Η αγορά αυτοκινήτου στη χώρα επέστρεψε, για τον Ιούνιο τουλάχιστον, στα επίπεδα που ήταν πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας του κορωνοϊού που δεν λέει να μας αφήσει.
Ρόλο σε αυτό έχει παίξει και η αύξηση της ζήτησης των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών μοντέλων, καθώς τα πρώτα υπάγ0νται υπό προϋποθέσεις στις επιδοτήσεις του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά” και τα δύο δεν επιβαρύνονται και πάλι υπό προϋποθέσεις από φόρο για εταιρική χρήση.
Η αύξηση της δημοτικότητάς τους έχει συμπιέσει και άλλο το μερίδιο των diesel.
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ λοιπόν οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Ιούνιος 2021 | Ιούνιος 2020 | Ιούνιος 2019 | Μεταβολή 2021/2020 | Μεταβολή 2021/2019 | |
Καινούργια επιβατικά | 13.877 | 8.249 | 13.133 | +68,2% | +5,7% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
923 | 786 | 814 | +17,4% | +13,4% |
Καινούργια λεωφορεία | 61 | 19 | 46 | +221,1% | +32,6% |
Καινούργια δίκυκλα
(πλέον των 50 cc) |
5.701 | 4.889 | 5.097 | +16,6% | +11,9% |
Ιανουάριος – Ιούνιος 2021 | Ιανουάριος – Ιούνιος 2020 | Ιανουάριος – Ιούνιος 2019 | Μεταβολή Ιαν.-Ιουν. 2021/2020 | Μεταβολή Ιαν.-Ιουν. 2021/2019 | |
Καινούργια επιβατικά | 58.364 | 36.570 | 65.557 | +59,6% | -11,0% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
5.434 | 3.500 | 4.239 | +55,3% | +28,2% |
Καινούργια λεωφορεία | 201 | 144 | 267 | +39,6% | -24,7% |
Καινούργια δίκυκλα
(πλέον των 50 cc) |
22.621 | 15.551 | 19.080 | +45,5% | +18,6% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Ιούνιο, έχει ως εξής:
Segment | Ιούνιος 2021 | Ιούνιος 2020 | Διαφορά
(μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος -Ιούνιος 2021 | Ιανουάριος -Ιούνιος 2020 | Διαφορά
(μονάδες μεριδίου) |
A | 12,4% | 7,5% | +5,0 | 10,2% | 8,9% | +1,3 |
A-SUV | 1,2% | 1,4% | -0,2 | 1,2% | 1,7% | -0,6 |
A TOTAL | 13,7% | 8,9% | +4,7 | 11,4% | 10,6% | +0,8 |
B | 26,9% | 28,3% | -1,4 | 28,8% | 28,9% | -0,1 |
B-SUV | 23,9% | 17,9% | +6,0 | 21,2% | 18,1% | +3,1 |
B TOTAL | 50,8% | 46,2% | +4,7 | 50,0% | 47,0% | +3,0 |
C | 11,8% | 15,7% | -4,0 | 12,5% | 13,5% | -1,0 |
C-SUV | 17,9% | 23,7% | -5,8 | 20,1% | 22,4% | -2,2 |
C TOTAL | 29,6% | 39,4% | -9,8 | 32,7% | 35,8% | -3,2 |
D | 1,7% | 1,2% | +0,5 | 1,8% | 1,4% | +0,4 |
D-SUV | 2,2% | 2,7% | -0,5 | 2,3% | 2,6% | -0,3 |
D TOTAL | 3,9% | 3,9% | +0,0 | 4,2% | 4,0% | +0,1 |
E | 0,1% | 0,2% | -0,1 | 0,1% | 0,2% | -0,1 |
E-SUV | 0,4% | 0,3% | +0,1 | 0,4% | 0,3% | +0,1 |
E TOTAL | 0,5% | 0,5% | +0,0 | 0,5% | 0,5% | +0,0 |
F-G | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,0% | 0,1% | +0,0 |
F-G-SUV | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
F-G TOTAL | 0,2% | 0,2% | +0,0 | 0,2% | 0,2% | +0,0 |
SPORTS | 0,2% | 0,2% | +0,0 | 0,2% | 0,2% | +0,0 |
MPV | 0,2% | 0,1% | +0,1 | 0,2% | 0,1% | +0,0 |
MPV-M/COMBI | 0,9% | 0,7% | +0,2 | 0,8% | 1,5% | -0,7 |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 | |
(Εκ των οποίων SUV | 45,7% | 46,1% | -0,4 | 45,4% | 45,3% | +0,1) |
Ιούνιος 2021 | Ιούνιος 2020 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος –
Ιούνιος 2021 |
Ιανουάριος –
Ιούνιος 2020 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς
στην ΕΕ Ιαν.-Μαρ. ‘21* |
Μερίδιο αγοράς
στην ΕΕ Ιαν.-Μαρ. ‘20* |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | |
Βενζίνη | 56,2% | 56,2% | +0,0 | 52,2% | 56,7% | -4,5 | 42,2% | 52,3% | -10,1 |
Πετρέλαιο | 14,7% | 28,5% | -13,8 | 18,7% | 27,6% | -8,9 | 23,2% | 29,9% | -6,7 |
Υβριδικά (HEV) | 20,4% | 12,6% | +7,8 | 21,2% | 12,9% | +8,3 | 18,4% | 9,4% | +9,0 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 5,9% | 1,0% | +4,9 | 5,5% | 1,0% | +4,5 | 13,9% | 6,8% | +7,1 |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 1,0% | 1,6% | -0,6 | 1,1% | 1,7% | -0,6 | 2,4% | 1,6% | +0,8 |
Υγραέριο
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
1,8% | 0,1% | +1,7 | 1,3% | 0,0% | +1,3 |
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και το Μάιο ως εξής:
Μάιος 2021 | Μάιος 2020 | Μεταβολή | Ιανουάριος –Μάιος 2021 | Ιανουάριος –Μάιος 2020 | Μεταβολή | |
ΕΕ(1) | 891.665 | 581.186 | +53,4% | 4.314.264 | 3.331.840 | +29,5% |
ΕΕ 14(2) | 781.329 | 515.879 | +51,5% | 3.813.833 | 2.928.760 | +30,2% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) | 927.058 | 603.589 | +53,6% | 4.480.553 | 3.461.716 | +29,4% |
Ελλάδα | 10.850 | 4.497 | +141,3% | 44.487 | 28.321 | +57,1% |
