Σύνδεση

MOTO

SUZUKI V-STROM 1000 MY2014

Δώδεκα ολόκληρα χρόνια μετά την DL 1000 του 2002, η δεύτερη γενιά της Suzuki V-Strom 1000 είναι μια πραγματικότητα. Το ρυθμιζόμενο σε τρία στάδια traction control, η επίσης ρυθμιζόμενη ανάρτηση, το πιρούνι USD, τα ακτινικά φρένα και το στάνταρ απενεργοποιούμενο ABS, είναι μερικά από τα στοιχεία που τη διαχωρίζουν από το παρελθόν. Τα υπόλοιπα θα τα αναζητήσετε στην νέα εμφάνιση (που αντλεί στοιχεία από τις εκδόσεις Rally των μονοκύλινδρων DR-Z της δεκαετίας του ’80), στον αναβαθμισμένο κινητήρα με 41 κυβικά παραπάνω (1037 από 996) και στην μείωση του απόβαρου της μοτοσικλέτας.

Η αυξημένη ισχύς κατά σχεδόν 3,5 ίππους, δεν είναι αυτή που θα κλέψει την παράσταση, καθώς στην εποχή μας, την απόδοση 100 ίππων από μια 1000άρα On-Off, την βρίσκεις και στον ανταγωνισμό. Όμως, από αυτά που λένε οι μηχανικοί της Suzuki, η συνολική απόδοση του V-2 θα είναι αυτή που θα κάνει τη διαφορά, φροντίζοντας για μεστή, ροπάτη απόδοση, με μεγάλη οικονομία καυσίμου και αυξημένη στα ύψη αξιοπιστία. Και επειδή οι αριθμοί λένε πάντα την αλήθεια, αξίζει να αναφέρουμε ότι η ροπή του προηγούμενου μοντέλου ήταν 101 Nm στις 6.400 στροφές, που στο νέο έχει πάει στα 103 Nm, στις μόλις 4.000 στροφές!

Με τα περισσότερα μηχανικά του μέρη να έχουν ανασχεδιαστεί (στη φωτογραφία του κινητήρα που παραθέτουμε, ότι είναι με κίτρινο χρώμα έχει αλλάξει), αυτό που εντυπωσιάζει, τουλάχιστον σε μια πρώτη ματιά, είναι η κατανάλωση. Έχοντας «καεί» με την αντίστοιχη του προηγούμενου μοντέλου, η Suzuki φρόντισε να τη χαμηλώσει αισθητά, δηλώνοντας μια μέση, της τάξης των 4.79 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα. Σε συνδυασμό δε με το ρεζερβουάρ των 20 λίτρων, η αυτονομία μπορεί να ξεπεράσει τα 400 χιλιόμετρα.

Πιστέψτε μας, αυτός είναι ένας κρίσιμος παράγοντας επιλογής μοτοσυκλέτας μεγάλων αποστάσεων, όπου ο κάθε ανεφοδιασμός είναι ένας μεγάλος βραχνάς. Και για όσους θέλουν να μάθουν περισσότερες τεχνικές λεπτομέρειες, να τους πούμε ότι οι σημαντικότερες αλλαγές εντοπίζονται στο σύστημα της εξάτμισης (ένα πλέον τελικό χαμηλά, έναντι δύο ψηλά τοποθετημένων πέριξ της σέλας), στα δύο μπουζί σε κάθε κύλινδρο, στη χαρτογράφηση, στον ψεκασμό, στα νέα έμβολα και κεφαλές, στον ανασχεδιασμένο και ενισχυμένο συμπλέκτη τύπου slipper (μονόδρομος), στο στρόφαλο και στο δυναμό.

Αυτά, όσον αφορά στον κινητήρα, διότι υπάρχουν πολλές αλλαγές και πέριξ αυτού. Όπως π.χ. το πλαίσιο, που παραμένει διπλό αλουμινένιο, πλην όμως είναι επανασχεδιασμένο, περισσότερο ενισχυμένο και αρκετά ελαφρύτερο. Συνολικά, το βάρος της μοτοσυκλέτας είναι 8 κιλά χαμηλότερο από πριν, κάτι που σημαίνει 228 κιλά με όλα τα υγρά της. Ρεκόρ για την κατηγορία, λένε οι της Suzuki! Τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά έχουν επίσης διαμορφωθεί, με μειωμένες τιμές σε ίχνος/κάστερ και αυξημένη αυτή του μεταξόνιου. Στόχος η σταθερότητα και η ευκολία οδήγησης.

Στο χώμα

Το μπροστινό σύστημα ανάρτησης, που αποτελείται από ένα πλήρως ρυθμιζόμενο και ιδιαίτερα ευμεγέθες ανάποδο πιρούνι (USD 43mm), δείχνει ικανό να τα καταφέρει σε οδήγηση εντός και εκτός δρόμου, κάτι ανάλογο γίνεται και πίσω με το -επίσης πολυρυθμιζόμενο- μονό αμορτισέρ και το μοχλικό του. O χωμάτινος χαρακτήρας ενισχύεται και από τη διάσταση του μπροστινού τροχού στις 19 ίντσες, με τον πίσω να παραμένει στις 17, αμφότεροι χυτοί αλουμινένιοι με ελαστικά διπλής χρήσης.

Στο ταξίδι

Απλή και πατενταρισμένη λύση από τη Suzuki στη ζελατίνα του φέριγκ, που ρυθμίζεται χωρίς εργαλεία τόσο σε ύψος όσο και σε κλίση σε θεωρητικά άπειρες θέσεις! Η χρησιμότητά της στα ταξίδια πολύτιμη, η χρηστικότητά της στη ρύθμιση ..υπερπολύτιμη!

Η θέση οδήγησης έχει επανασχεδιαστεί ριζικά, με τις γωνίες που δημιουργούνται για σώμα, χέρια και πόδια να εγγυώνται περισσότερα  ξεκούραστα χιλιόμετρα. Το ψυγείο νερού προσφέρει αυξημένη ψυκτική ικανότητα κατά σχεδόν 3 Kw και η πιο “κοντή” 6η σχέση στο κιβώτιο κάνει την ανάγκη για κατέβασμα (στην προσπέραση) ανύπαρκτη. Τα δε φρένα της Tokico, με τις μονομπλόκ τετραπίστονες και ακτινικής διάταξης δαγκάνες μπροστά, υπογράφουν την απόλυτη ασφάλεια.

Τέλος, για όσους θέλουν να πάνε πολύ μακριά, υπάρχει στον έξτρα εξοπλισμό μια τριπλέτα για top case και πλαϊνές βαλίτσες που θα χωρέσει τα πάντα! Μελετημένη εργονομικά και αεροδυναμικά, δεν θα επηρεάσει τη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας ή και την κατανάλωση. Άντε… λιγάκι!

Η νέα V-Strom 1000 πραγματοποιεί επίσημο ντεμπούτο στο σαλόνι του Μιλάνου αυτές τις μέρες και αναμένεται να κυκλοφορήσει στη χώρα μας λίαν συντόμως.

Νίκος Βιτσιλάκης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured