Τα full size πικ- απ των Αμερικανών, τα τεράστια αγροτικά με τις ενίοτε διπλές ρόδες πίσω, χρειάζονται και τους ανάλογους κινητήρες, οι οποίοι είναι συνήθως V8 με χαρακτηριστικά λειτουργίας που θυμίζουν φορτηγά. Με τεράστια αποθέματα ροπής από το ρελαντί, που εξασφαλίζουν τόσο δυναμική επιτάχυνση όσο και δυνατότητες ρυμούλκησης που μετρώνται σε τόνους.
Καινούργια προσθήκη στην κατηγορία η ολοκαίνουργια έκδοση του θρυλικού Duramax, η οποία σε σχέση με την προηγούμενη έχει κοινό μόνο το όνομα και τις διαστάσεις των κυλίνδρων (διάμετρος x διαδρομή 103 x 99 χιλιοστά). Η συνολική χωρητικότητα φτάνει τα 6.599 κυβικά, μπιέλες και στρόφαλος έχουν ενισχυθεί, ενώ έχει βελτιωθεί το κύκλωμα λίπανσης, κάτι που ισχύει και για το turbo, καθώς και η απαγωγή της θερμότητας. Έτσι το ψυγείο λαδιού έχει αυξηθεί κατά 50, η ελαιολεκάνη αποτελείται από 2 κομμάτια, κατασκευασμένα από ατσάλι και αλουμίνιου προκειμένου ο V8 να είναι λιγότερο θορυβώδης, ενώ υπάρχει και νέο κύκλωμα τροφοδόσιας Common Rail, με πίεση λειτουργίας 2.000 bar.
Με όλα αυτά η απόδοση είναι 445 ίπποι (SAE) στις μόλις 2.800 σ.α.λ., ενώ η μέγιστη ροπή είναι διαθέσιμη ήδη από τις 1.600 σ.α.λ. και φτάνει τα 1.234(!) Nm. Επίπεδα φορτηγού όπως προαναφέραμε, ενώ όπως και τα φορτηγά έτσι και το Chevrolet Silverado 2500HD Z71 που θα είναι το πρώτο με το νέο Duramax θα έχει και φρένο κινητήρα. Ταυτόχρονα οι μηχανικοί της αμερικάνικης εταιρείας υπόσχονται πως χάρη στο νέο σύστημα προθέρμανσής του παίρνει μπροστά μέσα σε μόλις 3 δεύτερα ακόμα και αν η εξωτερική θερμοκρασία είναι -29 βαθμοί Κελσίου.
Γιάννης Σκουφής
