Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Οι νέας γενιάς μπαταρίες θα καθυστερήσουν αρκετά

Η CATL, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μπαταριών ηλεκτρικών στον κόσμο, παραμένει επιφυλακτική ως προς τη βιωσιμότητα των μπαταριών solid state, παρά τους πρόσφατους ισχυρισμούς της Toyota για πιθανή παραγωγή τους εντός τριών ετών.

Ο Robin Zeng, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της CATL, αναγνωρίζει την υπόσχεση των μπαταριών στερεάς κατάστασης, αλλά επισημαίνει τις σημαντικές προκλήσεις, ιδίως όσον αφορά τη διάρκεια ζωής και την ασφάλεια.

Ο Zeng εξηγεί ότι η επίτευξη βέλτιστων επιδόσεων στις μπαταρίες στερεάς κατάστασης απαιτεί τη χρήση καθαρού μετάλλου λιθίου για το ηλεκτρόδιο ανόδου, το οποίο δημιουργεί ανησυχίες για την ασφάλεια λόγω της ανάγκης για διάχυση ιόντων υπό υψηλή πίεση.

Επιπλέον, σημειώνει ότι η διαστολή του λιθίου κατά τη φόρτιση και την εκφόρτιση μειώνει σημαντικά τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας, καθιστώντας αμφίβολη την εμπορική βιωσιμότητα.

Επιπλέον, ο Zeng εκφράζει ανησυχίες σχετικά με τους κινδύνους για την ασφάλεια, συμπεριλαμβανομένης της πιθανής απελευθέρωσης τοξικού υδροξειδίου του λιθίου εάν μια μπαταρία στερεάς κατάστασης σπάσει κατά τη διάρκεια ατυχήματος.

Παρά τις προκλήσεις αυτές, η CATL συνεχίζει να επενδύει σε εναλλακτικές τεχνολογίες μπαταριών, όπως οι μπαταρίες ιόντων νατρίου, οι οποίες προσφέρουν μεγαλύτερη εμβέλεια χωρίς τα μειονεκτήματα των solid state.

Η επιφυλακτική στάση της CATL έρχεται σε αντίθεση με τη συμμετοχή της σε μια κοινοπραξία με στόχο την ανάπτυξη μιας τοπικής αλυσίδας εφοδιασμού για μπαταρίες στερεάς κατάστασης έως το 2030, γεγονός που υποδηλώνει την πολυπλοκότητα και την αβεβαιότητα που περιβάλλει την εμπορική αξιοποίηση της τεχνολογίας.

Γιατί η Mercedes κάνει στροφή 180 μοιρών;

Mercedes-Benz

Οι Alfa Romeo Giulia και Stelvio παίρνουν παράταση ζωής  

Alfa Romeo

Το Honda Prelude επιστρέφει μετά από ¼ του αιώνα στην Ευρώπη

Featured

Audi TT RS4, το θηρίο που δεν μπήκε ποτέ στην παραγωγή

Audi