Σύνδεση

Saab

ΣΤΗ SPYKER H SAAB

Έναντι αντιτίμου 400 εκατ. ευρώ η ολλανδική Spyker συμφώνησε με την GM την εξαγορά της Saab.

Η τροχιά περιδίνησης στην οποία είχε περιέλθει το τελευταίο διάστημα η σουηδική Saab Automobile φαίνεται πως έλαβε τέλος, μετά την πρόσφατη συμφωνία της αμερικανικής G.M. και της ολλανδικής Spyker Cars NV. Η αποτυχία των πρότερων διαπραγματεύσεων της GM με τη σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία Koenigsegg -για την πώληση της Saab- και η μετέπειτα ατυχής προσέγγιση των Αμερικανών με τους Ολλανδούς της Spyker έθεσαν στην κατάψυξη την παραγωγική διαδικασία της Saab, που για περίπου δύο μήνες κράτησε κλειστά τα εργοστάσιά της. Η αναθέρμανση των διαπραγματεύσεων μεταξύ GM και Spyker κατέληξε προσφάτως σε δεσμευτική συμφωνία έναντι του ποσού των 400 εκατ. δολαρίων, της οποίας οι ακριβείς όροι θα διευκρινιστούν τον επόμενο μήνα.

Συνεπώς, η Saab θα εξέλθει σταδιακά από τη διαδικασία παύσης των λειτουργιών της. Παράλληλα, η σουηδική κυβέρνηση μελετάει επί του παρόντος σχετικό αίτημα για εγγυήσεις δανείου προς τη Saab Automobile που έχει ζητηθεί από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Στην διάρκεια των διαπραγματεύσεων, κατατέθηκαν αρκετές επενδυτικές προτάσεις από υποψήφιους αγοραστές. Μάλιστα, το τελευταίο διάστημα είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον και κινεζικές εταιρείες. Ωστόσο, η G.M. σε συνεργασία με την Deutsche Bank και τη σουηδική κυβέρνηση πρόκρινε την πρόταση της Spyker Cars NV, που θα εξασφάλιζε το βιώσιμο μέλλον της Saab σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα.

Η Spyker είναι μια μικρή αυτοκινητοβιομηχανία με μεγάλη ιστορία που ξεκινά στις αρχές του προηγούμενου αιώνα. Η παρουσία και οι επιτυχίες της σε αγώνες, αλλά και η παραγωγή ακριβών αυτοκινήτων επιδόσεων σε περιορισμένη παραγωγή, της εξασφάλισαν φήμη και υψηλή εμπορική αξία. Εταιρεία εισηγμένη στο χρηματιστήριο αξιών του Άμστερνταμ, είδε τη μετοχή της να ανεβαίνει κατά 74% και τον όγκο συναλλαγών να εκτοξεύεται στα 1,59 εκατ. τεμάχια, μόλις την πρώτη μέρα (Τετάρτη 27/1/2010) μετά την επίτευξη συμφωνίας με την G.M.

Τα νέα, λοιπόν, είναι καλά για τον κλάδο αυτοκινήτων της Saab, που έπειτα από 20 χρόνια εντός της οικογένειας G.M. βρήκε νέο σπίτι. Η G.M. αγόρασε ποσοστό 50% της Saab το 1990 και προχώρησε σε πλήρη εξαγορά το 2000. Η πρόσφατη κατάρρευση της G.M. και το νομικό καθεστώς που τη δραστηριοποίησε εκ νέου απαίτησαν την πώληση όλων των συγγενών κλάδων στην ευρωπαϊκή αγορά. Στην ίδια θέση με τη Saab βρίσκονται τόσο η Opel όσο και η Vauxhall. Εξελίξεις και γι’ αυτές τις εταιρείες αναμένουμε το προσεχές διάστημα.

Το αν και κατά πόσο το νέο σχήμα Spyker-Saab θα πετύχει είναι κάτι που μένει να αποδειχθεί. Ωστόσο, οι περίπου 3.500 εργαζόμενοι της Saab, φαίνεται πως σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα εξασφαλίζουν τις θέσεις εργασίας τους. Επίσης, θα συνεχιστεί και το πρόγραμμα εξέλιξης νέων μοντέλων της Saab, που για εφέτος προβλέπει την κυκλοφορία της νέας σειράς 9-5, ενώ στις αρχές του 2011 θα δούμε και το μοντέλο 9-4 που θα διαπραγματευθεί την υπόστασή του στη δημοφιλή κατηγορία των μεσαίων SUV.

{gallery}photos/14/EIDHSEIS/saab/{/gallery}

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Του είπαν πως τα Jeep πάνε παντού και αυτός το πήρε τοις μετρητοίς (Video)

Featured

Αντέχεις τη συντήρηση μιας Bugatti;

Bugatti

Πόσο κοστίζει η νέα, κορυφαία λιμουζίνα της Mercedes, η S-Class, στην Ελλάδα;

Featured

Δείτε το πιο γρήγορο τρακτέρ στο… Nürburgring (Video)

ΕΙΔΗΣΕΙΣ







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup