Σύνδεση

Featured

Ποιό είναι το αυτοκίνητο που δεν πήρε ούτε… ένα αστέρι στο crash-test του EuroNCAP;

AOS Technologies AG,1000,300,1000,100Ä

Tα τελευταία χρόνια τα crash test του EuroNCAP δείχνουν ότι τα αυτοκίνητα έχουν εξελιχθεί σε μεγάλο βαθμό, προσφέροντας εξαιρετική παθητική ασφάλεια. Ως εκ τούτου ελάχιστα από τα νέα μοντέλα πέφτουν κάτω από τα πέντε αστέρια, με κάποιες υποδεέστερες επιδόσεις σε επιμέρους τομείς.

Στο νέο κύκλο δοκιμών όμως που ανακοίνωσε το EuroNCAP υπήρχε και μία δυσάρεστη έκπληξη. Ένα αυτοκίνητο που δεν πήρε ούτε ένα αστέρι στα crash tests. Πρόκειται για το Fiat Punto το οποίο σύμφωνα με το Ινστιτούτο είναι το χειρότερο αυτοκίνητο που έχουν δοκιμάσει τελευταία. Γιατί όμως συμβαίνει αυτό;

Επειδή πολύ απλά το Punto είναι ένα «παλιότερο» τεχνολογικά μοντέλο που λανσαρίστηκε το 2005 και επειδή βρίσκεται ακόμη στην παραγωγή ο Euro NCAP θεώρησε να το αξιολογήσει με τα πλέον αυστηρότερα σημερινά κριτήρια. Ο Euro NCAP προσπαθεί να δώσει έμφαση στην διαφορά και στην ασφάλεια που προσφέρει ένα σύγχρονο αυτοκίνητο με ένα παλιότερο με προδιαγραφές πριν από 12 χρόνια, αλλά ακόμη και έτσι η κατάσταση είναι κάπως άδικη για το μοντέλο της Fiat.

Όπως και να έχει το θέμα, το… άμοιρο το Punto (αυτό που δοκιμάστηκε ήταν ένα πεντάθυρο 1.2 με 65 άλογα) θα μείνει στην ιστορία ως το μοντέλο που απέσπασε μηδέν αστέρια επειδή προφανώς απουσιάζουν όλα τα νέα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και ειδικότερα το αυτόνομο φρενάρισμα (AEB ή Autonomous Emergency Braking).

«Το 2005 το Fiat Punto είχε πετύχει μία καλή βαθμολογία. Ωστόσο, ο Euro NCAP ανεβάζει συνεχώς τα στάνταρ αξιολόγησης και το Punto πήρε μόλις 51% στην προστασία των επιβατών και είναι περίπου 30% χαμηλότερα από τον μέσο όρο των supermini που δοκιμάστηκαν το 2017» σχολιάζει ένας ειδικός στην Thatcham Research. Στην προστασία παιδιών το σκορ ήταν 43%, στους πεζούς 52% και 0% στα συστήματα υποβοήθησης.

Τώρα, στον τελευταίο κύκλο αξιολόγησης για φέτος τα Dacia Duster, Kia Stonic και MG ZS πήραν τρία αστέρια για τον λόγο ότι στις βασικές τους εκδόσεις δεν περιλαμβάνουν ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης. Κάτι που με το προαιρετικό πακέτο το Kia Stonic παίρνει πέντε αστέρια (τέσσερα το Aygo), όποτε αντιλαμβάνεστε πόσο καθοριστικός παράγοντας είναι τα ηλεκτρονικά (και κυρίως το σύστημα αποφυγής σύγκρουσης ή αυτόνομη πέδηση). Το ίδιο ισχύει για τα Toyota Aygo, Alfa Romeo Giulietta, Ford C-MAX / Grand C-Max, Opel / Vauxhall Karl και DS 3.

Με πέντε αστέρια αξιολογήθηκαν τα BMW 6 Series GT, Hyundai Kona, Jaguar F-Pace, Kia Stinger και Toyota Yaris. Όπως και να έχει μέσα σε όλα αυτά αναμένεται και η απάντηση της Fiat που προφανώς θα αισθάνεται αρκετά ριγμένη σ’ αυτή την διαδικασία, αν και τυπικά το EuroNCAP έχει την δική του ισχυρή θέση.

Παναγιώτης Τριτάρης

1 Σχόλιο

1 Σχόλιο

  1. Avatar

    Giorge

    13/12/2017 στις 9:34 μμ

    Τελικά τι να πιστέψει κανείς. Το έχουν κάνει όπως Τις δημοσκοπήσεις. Ο κάθε ένας τα παρουσιάζει όπως του βολέψει.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Απίστευτο ατύχημα με μοτοσικλέτα σε “τυφλή” προσπέραση (Video)

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Πόσο κοστίζει το νέο 7θέσιο SUV της Mercedes, η GLB που ξεκινά από τα 1.300 κυβικά, στη Γερμανία;

Featured

Νέο Audi A3: χωρίς τρίθυρο και κάμπριο αλλά με έκδοση Allroad και από 1.000 κυβικά

Audi

Το Seat Tarraco 1.5 TSI είναι ιδανικό για οικογενειακές μετακινήσεις και όχι μόνο

Featured




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup