Σύνδεση

Featured

ΦΩΤΙΑ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ. ΑΙΤΙΕΣ ΚΑΙ ΛΟΓΟΙ

Οι πιο πολλές φωτιές σε αυτοκίνητα, οι οποίες δεν είναι συνέπεια τρακαρίσματος, εντοπίζονται στο χώρο του κινητήρα, ενώ είναι γεγονός που δεν εκδηλώνονται απότομα, αλλά έχοντας προειδοποιήσει με καπνό ή μυρωδιά.

Μια από τις βασικές αιτίες πυρκαγιάς είναι τα βραχυκυκλώματα, είτε στις ηλεκτρικές καλωδιώσεις είτε στις ηλεκτρονικές μονάδες. Εδώ προκύπτουν σπινθήρες, που υπό προϋποθέσεις μπορούν να εξελιχθούν σε φωτιά. Οι πιθανότητες βραχυκυκλώματος στις ηλεκτρονικές μονάδες δεν είναι μεγαλύτερες σε σχέση με τις οικιακές συσκευές, ενώ οι λόγοι πρόκλησής του είναι η κακή συντήρηση, η φθορά του χρόνου είτε κάποιος εξωτερικός παράγοντας. Το τελευταίο δεν είναι αποκλειστικά συνέπεια δολιοφθοράς αλλά μπορεί να προκύψει π.χ. από δάγκωμα τρωκτικού που απογυμνώνει ένα καλώδιο και ακολουθούν όλα τα υπόλοιπα.

Μια άλλη αιτία είναι η υπερθέρμανση των φρένων, που μπορεί να προκαλέσει, κυρίως σε φορτηγά, την ανάφλεξη του ελαστικού. Σπανιότερα αναφλέγονται τα τακάκια, ενώ πολύ πιο συχνά υπάρχει διαρροή, αρκεί και μια μικρή, των υγρών των φρένων, που λόγω των υψηλών θερμοκρασιών αναφλέγονται.

Η διαρροή κάποιου εύφλεκτου υγρού από τα πολλά που χρειάζεται η λειτουργία ενός αυτοκινήτου –καύσιμο, λάδι κινητήρα, λάδι κιβωτίου, υγρά φρένων– είναι ο κατεξοχήν λόγος εκδήλωσης πυρκαγιάς σε αυτοκίνητο, σε συνδυασμό με τις υψηλές θερμοκρασίες που επικρατούν σε συγκεκριμένα σημεία του μηχανοστασίου -κινητήρας, πολλαπλή εξαγωγής, φρένα. Για να σημειωθούν διαρροές πρέπει και πάλι η συντήρηση να είναι είτε πλημελλής είτε ανύπαρκτη και να υπάρχουν ζημιές που δεν έχουν επιδιορθωθεί, ενώ αν εκδηλωθεί η πυρκαγιά υπάρχουν υλικά, όπως είναι τα ηχομονωτικά, που μπορούν και να τη συντηρήσουν αλλά και να την τονώσουν.

car-fire-2

Μια επιπλέον αιτία πυρκαγιάς στα φορτηγά με διπλά πίσω λάστιχα είναι η τριβή τους, όταν λόγω υπερ- φόρτωσης έρχονται σε επαφή μεταξύ τους. Παράλληλα υπάρχουν συμβάντα στα οποία η πυρκαγιά ξεκίνησε από τον εξαιρετικά ζεστό καταλύτη, που μπορεί να ήρθε σε επαφή με ξερά χόρτα ή κάτι εύφλεκτο στο πάρκινγκ ή με μέρος των προστευτικών πλαστικών του δαπέδου.

Σημαντικό εδώ είναι να σημειώσουμε αφενός πως τα αυτοκίνητα που κινούνται με υγραέριο ή φυσικό αέριο δεν είναι πιο ευάλωτα στις αναφλέξεις, μιας και διαθέτουν πολλές δικλείδες ασφαλείας, με την προϋπόθεση βέβαια η εγκατάσταση να έχει σωστά (για το υγραέριο, που συνήθως οι μετατροπές γίνονται εκ των υστέρων). Από την άλλη ο κίνδυνος αυξάνεται και μάλιστα ανεξαρτήτως καυσίμου, αν έχουν γίνει αυθαίρετες μετατροπές στο χώρι του κινητήρα. Επίσης οι εκρήξεις μπορεί να είναι συνηθισμένε στις ταινίες αλλά στην πραγματικότητα δύσκολα συμβαίνουν. Παρόλα αυτά πρέπει να ακολουθούνται πιστά τα βήματα που θα ελαχιστοποιήσουν τον κίνδυνο όταν εκδηλωθεί φωτιά.

Γιάννης Σκουφής    

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αυτό είναι το καινούργιο Lancia Ypsilon!

Featured

Πόσο κοστίζει το νέο Honda CR-V στην Ελλάδα;

Honda

Αυτή είναι η ανανεωμένη Skoda Octavia

Featured

To νέο Ford Puma είναι ακόμα καλύτερο

Featured