Μπορεί ο στόχος να ήταν η λειτουργία του το 2004 στα πλαίσια των Ολυμπιακών Αγώνων αλλά από τότε έχουν περάσει 17 ολόκληρα χρόνια και ακόμα λειτουργούν οι απαρχαιωμένοι σταθμοί των ΚΤΕΛ στο Ποτάμι και τη Λιοσίων.
Όπως δείχνουν όμως τα πράγματα το θέμα του νέου σταθμού των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα (Κεντρικός Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων- ΚΣΥΛ) έχει έρθει και πάλι στην επικαιρότητα, μιας και οι οικονομοτεχνικές μελέτες ολοκληρώθηκαν το επόμενο βήμα θα είναι να αναζητηθεί η καλύτερη δυνατή μεθοδολογία υλοποίησης.
Ο νέος σταθμός των ΚΤΕΛ της πρωτεύουσας, που θα αναγερθεί σε οικόπεδο 64 στρεμμάτων στον Ελαιώνα και φιλοδοξεί να γίνει ένα από τους πιο σημαντικούς συγκοινωνιακούς κόμβους τη Αθήνας. Η σχεδίασή του και οι υποδομές του θα θυμίζουν terminal σύγχρονου αεροδρομίου με καταστήματα και υποδομές.
Πολύ σημαντικό είναι πως θα συνδέεται με το σταθμό μετρό «Ελαιώνας» (γραμμή 3) διευκολύνοντας έτσι την πρόσβαση των επιβατών. Κάτι που θα γίνει και με αστικές γραμμές λεωφορείων, ενώ θα υπάρχουν φυσικά θέσεις και για ταξί καθώς και χώροι στάθμευσης συνολικά 572 αυτοκινήτων.
Οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για εξυπηρέτηση 16 εκατομμυρίων επιβατών σε ετήσια βάση, ενώ πέρα από τις συνολικά 49 γραμμές που εξυπηρετούνται σήμερα στους δύο υπάρχοντες σταθμούς ΚΤΕΛ -αυτός του Κηφισού συμπληρώνει 70 χρόνια λειτουργίας- στον ΚΣΥΛ θα ενταχθούν και οι διεθνείς γραμμές λεωφορείων που σήμερα ξεκινούν από διάφορα σημεία της πρωτεύουσας χωρίς έλεγχο.
Σε ότι αφορά το χρονοδιάγραμμα η υπογραφή της σύμβασης, που θα ακολουθήσει το διαγωνισμό, δεν προβλέπει να γίνει πριν από το 2023.
