Ο Σεπτέμβριος θα μείνει στην ιστορία ως ένας από τους πιο σημαντικούς μήνες στις αλλαγές που έρχονται στην αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς για πρώτη φορά τα EV (ηλεκτρικά και υβριδικά) ξεπέρασαν σε πωλήσεις τα μοντέλα με κινητήρες πετρελαίου.
Οι συνολικές πωλήσεις στην Ευρώπη το πρώτο δεκάμηνο έχουν πέσει κατά 29%, στις 8,54 εκατ. μονάδες. Και τη… νύφη φαίνεται να πληρώνουν τα diesel, που πλέον αντιστοιχούν στο μόλις 24,8% των πανευρωπαϊκών πωλήσεων, όταν μία δεκαετία πριν, ξεπερνούσαν το 50% του συνόλου της αγοράς.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της JatoDynamics τα ηλεκτρικά και υβριδικά κάθε τεχνολογίας βρίσκονται σε σημαντική άνοδο, ξεπερνώντας για πρώτη φορά τα πετρελαιοκίνητα. Όπως επισημαίνεται, αν και αυτό οφείλεται στις παροχές από τις κυβερνήσεις, είναι προφανές ότι πλέον και οι καταναλωτές είναι πιο έτοιμοι να αποδεχτούν αυτές τις νέες τεχνολογίες.
Το VW Golf παρέμεινε το πρώτο μοντέλο σε πωλήσεις για τον Σεπτέμβριο με 28.731 μονάδες, ακολουθούμενο από το Corsa και το Clio. Στα υβριδικά κυριαρχεί η Toyota με το CH-R και η Ford με το Puma.
Στα plug-in υβριδικά η κορυφαία τριάδα είναι η Mercedes A-Class, το Volvo XC40 και το Audi Q5, ενώ στα ηλεκτρικά, κυριαρχεί το Tesla Model 3, έχοντας πίσω του το Renault Zoe και τρίτο το VW ID. 3.
Η άποψη μου είναι πως στο σύνολο των ηλεκτρικών και υβριδικών δεν θα έπρεπε να προσμετρώνται τα ήπια υβριδικά και αυτό γιατί δεν υπάρχει καθαρά ηλεκτρική κίνηση, ούτε καν για κάποια μέτρα. Επίσης και η μείωση στην κατανάλωση και τις εκπομπές είναι ιδιαίτερα μικρή. Στο άμεσο μέλλον το πιο πιθανό είναι πως τα συστήματα MHEV θα είναι στάνταρ, μιας και φτηνά είναι και με οποιοδήποτε σύνολο εσωτερικής καύσης μπορούν να συνδυαστούν.
Νομίζω πως για να έχουμε μια εικόνα όσο το δυνατόν πιο κοντά στην πραγματική οι «ηλεκτρικές» πωλήσεις θα έπρεπε να περιλαμβάνουν μόνο τα πλήρως ηλεκτρικά και τα plug-in υβριδικά.
