Σύνδεση

Featured

Πρόταση του ΔΝΤ για τη φορολόγηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Τα πάνω κάτω θα φέρει στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε παγκόσμια κλίμακα, αν γίνει πράξη η πρόταση του ΔΝΤ για τη φορολογία τους. Συγκεκριμένα, η Νορβηγία θα πρέπει να αρχίσει να φορολογεί αυτοκίνητα υψηλής ισχύος με μπαταρία για να μειώσει το συνολικό κόστος των γενναιόδωρων κινήτρων για την απόκτηση ηλεκτρικού οχήματος (EV), ανέφεραν οι οικονομολόγοι του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ) σε έγγραφο εργασίας την Πέμπτη.

Εάν εφαρμοστεί, η Νορβηγία θα μπορούσε να επιβάλλει για πρώτη φορά φόρους στα πολυτελή EV, όπως αυτά των Porsche, Jaguar, Mercedes, BMW, Telsa και Audi.

Mέχρι στιγμής η Νορβηγία, που στηρίζει την ευμάρειά της κατά κύριο λόγο στην εξόρυξη και πώληση του πετρελαίου, εξαιρεί όλα τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα από τους φόρους που επιβάλλονται στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Και αυτό γιατί ως στόχο να είναι το 2025 το πρώτο κράτος στο οποίο πλέον δεν θα πωλούνται αυτοκίνητα με συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Το αποτέλεσμα αυτής προσέγγισης είναι το 54% όλων των καινούργιων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στη Νορβηγία πέρυσι να είναι BEVs, νούμερο που είναι φυσικά παγκόσμιο ρεκόρ. 

Για να τεκμηριωθεί η φορολόγηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων τονίζεται πως τα χαμένα κρατικά έσοδα πέρυσι στη Νορβηγία, όπου η φορολόγηση των (συμβατικών) οχημάτων είναι ιδιαίτερα υψηλή, ανέρχονται κατά μέσο όρο σε 250.000 κορώνες -αντιστοιχούν σε 25.000 ευρώ περίπου- για κάθε καινούργιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που πωλείται. Συνολικά, τα χαμένα έσοδα μεταφράζονται σε 1,90 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως.

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Το πιο ακριβό Suzuki Jimny έχει έξι τροχούς 

Featured

Νέο Opel Mokka: Πιο μοντέρνο και πιο τολμηρό – Πόσο κοστίζει

Featured

Το νέο Audi A6 Avant θα είναι το τελευταίο με θερμικούς κινητήρες

Audi

Η Volvo καταργεί σταδιακά τα στέισον

Volvo