Σύνδεση

Featured

Στην κακοκαιρία χρειάζεται λίγη προσοχή και μερικές απλές κινήσεις

Χειμώνας είναι και η κακοκαιρία είναι δεδομένη, όπως άλλωστε και τα προβλήματα που μπορεί να επιφέρει στην κυκλοφορία αν τα φαινόμενα είναι ιδιαίτερα έντονα. Προκειμένου να μην εκτεθεί κανείς σε κίνδυνο η απόλυτη λύση είναι να μη βγει από το σπίτι του. Αν όμως αυτό δεν είναι εφικτό, κάτι που ισχύει στις περισσότερες των περιπτώσεων ειδικά αν υπάρχει ταξίδι μέρες που είναι, τότε για να μην ταλαιπωρηθούμε καλό είναι να ακολουθήσουμε μερικά απλά βήματα.

Η προσοχή κατά την οδήγηση, η σωστή ανάγνωση των συνθηκών, η πρόβλεψη των τυχόν δυσκολιών και η σωστή συντήρηση του αυτοκινήτου είναι στην προκειμένη περίπτωση η βάση ενός άνετου και ασφαλούς ταξιδιού.

Ξεκινώντας από τη συντήρηση ελέγχουμε τα στάνταρ, όπως την κατάσταση της μπαταρίας, τα λάδια και το ψυκτικό υγρό το οποίοι αν δεν είμαστε βέβαιοι το αντικαθιστούμε με κάποιο κατάλληλο για πιο χαμηλές θερμοκρασίες. Από κει και πέρα και επειδή είναι σημαντικό το να βλέπουμε αλλά και να μας βλέπουν τσεκάρουμε τα μάκτρα των καθαριστήρων και τα αντικαθιστούμε αν πρέπει και ελέγχουμε τα φώτα μας. Για τη σωστή τους λειτουργία ενώ καθαρίζουμε τόσο τους προβολείς όσο και τα πίσω φώτα. Θα εκπλαγείτε με το πόσο καλύτερα θα βλέπετε με ένα απλό καθάρισμα, κάτι που ισχύει βέβαια και για το παρμπρίζ.

Καθοριστικό ρόλο στην ασφάλεια γενικά αλλά ειδικά κάτω από δύσκολες καιρικές συνθήκες παίζουν τα λάστιχα και μάλιστα όχι μόνο η πίεσή τους αλλά και η κατάστασή τους. Αν λοιπόν ανήκετε στην κατηγορία που τα αφήνει και πέρα από την 4ετία ή τα λειώνει με τα διπλάσια από τα προβλεπόμενα χιλιόμετρα, καλύτερα να μην μετακινήσετε καν το αυτοκίνητό σας, καθότι θα είστε επικίνδυνοι καταρχήν για όλους τους άλλους και μετά για τον εαυτό σας. 

Για τη συνέχεια δεν χρειάζεται τίποτα παραπάνω από την κοινή λογική και μια στοιχειώδη οργάνωση: τοποθετούμε τις κατάλληλες αλυσίδες ή κάποιο άλλο βοήθημα στο πορτμπαγκάζ (τα οποία βγάζουμε όταν βελτιωθεί ο καιρό για να γλυτώσουμε βάρος), έχουμε γεμάτο ρεζερβουάρ και φορτισμένο κινητό –ακόμα καλύτερα αν υπάρχει και φορτιστής ή power bank στο αυτοκίνητο ή και ένα κατάλληλο καλώδιο φόρτισης στην περίπτωση που υπάρχουν θύρες USB. Αν πρόκειται να κάνετε ταξίδι, ειδικά με παιδιά, δεν χάνετε τίποτα αν πάρετε μαζί σας καμιά κουβέρτα, νερό και κάτι φαγώσιμο.

Από κει και πέρα διατηρούμε απόσταση ασφαλείας από τα προπορευόμενα αυτοκίνητα, κινούμαστε με μικρή ταχύτητα και δεν το παίζουμε Loeb, δεν φρενάρουμε απότομα, δεν κάνουμε άγαρμπες κινήσεις, έχουμε τους προβολείς και –όταν είναι πραγματικά απαραίτητο- τα φώτα ομίχλης αναμμένα, στρίβουμε χωρίς να προκαλέσουμε υποστροφή και στις κατηφόρες φρενάρουμε και με τον κινητήρα, έχοντα «κουμπωμένη» στο κιβώτιο τη 2α ή αν χρειαστεί και την 1η

Τα προσθιοκίνητα έχουν θέμα στην ανηφόρες, καθώς το βάρος μετατοπίζεται προς τα πίσω. Αν η κατάσταση ζορίσει και έχετε δυνατότητα σας για μανούβρα, ανηφορίστε με όπισθεν και θα διαπιστώσετε πόσο πιο εύκολο είναι. Στα πισωκίνητα, όπου ο πίσω άξονας θέλει βάρος προκειμένου να έχει καλύτερη πρόσφυση, κάνουμε ακριβώς το αντίθετο και πάντα μέσα στα πλαίσια της λογικής.

Στην εκκίνηση τώρα το σπινάρισμα των τροχών δεν οφείλεται στα επιπλέον άλογα που εξασφαλίζει το turbo, η λειτουργία του οποίου ευνοείται από χαμηλές θερμοκρασίες, αλλά στα χαμηλά επίπεδα πρόσφυσης. Έτσι είναι πιο εύκολο και πιο ασφαλές αν ξεκινήσετε με 2α , ενώ ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται σε σημεία που δε τα βλέπει ο ήλιος και δημιουργείται πάγος. Ακόμα χειρότερα αν πρόκειται για «μαύρο» πάγο που δεν φαίνεται…

Οδηγώντας μη βάζετε τη θέρμανση στο φουλ, καθώς έτσι μειώνονται τα αντανακλαστικά σας, ενώ αν δεν ξέρετε να τοποθετείτε τις αλυσίδες που όπως είπαμε έχετε στο πορτμπαγκάζ σας και θα ταλαιπωρηθείτε και θα εκνευριστείτε προσπαθώντας στην παγωνιά –ειδικά αν δεν έχετε γάντια, σκούφο και ζεστό μπουφάν. Φυσικά θα πρέπει να θυμάστε πως οι αλυσίδες μπαίνουν στους κινητήριους τροχούς –μπροστά στα προσθιοκίνητα, πίσω στα πισωκίνητα, μπροστά στα τετρακίνητα για καλύτερο τιμόνι ή στους τροχούς που συστήνει ο κατασκευαστής (αν δεν ξέρετε ποιοι είναι ισχύει η έκφραση RTFM, Read The F@cking Manual δηλαδή) ή και στους τέσσερις αν υπάρχουν δύο σετ.

Αν πάλι έχετε επιλέξει πολύ μεγάλες ζάντες υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο να μην μπορείτε να βάλετε καν αλυσίδες, παρά μόνο «κουβέρτες», που δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να «πατήσουν» άσφαλτο. Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σημειώσουμε πως ακόμα και αν τα (καλοκαιρινά) λάστιχά σας είναι καινούργια η οδήγηση στην άσφαλτο και σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες σκληραίνει ακόμα περισσότερο την ήδη σκληρή γόμα. Κοινώς κάνει το πέλμα «κούτσουρο», με αποτέλεσμα να μην προσφέρει πρόσφυση, την ίδια στιγμή που και η χάραξη «μπουκώνει» από τον πάγο και μετατρέπεται σε σλικ, οπότε χρειάζεται έτσι κι αλλιώς ιδιαίτερη προσοχή.

Τα πιο κατάλληλα λάστιχα δεν είναι άλλα από τα χειμερινά, που έχουν την κατάλληλη χάραξη και τόσο μαλακή γόμα που δεν χάνει τα χαρακτηριστικά της ακόμα στις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες (-20 βαθμούς Κελσίου και βάλε). Έτσι αν δείτε κάποιον άλλον οδηγό, ειδικά στη Βόρεια Ελλάδα, να κινείται πιο άνετα από εσάς και χωρίς αλυσίδες αυτό θα οφείλεται κατά 99% στα (χειμερινά) λάστιχά του. 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αυτό είναι το καινούργιο Lancia Ypsilon!

Featured

Πόσο κοστίζει το νέο Honda CR-V στην Ελλάδα;

Honda

Αυτή είναι η ανανεωμένη Skoda Octavia

Featured

To νέο Ford Puma είναι ακόμα καλύτερο

Featured