Σύνδεση

Featured

Πόσο μεγάλωσαν τα αυτοκίνητα τα τελευταία χρόνια; Τι προβλήματα έχουν προκύψει;

Τα αυτοκίνητα όλων των κατηγοριών έχουν μεγαλώσει σε πλάτος τα τελευταία χρόνια, δυσχεραίνοντας την κυκλοφορία αλλά και τη στάθμευση στις πόλεις, σύμφωνα με έκθεση που δημοσιεύθηκε τη Δευτέρα από τη ΜΚΟ Transport & Environment (T&E).

Στην Ευρώπη, τα καινούργια αυτοκίνητα προσθέτουν στο πλάτος τους κατά μέσο όρο κατά 1 εκατοστό κάθε δύο χρόνια και περίπου τα μισά είναι ήδη πολύ φαρδιά για τους προβλεπόμενους χώρους στάθμευσης στους δρόμους, σύμφωνα με τη μελέτη.

Πιο μεγάλα και πιο βαριά τα 100 μοντέλα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη έχουν επίσης αποκτήσει κατά μέσο όρο 2,5 εκατοστά σε πλάτος από το 2018, κάτι που σημαίνει πως από τα 177,8 εκατοστά έχουν περάσει στα 180,3.

Η ανάπτυξη αυτή πάντως είναι συνεχής: το μέσο πλάτος των αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν μόλις 170,5 εκατοστά το 2021, σύμφωνα με μια άλλη ΜΚΟ, το Διεθνές Συμβούλιο για τις Καθαρές Μεταφορές (ICCT).

Τα πιο δημοφιλή μοντέλα στην Ευρώπη έχουν κερδίσει από 3 έως 5 εκατοστά σε πλάτος στις πιο πρόσφατες εκδόσεις τους, όπως το Peugeot 3008, το Renault Clio, το Skoda Fabia ή το μικρό Fiat Panda. Ακόμα και τα SUV της Mini ξεπερνούν τα 1,80 μέτρα, ενώ η πιο θεαματική διεύρυνση παρατηρείται σύμφωνα με τη MKO στα πολυτελή SUV.

Οι BMW X5, X6 και XM έχουν ξεπεράσει τα δύο μέτρα σε πλάτος, ενώ τα Land Rover Defender, Audi Q8 και Volvo EX90 τα πλησιάζουν, με τους καθρέφτες φυσικά διπλωμένους. 

Για τον Nicolas Raffin, εκπρόσωπο της T&E France, «το αυξανόμενο μέγεθος των αυτοκινήτων έχει συγκεκριμένες συνέπειες στους δρόμους μας: τα μεγάλα SUV και τα αμερικανικού τύπου pick-up δεν χωρούν στους προβλεπόμενους χώρους και παραβιάζουν τα πεζοδρόμια ή το δρόμο για  ποδηλάτες, πεζούς κλπ. Στο Παρίσι, όπως και στο Ηνωμένο Βασίλειο, το ελάχιστο πλάτος των πάρκιγκ είναι 1,80 μέτρα, συμπεριλαμβανομένης της σήμανσης.

Η ένωση προτείνει αύξηση των τελών στάθμευσης για μεγάλα αυτοκίνητα, όπως προτείνει και η δημοτική αρχή του Παρισιού, δημιουργώντας φορολογικά κίνητρα για τα πιο οικονομικά οχήματα και αναθεωρώντας το μέγιστο πλάτος των νέων αυτοκινήτων (255 cm προς το παρόν).

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Τα νέα αγωνιστικά του WRC δεν θα είναι υβριδικά!

Featured

Η Mercedes θα διατηρήσει τα συμβατικά μικρά μοντέλα της

Mercedes-Benz

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured