατομμύρια μονάδες. Από αυτές το 1,2, σύμφωμα με στοιχεία της Jato, αντιτστοιχεί στις μικρές τους κατηγορίες.
Συνολικά τα SUV έφτασαν το 2015 το 22,5% της ευρωπαϊκής αγοράς (από το 19,8% του 2014), την ίδια στιγμή που το ποσοστό των υπερ- μίνι ήταν 22,0% -αντιστοιχεί σε τακινομήσεις ύψους 3,12 εκατομμυρίων- και αυτό των μικρών- μεσαίων 20,6%. Τη μεγαλύτερη μείωση την είχαν οι κατηγορίες των πολυμορφικών και των σεντάν πολυτελείας.
Μεταξύ των SUV τα δημοφιλέστερα ανά κατηγορία για το 2015 είναι τα Renault Captur, Nissan Qashqai, Volvo XC60 και BMW X5, η Nissan ήταν η εταιρία με τον μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων με μερίδιο αγοράς 11,8% και 376.000 ταξινομήσεις, ενώ ακολούθησαν η Renault με αύξηση 44% και η Volkswagen στην 3η θέση.
Γιάννης Σκουφής
