Ένα από τα πιο σημαντικά hypercars των τελευταίων δεκαετιών, η Koenigsegg Αgera RS των ρεκόρ και των απίστευτων επιδόσεων, ολοκλήρωσε την παραγωγή της. Το γρηγορότερο αυτοκίνητο παραγωγής που κατασκευάστηκε περνάει πλέον στην ιστορία, με μόλις τρία τελευταία κομμάτια να είναι στην γραμμή παραγωγής ως εκδόσεις “Final Edition”.
Παρουσιάστηκε πριν τρία χρόνια στην έκθεση της Γενεύης του 2015, και εφοδιαζόταν με τον ίδιο 5λιτρο κινητήρα twin turbo V8 που είχαν και τα υπόλοιπα αυτοκίνητα του Koenigsegg, μόνο που η ιπποδύναμη είχε ανέβει στα 1.160 άλογα ενώ στην τελευταία αναβάθμισή της είχε φθάσει στα 1.360 άλογα.
Είναι το αυτοκίνητο που έχει το ρεκόρ του ταχύτερου μοντέλου παραγωγής στον κόσμο, πιάνοντας σε έναν κλειστό αυτοκινητόδρομο της Nevada τα 457,94 χλμ/ώρα. Είχε επίσης και τον καλύτερο χρόνο στο 0-400-0, κάνοντας μόλις 33,29 δευτερόλεπτα, και διαλύοντας το ρεκόρ που είχε κάνει πριν λίγο καιρό η Bugatti Chiron.
Η αρχική πρόθεση του Koenigsegg ήταν να παραχθούν 25 αυτοκίνητα. Όμως η καταστροφή μίας εξ’ αυτών με τα χαρακτηριστικά Gryphon, τον οδήγησε να φτιάξει άλλη μία, που τελικά ήταν και η τελευταία “παραγωγής”. Υπήρχε επίσης και ένα αυτοκίνητο μέσα στο εργοστάσιο για τις δοκιμές, το οποίο και αυτό πωλήθηκε σε κάποιον ιδιώτη.
Σε αυτά τα 27 αυτοκίνητα θα πρέπει να προσθέσουμε και τρία ακόμα που ετοιμάζονται αυτή την στιγμή (ένα είναι ήδη στην γραμμή παραγωγής) ως Final Edition εκδόσεις. Μετά από αυτά ο Koenigsegg θα αφοσιωθεί στο επόμενο βήμα, μία υβριδική Regera, χωρίς όμως να εγκαταλείπει τα σχέδιά του για ένα αυτοκίνητο που θα την αντικαταστήσει -με κινητήρα εσωτερικής καύσης πάντα.
Παναγιώτης Τριτάρης