To ηχητικό προφίλ ενός αυτοκινήτου και ειδικά ενός σούπερ σπορ μοντέλου είναι ιδιαίτερα σημαντικό, μιας και συμβάλλει στην όλη εικόνα και το ίματζ του. Φυσικά αυτό το γνωρίζουν και οι κατασκευαστές και προσπαθούν να πετύχουν ένα όσο το δυνατόν πιο εντυπωσιακό ηχόχρωμα, ακόμα και σε ένα plug-in υβριδικό με 3κύλινδρο turbo μόλις 1.500 κυβικών, όπως η BMW i8.
Όπως θα ακούσετε και στο βίντεο που ακολουθεί και στο οποίο επιταχύνει από στάση έως τα 130, η i8, που όταν κινείται ηλεκτρικά μπορεί να είναι τελείως αθόρυβη, ακούγεται σαν να έχει έναν V8 με πολλά, μα πάρα πολλά κυβικά. Σαν ένα ντοπαρισμένο pony car δηλαδή, κάτι που επιτυγχάνεται με ένα ενεργό σύστημα ηχο-ακύρωσης (ASD ή Active Sound Design) που ανασυνθέτει τη χροιά του ήχου τόσο εκτός όσο και εντός. Σύμφωνα με τη γερμανική ιστοσελίδα Bimmersport το ASD στο συγκεκριμένο βίντεο ήταν απενεργοποιημένο, δυνατότητα που κανονικά δεν θα υπάρχει, ενώ ενδιαφέρον είναι πως το ηχητικό προφίλ θα διαφοροποιείται ανάλογα και με το πρόγραμμα κίνησης – Eco, Pro ή Comfort- που έχει επιλέξει ο οδηγός.
Στο συγκεκριμένο βίντεο πάντως ήταν το Sport, ενώ ο τεχνητός εξωτερικός ήχος παράγεται από την αριστερή εξάτμιση. Η οποία, σε αντίθεση με τη δεξιά που είναι λειτουργική, λειτουργεί ως ηχείο!
Με τον τρόπο αυτό η BMW i8 των 362 ίππων, των 4,70 μέτρων και των σχεδόν 1.500 κιλών, αποκτά ήχο αντίστοιχο των επιδόσεών της (0-100 σε 4,4 δεύτερα), ενώ στο δεύτερο βίντεο που ακολουθεί μπορείτε να ακούσετε, ως ένα ακόμα δείγμα γραφής των τεχνητών ηχητικών προφίλ, ένα φτιαγμένο TVR Tuscan με τον γνωστό κινητήρα LS7 της Corvette και πειραγμένο σύστημα εξαγωγής…
Γιάννης Σκουφής