Κάθε καινούργιο μοντέλο πριν φτάσει στις εκθέσεις ανά τον κόσμο έχει διανύσει ως πρωτότυπο περίπου 10 εκατομμύρια χιλιόμετρα στα χέρια των δοκιμαστών της κάθε εταιρείας. Οι οποίοι εκτελούν καθημερινά διάφορες δοκιμές καταγράφοντας τις παρατηρήσεις τους.
Φυσικά οι δοκιμές αυτές γίνονται σε ειδικά σχεδιασμένες για το σκοπό αυτό πίστες, τις οποίες μπορείτε να δείτε στη συνέχεια, όπως τις αποτυπώνει το Google Earth. Όπως θα παρατηρήσετε οι πίστες αυτές και πολλές είναι και σε αρκετά μέρη του κόσμου βρίσκονται και διάφορες διαμορφώσεις έχουν, ενώ σε τακτά χρονικά διαστήματα προστίθενται και νέες.
Έτσι λοιπόν η Daimler θα εγκαινιάσει το 2017 το νέο της κέντρο δοκιμών στο Immendingen, ενώ κοντά στο Μόναχο υπάρχει μία στενόμακρη πίστα δοκιμών της BMW. Στο Miramas στη νότια Γαλλία υπάρχει μία μεγαλύτερη πίστα 473 εκταρίων με συνολικό μήκος 52 χιλιομέτρων, η οποία περιλαμβάνει μία οβάλ διαδρομή και μία απομίμηση του Nuerburgring. Στην Βαυαρία και στο Schwaig βρίσκεται μία εγκατάσταση 280 εκταρίων της Audi με οβάλ πίστα και τρείς διαφορετικές με πολλές στροφές. Το Balocco κοντά στο Μιλάνο προσφέρεται για κάθε είδους δοκιμή και εκεί δοκιμάζονται τα ιταλικά –και όχι μόνο- αυτοκίνητα.
Πίστες δοκιμών δεν έχουν μόνο οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αλλά και οι προμηθευτές όπως η Bosch, που πραγματοποιεί διάφορα τεστ (συστήματα ασφαλείας, στο βρεγμένο κ.α.) στο Boxberg. Στη Yucca της Αριζόνα και σε έκταση 1.500 εκταρίων υπάρχουν οι εγκαταστάσεις της Chrysler, ενώ μία ακόμη πίστα δοκιμών υπάρχει και στo Chelsea του Michigan. Στην Αριζόνα στην τοποθεσία Wittmann η Ford έχει μία πίστα που καλύπτει συνολικά 600 εκτάρια και περιλαμβάνει εγκαταστάσεις και για off road δοκιμές. Φυσικά, απαρατήρητο δεν περνά ούτε το μεγάλο κέντρο δοκιμών της Ford στο Dearborn στο Michigan, αλλά ούτε κι αυτό στο Lommel του Βελγίου με τη μεγάλη οβάλ πίστα.
Στο Ανόβερο υπάρχει το Contidrom της Continental όπου γίνονται διάφορες δοκιμές ελαστικών, ενώ εκεί υπάρχει και ο πιο σύγχρονος προσομοιωτής για τεστ σε στεγασμένες εγκαταστάσεις. Στο Dudenhofen έχει η Opel της δική της πίστα, ενώ στο Ehra-Lessien η VW μια από τις πιο παλιές με συνολικό μήκος 96 χιλιομέτρων, στην οποία σημείωσε και το ρεκόρ της μεγαλύτερης τελικής η Bugatti Veyron.
Στο ξακουστό Maranello και στην ιδιόκτητη πίστα της Ferrarri, το Fiorano των 3 χιλιομέτρων, γίνονται δοκιμές αλλά και κόντρες με το χρονόμετρο, με τον Michael Schumacher να κατέχει το ρεκόρ γύρου με 55,999 δεύτερα με την F2004.
Η GM έχει πίστες σε διάφορα σημεία, μέχρι και στο Cupuan του Μεξικού για εκτός δρόμου οχήματα, ενώ στο Ohio στην πίστα Marysville πραγματοποιεί η Honda τα τεστ υψηλής ταχύτητας. Στην έρημο Mojave στην Καλιφόρνια δοκιμάζονται τα Hyundai, όπως και στην πίστα Hwaseong στην Κορέα. Την πίστα Idiada στην Βαρκελώνη την επισκέπτονται διάφορες εταιρίες, ενώ σε ένα πρώην στρατιωτικό αεροδρόμιο στο Gaydon στη Βρετανία η Jaguar κάνει τις δικές της δοκιμές μαζί με την Aston Martin.
Σε ένα καταπράσινο μέρος στο Tokachi της Ιαπωνίας δοκιμάζονται τα Mitsubishi, ενώ μια από τις πλέον διάσημες πίστες είναι η Nardo, στη Νότια Ιταλία, η οποία από το 2012 ανήκει στην Porsche. Αυτή είναι και η πίστα που μπορεί να δώσει την μεγαλύτερη τελική ταχύτητα στον κόσμο και φημολογείται πως το Koenigsegg One:1 εκεί θα προσπαθήσει να πάρει το στέμμα της Bugatti…
Γιάννης Σκουφής