Σύνδεση

Featured

Ποια παράθυρα πρέπει να είναι ανοιχτά για το σωστό εξαερισμό του αυτοκινήτου μας και την αποφυγή μετάδοσης του κορονοϊού;

Οι κλειστοί χώροι και οι μικρές αποστάσεις μεταξύ των ατόμων είναι κακές προϋποθέσεις για την αποφυγή της μετάδοσης του κορονοϊού και αυτός ο συνδυασμός εμπίπτει στα εσωτερικά των αυτοκινήτων μας.

Όπου ναι μεν απαγορεύεται η μετακίνηση περισσοτέρων των δύο ατόμων και η χρήση μάσκας, εφόσον δεν είναι συγγενείς πρώτου βαθμού, υποχρεωτική, αλλά από την άλλη 15 λεπτά είναι αρκετά για τη δημιουργία ικανού φορτίου του ιού που μπορεί να είναι ενεργό ακόμα και για 3 ολόκληρες ώρες.

Μια λύση είναι ο εξαερισμός του αυτοκινήτου ανοίγοντας τα παράθυρα, όμως και αυτό δεν είναι πανάκεια, μιας και τα μοντέλα ροής του αέρα στο εξωτερικό του αυτοκινήτου, με περιοχές υψηλής πίεσης, π.χ. στη μάσκα και στο παρμπρίζ και χαμηλές έχει επίδραση και στην κυκλοφορία του αέρα στο εσωτερικό του.

Προκειμένου λοιπόν να διαπιστώσουν τον καλύτερο δυνατό συνδυασμό παραθύρων, χωρίς η κίνηση με ανοιχτά τα παράθυρα να γίνει ενοχλητική -τόσο από πλευράς θορύβου όσο και χαμηλών εξωτερικών θερμοκρασιών- οι επιστήμονες του πανεπιστημίου Brown στις ΗΠΑ ολοκλήρωσαν μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα έρευνα. Χρησιμοποιώντας ως αυτοκίνητο αναφοράς ένα Toyota Prius με έναν οδηγό και έναν επιβάτη -όχι μόνο το νόμιμο αλλά και η πλέον διαδεδομένη σύνθεση στις μετακινήσεις- ο οποίος κάθεται πίσω δεξιά ώστε η μεταξύ του απόσταση να είναι η μεγαλύτερη δυνατή. Η ταχύτητα κίνησης είναι τα 80 χλμ./ ώρα.

Σύμφωνα με τις διαπιστώσεις της έρευνας η μεγαλύτερη πιθανότητα μετάδοσης του ιού είναι και η αναμενόμενη: κλειστά όλα τα παράθυρα και σε λειτουργία το σύστημα θέρμανσης ή κλιματισμού. Μάλιστα σε αυτήν την περίπτωση μειώνεται σημαντικά και η όποια προστασία μπορεί να προσφέρει η μάσκα.

Ο καλύτερος εξαερισμός είναι βέβαια με όλα τα παράθυρα ανοιχτά, όπου σε αντίθεση με ότι νομίζουμε οι περισσότεροι ο αέρα από το περιβάλλον εισέρχεται από τα πίσω και εξέρχεται από τα εμπρός παράθυρα. Εδώ το μειονέκτημα είναι πως όσο αυξάνεται η ταχύτητα το ρεύμα αέρα γίνεται όλο και πιο ενοχλητικό. Στα 80 χλμ./ ώρα στα οποία έγινε και η συγκεκριμένη δοκιμή πρακτικά δεν μπορεί κανείς ούτε το ρεύμα αέρα αλλά ούτε και το θόρυβο.

Σημαντικό είναι πως οι ερευνητές διαπίστωσαν πως και με δύο ανοιχτά παράθυρα επιτυγχάνεται καλός εξαερισμός της καμπίνας του αυτοκινήτου, με την προϋπόθεση όμως πως ανοιχτά είναι τα σωστά παράθυρα. Και αυτά δεν είναι αυτά των θέσεων που κάθονται οι δύο επιβάτες αλλά τα απέναντί τους. Και αυτό γιατί έτσι δημιουργείται μια ροή αέρα που δεν οδηγεί τα σταγονίδια από έναν τυχόν φορέα του ιού που κάθεται πίσω προς τον οδηγό αλλά έξω από το αυτοκίνητο. Ο λόγος είναι το ότι με τον τρόπο αυτό ο οδηγός βρίσκεται σε μια ζώνη χαμηλής πίεσης.

Για να είμαστε πάντως ειλικρινείς και αυτή η λύση το χειμώνα είναι δύσκολο να εφαρμόζεται συνεχώς. Αυτό που πρέπει να κάνουμε ώστε να είμαστε όσο το δυνατόν πιο προστατευμένοι εντός αυτοκινήτου είναι η χρήση μάσκας και η όσο το δυνατόν μικρότερη χρήση του κλιματισμού, που διασπείρει τα σωματίδια σε ολόκληρο το εσωτερικό του οχήματος.

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

Δείτε πως είναι στο εσωτερικό του βυθισμένου πλοίου της Hyundai που μετέφερε αυτοκίνητα (Video)

Featured

Αυτό θα είναι το νέο τζιπ του Ελληνικού Στρατού; Αντικαταστάτης αυτών της Mercedes;

Featured

Tρελή ζήτηση για ένα Toyota RAV4 με αμερικάνικo στυλ της δεκαετίας του ’80

Featured

Video- δοκιμή: νέο Hyundai Tucson







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup