Σύνδεση

MOTO

SYM MAXSYM 400i ABS

Το όνομά του, ενδεικτικό του χαρακτήρα του, με το πρώτο συνθετικό να προέρχεται από τη λέξη maxim, που στα Λατινικά σημαίνει μέγιστος, μιας και το 400 είναι το δυνατότερο (34,5 ίπποι) και μεγαλύτερο scooter της εταιρείας, χρησιμοποιώντας ένα τετράχρονο μηχανικό σύνολο 399 κ.εκ., υγρόψυκτο, μονοκύλινδρο, τετραβάλβιδο και με σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού της Keihin. Με τροχούς 14 ιντσών (πίσω) και 15 (μπροστά), σφικτή ανάρτηση και σύστημα ABS, ρίχνεται στις μάχες του κυκλοφοριακού με περίσεια σιγουριά και με τις διπλές ακτινικές δαγκάνες στα μπροστινά δισκόφρενα προσφέρει μια πινελιά supersport στο όλο σύνολο.

Ο χώρος που προορίζεται για τον αναβάτη είναι μεγάλος, αρκεί αυτός να μην είναι πάνω από 1.80 σε ύψος. Η ποδιά είναι στενή μπροστά, με αποτέλεσμα να περισσεύει εκτεθειμένο ένα μέρος των κάτω άκρων και παρόλο που περιμένεις να “χωθείς” μέσα στη μεγάλη σέλα και τα χέρια σου να απλωθούν για να φτάσουν το τιμόνι, το MaxSym σε… τοποθετεί πάνω του, σε μια άνετη θέση που σου προσφέρει τη δυνατότητα να διατηρείς τον έλεγχο.

Το “κόψιμο” στο πίσω μέρος της ποδιάς μειώνει το πλάτος και έτσι πατάνε τα πόδια πιο εύκολα κάτω και γίνεται ευκολότερος ο έλεγχος στους επιτόπιους ελιγμούς. Το τιμόνι έχει αρκετά μεγάλο ύψος και έρχεται κοντά στο σώμα του αναβάτη, το πλάτος του είναι μικρό και η ακτίνα στροφής τοποθετείται στο μέσο όρο των Mega Scooter.

Η μεγάλη σέλα διαθέτει σφικτό αφρώδες υπόβαθρο, ρυθμιζόμενη σε τρεις θέσεις πλάτη και αντιολισθητικό κάλυμμα. Το ύψος της είναι χαμηλό και έτσι καθιστά το σκούτερ ιδανικό για αναβάτες με χαμηλό ανάστημα. Ο συνεπιβάτης κάθεται ψηλά και βολικά, εκμεταλευόμενος την υπάρχουσα πλάτη (μαξιλαράκι), αλλά για να ανέβει εκεί ψηλά χρειάζεται μια πρακτική εξάσκηση και καλούς προσαγωγούς, κάτι που συναντάμε σε όλα τα scooter με διόροφη σέλα.

H ζελατίνα είναι στενή και ψηλή, προστατεύοντας σωστά το σώμα του οδηγού, αλλά κάποιοι στροβιλισμοί θα φτάσουν σε χέρια και ώμους, χωρίς να ενοχλήσουν ιδιαίτερα. Ρυθμίζεται ως προς το ύψος της σε 2 θέσεις, αλλά για να γίνει αυτό απαιτείται χρόνος και κατσαβίδια. Η σέλα ανοίγει τόσο από κουμπί στο αριστερό άκρο του τιμονιού όσο και από τον κεντρικό διακόπτη, αποκαλύπτοντας πολύ χώρο, ικανό να αποθηκεύσει δύο κράνη και μικροπράγματα.

Σημασία στη λεπτομέρεια και το πάτωμα του χώρου είναι επενδεδυμένο με μοκέτα, ενώ υπάρχει και φωτισμός. Υπάρχει επίσης ντουλαπάκι στην ποδιά που κλειδώνει, με παροχή ρεύματος 12V και θύρα USB, ενώ πάνω από αυτό βρίσκονται δύο βαθιές θήκες που ανοίγουν με το πάτημα ενός κουμπιού, χωρίς όμως να κλειδώνουν. Το πάνελ με τα όργανα είναι ιδιαίτερα καλαίσθητο και ειδικά το βράδυ ο φωτισμός του είναι… μαγευτικός. Υπάρχουν δύο μεγάλα και ευανάγνωστα αναλογικά στρογγυλά όργανα, ένα ταχύμετρο και ένα στροφόμετρο, ενώ στο κέντρο και ψηλά υπάρχει μια εντυπωσιακή οθόνη LCD με  ενδείξεις για χιλιομετρητή, ώρα και ημερομηνία. Δύο ακόμα αναλογικά όργανα στις κάτω άκρες του πίνακα μας δίνουν πληροφορίες για θερμοκρασία ψυκτικού και στάθμη καυσίμου, ενώ ανάμεσά τους υπάρχουν λυχνίες για φώτα, φλας, πίεση λαδιού, χειρόφρενο, έλεγχο κινητήρα, ρεζέρβα και λειτουργία alarm.

Ο κινητήρας έρχεται εύκολα στη ζωή και εκπέμπει χαμηλούς μηχανικούς θορύβους, ενώ η εξάτμιση ένα μπάσο θόρυβο, έτσι όπως αρμόζει σε ένα σκούτερ πολλών κυβικών. Λίγοι κραδασμοί φτάνουν στο τιμόνι από τις χαμηλές μέχρι τις μεσαίες στροφές και μετά σε συνοδεύουν πιο διακριτικά σε όλο το φάσμα λειτουργίας του κινητήρα.

Αυτό το χαρακτηριστικό δίνει ζωντάνια σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού, η μετάδοση είναι προοδευτική και “μακριά”, η επιτάχυνση έρχεται ομαλά χωρίς ξεσπάσματα, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει πως το ανέβασμα των στροφών είναι υποτονικό. Η απόκριση είναι εντονότερη από τα 40 έως τα 90 χλμ./ώρα και έχει σκόπιμα ρυθμιστεί έτσι από τους μηχανικούς της εταιρίας, αφού αυτές είναι οι πιο χρήσιμες ταχύτητες για κίνηση στην πόλη. Από τα 100 μέχρι τα 130 χλμ./ώρα θα θέλαμε λίγο παραπάνω απόκριση και επιτάχυνση, με τον κινητήρα να ανεβάζει αργά μέχρι να φτάσει τα 160 χλμ./ώρα (ένδειξη κοντέρ).

Το MaxSym είναι σταθερό σε όλες τις περιπτώσεις, με εξαίρεση όταν δέχεται ριπές αέρα από τα πλάγια, οπότε και γίνεται λίγο “νευρικό”. Λογικό αυτό, λόγω μεγάλης μετωπικής επιφάνειας. Στα αργά κομμάτια το 400 είναι σχετικά ευέλικτο και βοηθιέται από το κέντρο βάρους, που είναι συγκεντρωμένο ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη.

Το βάρος (κοντά στα 230 κιλά γεμάτο) γίνεται αντιληπτό μόνο όταν είναι σβηστός ο κινητήρας και, για παράδειγμα, “μανουβράρεις” με τα χέρια για παρκάρισμα. Το πιρούνι έχει αρκετή διαδρομή και είναι σχετικά μαλακό, αποσβένοντας τις μικρές και μέτριες ανωμαλίες του δρόμου με επιτυχία, θα τερματίσει όμως στις μεγάλες λακκούβες και στα έντονα φρεναρίσματα με μεγάλο βάρος (δύο άτομα και πλήρες ρεζερβουάρ). Τα δύο αμορτισέρ πίσω είναι πιο σκληρά σε αντιδράσεις, ειδικά στην απόσβεση της συμπίεσής τους.

Τα δύο μεγάλα δισκόφρενα μπροστά (τύπου “μαργαρίτα”) με τις ακτινικές δαγκάνες ενεργοποιούνται το ένα από την δεξιά μανέτα και το άλλο από την αριστερή μαζί με τον δίσκο του πίσω τροχού. Έχουμε να κάνουμε δηλαδή με ένα σύστημα γεφυρωμένων φρένων, που το κρίνουμε ότι το καλύτερο για τα ελληνικά δεδομένα (βλ. ποιότητα οδοστρώματος).

Η τεχνική που πρέπει να ακολουθείται στο φρενάρισμα είναι να ξεκινάς με προοδευτική πίεση της αριστερής μανέτας και μετά της δεξιάς. Με αυτό τον τρόπο το φρενάρισμα γίνεται ασφαλές και αποτελεσματικό ανεξαρτήτως πρόσφυσης. Πολύ σημαντικό εδώ είναι ότι οι μανέτες των φρένων ρυθμίζονται κι έτσι μπορείς να βρεις τη θέση που σε βολεύει και να βελτιώσεις συνολικά αίσθηση και αποτελεσματικότητα. Το ΑBS σίγουρα ολοκληρώνει με επιτυχία την όλη διαδικασία, καθιστώντας το MaxSym απόλυτα ασφαλές, ειδικά σε καταστάσεις πανικού. Αν συνδυαστεί και με ένα καλύτερο σετ ελαστικών, θα κάνει θαύματα! Σε ταξίδι μέσων αποστάσεων το MaxSym 400 τα καταφέρνει πολύ καλά.

Η προστασία του αναβάτη από τον αέρα και τη βροχή (το δοκιμάσαμε και αυτό) είναι καλή, αφήνοντας μόνο τα χέρια να βραχούν. Ο κινητήρας γραμμικός, άρα καλός σύντροφος σε ήρεμο ταξίδι, εξάλλου δεν ξέρουμε και πολλούς σκουτερίστες που πηγαίνουν τέρμα γκάζι σε ταξίδια. Μετά από μια απόσταση 70 χιλιομέτρων σε εθνικό δίκτυο δεν υπήρξε κάποιο πρόβλημα και αυτό στο τέλος της ημέρας είναι αυτό που μετράει. Με “βαρύ” χέρι και κυνήγι στο δρόμο η κατανάλωση ξεπερνάει τα 4,5 λίτρα ανά 100 χλμ., ενώ με ήρεμη οδήγηση πέφτει στα 4. Αυτό σημαίνει πως μια αυτονομία κοντά στα 350 χλμ. είναι εφικτή, αν αναλογιστούμε τη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ (15 λίτρα).

Η επέκταση της γκάμας των σκούτερ της SYM συνεχίζεται κανονικά και μεθοδικά. Αυτή τη φορά εμφανίζεται στο προσκήνιο με ένα ευρύχωρο mega scooter 400 κ.εκ., με όμορφο παρουσιαστικό και καλή τιμή (4.995 €), που προτάσσει το στήθος δυναμικά σε καίριους τομείς. Στην ουσία, λόγω τιμής και χαρακτήρα, παίζει μπάλα μόνο του σε μια κατηγορία που δείχνει να έχει μέλλον..

SYM MAXSYM 400i ABS

Τροχοί:

120/70-15 (εμπρός) 160/60-14 (πίσω)

Μεταξόνιο:

2.552 χιλ.

Ύψος σέλας:

755 χιλ.

Βάρος:

219 κιλά

Κινητήρας:

4χρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, 399 κ.εκ.

Ισχύς:

34,5 PS στις 7.000 σ.α.λ.

Τροφοδοσία:

Ηλεκτρονικός ψεκασμός

Ρεζερβουάρ:

15 λίτρα

Τιμή:

4.995 €

Φωτογραφίες: Νίκος Βιτσιλάκης

{gallery}photos/30/moto/MAXSYM-400ABS{/gallery}


Μη χάσεις:

HONDA SH 150i ABS

2s Σχόλια

1 Σχόλιο

  1. Δημήτρης

    21/10/2015 στις 15:41

    Καλησπέρα,βλέπω ότι όλα τα τέστ που κάνουν ΟΛΑ τα σχετικά περιοδικά η sites,παραβλέπουν το θέμα ζελατίνα φερινγκ.
    Δεν υπάρχει Κινέζικο η Τα’ι’βανέζικο scooter που η ζελατίνα του να δείχνει καλά.
    Ολες παραμορφώνουν απο αρκετά έως πάρα πολύ.
    Εσείς όμως δεν αναφέρετε ΤΙΠΟΤΑ.
    Σε HONDA φυσικά δεν τίθεται τέτοιο θέμα.
    Απορώ επίσης,πώς πήραν έγκριση τύπου με τέτοια κάκιστη ορατότητα και αυτό είναι κάτι που θα το σκαλίσω στο υπουργείο συγκοινωνιών στο αντίστοιχο τμήμα,κάνοντας ένσταση η καταγγελία.
    Αυτό θα το κάνω με αφορμή το maxsym 600 abs που ‘εχω και που σε 11 μήνες η ορατότητα έχει αλλοιωθεί πολύ και η (μίζερη) αντιπροσωπεία μοτ είπε ότι είναι στα όρια του κατασκευαστή !!!!!!!!!!!!!!!!
    Με τιμή φιλικά
    Δημήτρης

  2. Νίκος Βιτσιλάκης

    23/10/2015 στις 15:54

    Αγαπητέ Δημήτρη

    Μέσα στο παραπάνω κείμενο αναφέρουμε χαρακτηριστικά πως

    “H ζελατίνα είναι στενή και ψηλή, προστατεύοντας σωστά το σώμα του οδηγού, αλλά κάποιοι στροβιλισμοί θα φτάσουν σε χέρια και ώμους, χωρίς να ενοχλήσουν ιδιαίτερα. Ρυθμίζεται ως προς το ύψος της σε 2 θέσεις, αλλά για να γίνει αυτό απαιτείται χρόνος και κατσαβίδια”

    Μέσα σε αυτήν την πρόταση φαίνεται ξεκάθαρα ότι λέμε τα πράγματα ξεκάθαρα, χωρίς να χαϊδεύουμε αυτιά. Στις φωτογραφίες που παραθέτουμε, φαίνεται επίσης ξεκάθαρα η άψογη κατάσταση της ζελατίνας στο μοντέλο που οδηγήσαμε. Δυστυχώς, οι μοτοσυκλέτες και τα σκούτερ που μας δίνονται για δοκιμή είναι νέα μοντέλα και τα κρατάμε για μια εβδομάδα, οπότε αντιλαμβάνεσαι ότι δεν μπορούμε να προβλέψουμε την ενδεχόμενη φθορά ενός ή και παραπάνω ετών. Προσωπικά, έχω ένα Ταϊβανέζικο σκούτερ στην κατοχή μου εδώ και τρία χρόνια (δεν είναι SYM), στο οποίο δεν έχω δει καμμία απολύτως φθορά, τόσο στη ζελατίνα όσο και στα πλαστικά μέρη. Θα είχε ωστόσο ενδιαφέρον να μας στείλεις μια φωτογραφία της δικής σου ζελατίνας, προκειμένου να αντιληφθούμε με ακρίβεια το βαθμό της φθοράς

    Πάντα φιλικά
    Νίκος Βιτσιλάκης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

Alfa Romeo: Τελικές δοκιμές της Milano που παρουσιάζεται στις 10 Απριλίου

Alfa Romeo

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz