Σύνδεση

Audi

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΙΟ ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΠΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ;

Η αντίσταση που προβάλλει ο αέρας όταν ένα αυτοκίνητο κινείται είναι ένας από τους καθοριστικούς παράγοντες που επηρεάζουν την κατανάλωση βενζίνης. Μαζί με την αντίσταση κύλισης φτάνουν τα 25% από πλευράς βαρύτητας, με το υπόλοιπο ποσοστό να αφορά απώλειες ισχύος, τριβές σε κινητήρα και μετάδοση κ.λπ.

Η αεροδυναμική για χάρη της μείωσης της κατανάλωσης εμφανίστηκε δυναμικά στο προσκήνιο για τα μοντέλα παραγωγής στις αρχές της δεκαετίας του ’80, με το Audi 100 (1983), που χάρη στο παρμπίζ χωρίς πλαίσιο -ήταν κολλημένο απευθείας στο αμάξωμα- και τα χωνευτά παράθυρα είχε ένα συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) 0,30. Στην πορεία ακολουθήσε το Opel Calibra (Cd 0,26) και πιο αργά, το 1999, τα Honda Insight και Audi A2 με αντίστοιχη τιμή το 0,25.

AERO-1

Σήμερα, η αεροδυναμική παίζει σημαντικό ρόλο εκτός από τη μείωση της κατανάλωσης και για την εξασφάλιση ενός όσο το δυνατόν πιο πολιτισμένου χαρακτήρα, καθώς επηρέαζει σημαντικά και το επίπεδο θορύβου στην καμπίνα, ειδικά στις μεγάλες ταχύτητες.

Το πιο αεροδυναμικό αυτοκίνητο παραγωγής με Cd μόλις 0,22 είναι η Mercedes CLA, ενώ ακολουθούν με 0,23 τόσο το νέο Audi A4 όσο και η ολοκαίνουργια EClass. Τιμή 0,24 μπορούν να επιδείξουν το φουλ ηλεκτρικό Tesla Model S, το υβριδικό Hyundai Sonata και το τελευταίο Toyota Prius της 4ης γενιάς, ενώ από εκεί και πάνω η λίστα αρχίζει και γίνεται μεγάλη…

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ford: Το νέο Puma με τις πιο προηγμένες τεχνολογίες

Featured

Έπαιρνε επίδομα ανεργίας αλλά είχε… Lamborghini

Lamborghini

Toyota: Σούπερ δίλιτρος κινητήρας με… 600 άλογα!

Toyota

H νέα BMW M5 Touring είναι το απόλυτο οικογενειακό!

BMW