Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΠΟΙΟΙ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ (ΠΟΛΥ) ΤΟ ΜΑΡΜΑΡΟ ΣΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΤΩΝ ΤΕΛΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΤΟΥ 2017;

Όπως συνέβει και πέρυσι έτσι και φέτος η κυβέρνηση μελετά αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας προκειμένου -τι άλλο- να αυξήσει τα έσοδα από τη συγκεκριμένη πηγή. Αυτά που εξετάζονται είναι η μείωση του ορίου απαλλαγής από τα 90 γραμμάρια CO2 που είναι σήμερα στα 85, γεγονός που θα αφορά ελάχιστα μοντέλα, τη μείωση των τελών για παλαιότερα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού προκειμένου αυτά που έχουν κατατεθειμένες πινακίδες να επιστρέψουν στην κυκλοφορία -αμφιβάλλουμε καθώς πέρα από τα τέλη υπάρχουν τόσο τα τεκμήρια που εξακολουθούν να υπολογίζονται με τα κυβικά αλλά και η κατανάλωση- και την επέκταση του υπολογισμού με βάση τις εκπομπές CO2.

Η τελευταία είναι και η πιο σημαντική αλλαγή και αφορά τα αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί από την 1-1-2007 έως και τις 31-10-2010, καθώς ο συγκεκριμένος τρόπος υπολογισμού των τελών ισχύει από την 1-11-2010. Στην ουσία η κυβέρνηση θέλει να επεκτείνει το συγκεκριμένο τρόπο και σε αυτοκίνητα που καλύπτουν τις προδιαγραφές Euro 4 (ισχύουν από 1 Ιανουαρίου 2005) και Euro 5 (από 1η Σεπτεμβρίου 2009).

Tι πρόκειται όπως να γίνει στην πράξη; Πόσο θα επιβαρυνθούν οι ιδιοκτήτες των συγκεκριμένων αυτοκινήτων από τις τυχόν αλλαγές;

teli-kikloforias-2017-2

Αν και οι εκπομπές CO2 αναφέρονται όχι μόνο σε κάθε μοντέλο μεμονωμένα αλλά και στην εκάστοτε έκδοσή του, μιας και ρόλο παίζουν ακόμα και τα λάστιχα, θα προσπαθήσουμε μια γενίκευση, παίρνοντας σα βάση κάποια από τα best seller της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου εκείνης της περιόδου και το 2008 σαν έτος αναφοράς.

Η γενίκευση αυτή λέει λοιπόν πως οι πιο πολλοί ιδιοκτήτες αυτών των αυτοκινήτων θα πληρώσουν περισσότερα σε σχέση με αυτά που πλήρωναν μέχρι τώρα. Το επιπλέον ποσό θα κυμαίνεται από 15 έως 30 ευρώ με βάση τα όρια και τις χρεώσεις ανά γραμμάριο CO2 που ισχύουν σήμερα (για να τα δείτε κάντε κλικ ΕΔΩ, ενώ αν θέλετε να κάνετε τις πράξεις για το αυτοκίνητό σας η αντίστοιχη τιμή εκπομπών CO2 αναγράφεται στην άδεια).

Ο κάτοχος ενός Toyota Yaris 1.3 αντί για 135 ευρώ θα πληρώσει 170, ενός Opel Corsa 1.4 θα ανέβει από τα 255 στα 276 ευρώ, όπως και αυτός ενός VW Golf 1.4 TSI με 122 ίππους.

Ο οδηγός ενός Ford Focus 1.6 αντί για 280 ευρώ θα πληρώσει 294, ενός Fiat Panda 1.2 αντί για 135 θα καταβάλει 155, ενός Toyota Auris 1.33 από 135 ευρώ 162. Από την άλλη θα υπάρξουν και μειώσεις, καθώς οι κάτοχοι π.χ. ενός Hyundai i10 1.1 θα δούν τη λυπητερή από τα 135 ευρώ να μειώνεται στα 117, αυτοί μιας BMW 116i από τα 280 στα 167 και ενός Suzuki Grand Vitara από τα 690 στα 625.

teli-kikloforias-2017-2

Από την άλλη όμως υπάρχουν κάποια μοντέλα που θα επιβαρυνθούν πολύ από τη συγκεκριμένη αλλαγή. Αν θέλουμε να κάνουμε και πάλι μια πολύ προσεκτική γενίκευση πρόκειται για μοντέλα με κινητήρες σχετικά μικρού κυβισμού που συνδυάζονται με αυτόματα κιβώτια (όχι όλα), με υψηλές ιπποδυνάμεις ειδικά σε συνδυασμό με μεγάλα και βαριά αμαξώματα και για μικρά SUV με τετρακίνηση.

Μερικά παραδείγματα: ενώ για το απλό Fiat Panda 1.2 η αύξηση των τελών θα είναι όπως είπαμε 20 ευρώ για την έκδοση 4x4 του ίδιου αυτοκινήτου θα φτάνει τα 154 ευρώ, καθώς από τα 135 πηγαίνει στα 289, δηλαδή υπερδιπλασιάζεται. Ο λόγος; Οι εκπομπές CO2 του απλού Panda είναι 129 γραμμάρια, του τετρακίνητου λόγω επιπλέον βάρους, εσωτερικών τριβών και μεγαλύτερης μετωπικής επιφάνειας είναι 156 γραμμάρια. Πολλαπλασιάστε με 1,85 ευρώ το γραμμάριο και θα καταλήξετε στο παραπάνω νούμερο.

teli-kikloforias-2017-4

Συνεχίζουμε: οι ιδιοκτήτες των VW Golf 1.4 TSI των 140 ίππων θα κληθούν να πληρώσουν 414 ευρώ (+138 σε σχέση με αυτούς της έκδοσης των 122 ίππων, ενώ μέχρι τώρα πλήρωναν τα ίδια), των Mercedes C180 Kompressor (1.800 κυβικά, 154 άλογα) από 320 ευρώ 506 και των μεγαλύτερων Ε200 Kompressor (1.800 κυβικά, 184 ίπποι) ακριβώς τα διπλάσια: από 320 ευρώ 640.

Σοκ και δέος θα είναι τα νέα τέλη κυκλοφορίας, επαναλαμβάνουμε αν ισχύσουν, για τους κατόχους των μικρών τετρακίνητων SUV. Το Daihatsu Terios 1.3 για παράδειγμα από τα σημερινά 135 ευρώ θα εκτοξευθεί στα 514(!) και το VW Tiguan 1.4 150 PS από τα 255 στα 553 ευρώ αντίστοιχα, καθώς οι εκπομπές CO2 τους είναι ιδιαίτερα υψηλές (Terios 185 γραμμάρια το χιλιόμετρο, Tiguan 199). Για το 3θυρο Suzuki Vitara των 1.600 κυβικών τα 280 ευρώ θα γίνουν 625!

Εννοείται πως αν υλοποιηθούν οι αλλαγές στα τέλη θα επηρεαστούν αρνητικά και οι αξίες των μοντέλων που θα επιβαρυνθούν ιδιαίτερα στην αγορά των μεταχειρισμένων, κάτι που σημαίνει διπλή χασούρα για τους κατόχους τους

Γιάννης Σκουφής

teli-kikloforias-2017-3

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

Δείτε πως είναι στο εσωτερικό του βυθισμένου πλοίου της Hyundai που μετέφερε αυτοκίνητα (Video)

Featured

Tρελή ζήτηση για ένα Toyota RAV4 με αμερικάνικo στυλ της δεκαετίας του ’80

Featured

Αυτό θα είναι το νέο τζιπ του Ελληνικού Στρατού; Αντικαταστάτης αυτών της Mercedes;

Featured







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup