Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Συμφωνίες “γιγάντων” για την αυτόνομη οδήγηση

Καθώς βαδίζουμε με πολύ γρήγορα βήματα προς τα επόμενα στάδια της αυτόνομης οδήγησης είναι προφανές ότι όλες οι μεγάλες εταιρίες έχουν επιδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου και σε συμφωνίες μεταξύ τους για να μπορέσουν να προλάβουν το τρένο των εξελίξεων. Πολύ δε περισσότερο όταν σ’ αυτή την νέα εποχή για την αυτοκίνηση χρειάζεται και η τεχνογνωσία μεγάλων εταιριών των ηλεκτρονικών και των υπολογιστών μαζί με την εμπειρία των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Προφανώς το πρώτο και πιο δύσκολο πράγμα να αντιμετωπιστεί είναι το τεράστιο κόστος εξέλιξης αυτής της τεχνολογίας. Γι’ αυτό ακριβώς και όλοι προχωρούν σε κοινοπραξίες, με την ελπίδα να είναι αυτοί που θα οδηγούν τις εξελίξεις, τα επόμενα χρόνια.

Η BMW, για παράδειγμα, έχει συνάψει συμφωνία με την Intel, που έχει σοβαρό know how σε ηλεκτρονικά συστήματα, την Mobileye, την Continental, καθώς και το μεγάλο υποκατασκευαστή Delphi, με απώτερο σκοπό την κυκλοφορία του iNext ηλεκτρικού crossover, το 2021.

Η Daimler έκλεισε συμφωνία με τη Bosch για τη δημιουργία ενός στόλου αυτόνομων ταξί. Παράλληλα, η Bosch σκοπεύει να επενδύσει 336 εκ. δολάρια μέσα στα επόμενα 5 χρόνια για να εξελίξει την τεχνητή νοημοσύνη των αυτόνομων οχημάτων, ενώ ετοιμάζεται να συμμαχήσει και με την Nvidia για να κατασκευάζουν ειδικούς επεξεργαστές για αυτοκίνητα.

Με την Nvidia συνεργάζεται και η Toyota, η οποία εξελίσσει τη δική της αυτόνομη τεχνολογία. Γενικά, η Nvidia είναι υπολογίσιμος τεχνολογικός εταίρος, αφού σε αυτόν βασίζονται επίσης η Audi, η Mercedes-Benz, η Tesla και προσφάτως ενίσχυσε τη συνεργασία της με αυτή και η Volvo. Η τελευταία έχει δημιουργήσει μία κοινοπραξία με τις Nvidia και Autoliv, για αυτό το σκοπό.

Όμως και όλες οι υπόλοιπες εταιρίες, όπως για παράδειγμα οι Renault-Nissan, Honda κ.λπ., έχουν επιδοθεί και αυτές σε έναν αγώνα δρόμου ώστε να βρουν τις σωστές συνεργασίες που θα τους εξασφαλίσουν την μετάβαση στην αυτόνομη οδήγηση. Προς το παρόν και για την επόμενη διετία όλοι στοχεύουν στην εναρμόνιση και την λειτουργική απόδοση της αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 ενώ μέχρι το 2025 θα έχουν υπάρξει τα πρώτα δείγματα από τα πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα επιπέδου 5.

Μένουν βέβαια να λυθούν πολλά άλλα προβλήματα πέραν της τεχνολογίας (κυρίως νομικής και “ηθικής” φύσεως), όμως όπως όλα δείχνουν έχουμε μπει πλέον για τα καλά στην νέα εποχή της αυτοκίνησης. Και όσα θα έλθουν και μάλιστα αρκετά πιο σύντομα απ’ ότι νομίζουμε θα αλλάξουν εντελώς όλα όσα γνωρίζουμε σήμερα για το αυτοκίνητο και την χρήση του.

Παναγιώτης Τριτάρης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Το πιο ακριβό Suzuki Jimny έχει έξι τροχούς 

Featured

Νέο Opel Mokka: Πιο μοντέρνο και πιο τολμηρό – Πόσο κοστίζει

Featured

Το νέο Audi A6 Avant θα είναι το τελευταίο με θερμικούς κινητήρες

Audi

Η Volvo καταργεί σταδιακά τα στέισον

Volvo