Καινούργια στοιχεία αποκαλύπτονται σε σχέση με το θανατηφόρο ατύχημα στο οποίο μετείχε το αυτόνομο Volvo XC90 της Uber. Σύμφωμα με αυτά λοιπόν και με δηλώσεις του Zach Peterson, εκπροσώπου της Aptiv που είναι η εταιρεία που προμηθεύει τη Volvo με κάμερες, ραντάρ και αισθητήρες, η Uber είχε απενεργοποιήσει το σύστημα αυτόνομης πέδησης που διαθέτει στάνταρ το συγκεκριμένο μοντέλο. Μαζί τους φυσικά είχε απενεργοποιηθεί και το σύστημα ανίχνευσης και πρόληψης σύγκρουσης.
Η Uber αρνήθηκε να σχολιάσει τις δηλώσεις του εκπροσώπου της Aptiv, ενώ εκπρόσωπος της Volvo δήλωσε πως αναμένει το τελικό πόρισμα και την αναλυτική έκθεση δίχως να μπορεί να βασιστεί σε εικασίες.
Η Uber είχε ανακοινώσει το Νοέμβριο του 2017 την προμήθεια περίπου 24.000 Volvo XC90 προκειμένου να τα χρησιμοποιήσει στον στόλο της ως αυτόνομα οχήματα τοποθετώντας τον δικό της εξοπλισμό και software. Το όλο θέμα πάντως έχει δημιουργήσει μεγάλα ερωτηματικά γύρω από την αυτόνομη τεχνολογία και το πρόγραμμα αυτόνομα κινούμενων οχημάτων στις ΗΠΑ έχει προσωρινά διακοπεί.
Γιάννης Σκουφής
