Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΟΡΡΕ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ «KORRES PROTOTYPE-4»

Μπορεί οι χιλιάδες οδηγοί αυτοκινήτου να πιστεύουν ότι τα πανάκριβα supercar και τα θηριώδη 4Χ4 που κυκλοφορούν στους δρόμους του κόσμου, είναι οι ακρογωνιαίοι λίθοι της τεχνολογίας. Ένας έλληνας ήρθε να τους διαψεύσει. Σχεδίασε και κατασκεύασε ένα αυτοκίνητο το οποίο μπορεί να κινηθεί με τις απόλυτες επιδόσεις και των δύο ειδών, τραβώντας την προσοχή της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

Το «Korres Prototype-4» είναι ένα ελληνικό υπερ-αυτοκίνητο το οποίο έχει πλέον την δυνατότητα να βγει στην παραγωγή, σε λίγους μήνες.

Η ονομασία του προέρχεται από το όνομα του δημιουργού του, Δημήτρη Κορρέ, τον οποίο είχα γνωρίσει τυχαία πριν λίγα χρόνια σε μια παρουσίαση. Εκεί βρήκα την ευκαιρία να μιλήσουμε πρώτη φορά για το αυτοκίνητο που ήξερα ότι δοκιμάζει και το οποίο βρισκόταν ήδη σε πολύ καλό επίπεδο. Όμως αν και τα χρέη μεγάλωναν, ο ίδιος αρνούνταν να το προωθήσει στην αγορά. Στη δε επιμονή μου ότι θα πρέπει κάποια στιγμή να καλύψει μερικά έξοδα από αυτή την ιστορία, με κοίταξε αυστηρά λέγοντας με κοφτή φωνή, «έχει ακόμα περιθώρια βελτίωσης».

Όμως ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Ο Δημήτρης Κορρές είναι περισσότερο γνωστός σαν αρχιτέκτονας, σχεδιαστής, αλλά είναι και εφευρέτης με ανήσυχο πνεύμα που συχνά τον οδηγεί σε μονοπάτια δύσκολα, αλλά όπως αποδείχθηκε, δημιουργικά.

«Η συγκεκριμένη ενασχόληση ξεκίνησε σαν χόμπι,  περίπου πριν από δέκα χρόνια», λέει ο Δημήτρης. Όπως εξηγεί η έμπνευση ήρθε από την ανάρτηση του Citroen 2CV, καθώς εκτός από το μεγάλο μήκος της διαδρομής της ανάρτησης, ήταν και το μοναδικό το οποίο είχε διασύνδεση των πλαϊνών τροχών (των δεξιών με τους αριστερούς. «Έτσι έπεσα με τα μούτρα στη δουλειά, ανακαλύπτοντας τα περιθώρια και την εξέλιξη που μπορεί να έχει ένα αυτοκίνητο με μια νέα σχεδιαστικά ανάρτηση», τονίζει χαρακτηριστικά.

Αρχικά, δημιουργήθηκε το πρωτότυπο νούμερο 1 το οποίο ήταν ένα συνονθύλευμα από πατέντες και ευρεσιτεχνίες. Αυτό τράβηξε την προσοχή της ελληνικής εταιρείας MEVACO που πρότεινε να χρηματοδοτήσει την προσπάθεια και να ολοκληρωθεί ένα δεύτερο βελτιωμένο μοντέλο το 2004, το οποίο όμως δεν βγήκε  στην παραγωγή. Ο Κορρές όμως δεν τα παράτησε. Χρεώθηκε παντού και ξεκίνησε το τρίτο πρωτότυπο, το οποίο έφτασε πολύ κοντά να βγει στην παραγωγή. Ούτε αυτό όμως κρίθηκε ότι ήταν έτοιμο και έτσι ξεκίνησε η τέταρτη εκδοχή, το  Prototype -4  στο οποίο αναφερόμαστε.

Η πρωτοποριακή συνδεσμολογία της ανάρτησης, την οποία έχει ήδη κατοχυρώσει, είναι αυτή που του δίνει ξεχωριστές δυνατότητες και το διαφοροποιεί από οτιδήποτε άλλο έχει κατασκευαστεί στο κόσμο. Είναι πλήρους διασύνδεσης μέσω ελαστικών μονάδων, το οποίο σημαίνει ότι και οι 4 τροχοί αλληλοεπηρεάζονται.

Σε αυτό βοηθά και ένα πολύπλοκο μοχλικό σύστημα χάρη στο οποίο κάθε φόρτιση του ενός τροχού επηρεάζει τα κινηματικά χαρακτηριστικά των υπόλοιπων τριών, δίνοντάς του εντυπωσιακές αναρριχητικές δυνατότητες.

Επίσης ένα ακόμα χαρακτηριστικό της νέας σχεδίασης είναι ο μοχλός στο εσωτερικό του αυτοκινήτου που του δίνει την δυνατότητα να αλλάζει ύψος και να απέχει από το έδαφος από 5 έως 50 εκατοστά  και έτσι να προσαρμόζεται στις οδηγικές απαιτήσεις του οδηγού. Αυτό μάλιστα μπορεί να γίνει και εν κινήσει! Για να το πούμε πιο απλά: Το «Korres P-4» μπορεί να κινείται στην άσφαλτο χαμηλωμένο και με περισσότερα από 250 χλμ την ώρα, ενώ στη συνέχεια μειώνοντας την ταχύτητα, μπορεί να στρίψει προς την διπλανή πλαγιά και να αρχίσει να αναρριχάται εκτός χωματόδρομου με την ευκολία του πιο σκληροτράχηλου 4×4 και μάλιστα με τα ίδια ασφάλτινα λάστιχα!  

Από την Αθήνα στην… Αμερική

Μπορεί η Ελλάδα να μην υπάρχει στο χάρτη της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας αλλά αυτή η πρωτοποριακή ανάρτηση, ελληνικής σύλληψης και κατασκευής, ήδη έχει αποσπάσει την προσοχή από κατασκευαστές αυτοκινήτων από όλο τον κόσμο.

«Μας την πέφτουν κατά καιρούς από διάφορα μέρη και έρχονται προτάσεις από όλα τα μήκη και πλάτη του πλανήτη αλλά είμαστε πιο κοντά με μία αμερικάνικη εταιρεία η οποία έχει δείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον» λέει ο Δημήτρης Κορρές. Σύμφωνα με τον ίδιο το «Prototype -2» το είχαν στα χέρια τους για 6 μήνες, το «Prototype-3» το έχουν οδηγήσει, ενώ το «Korres Prototype-4» το έχουν δει μόνο σε video.

«Αν και είμαστε σε αναμονή για να ξεκινήσει το στάδιο παραγωγής του πρώτου ελληνικού αυτοκινήτου, οι δοκιμές συνεχίζονται», επισημαίνει ο Δημήτρης με μια δόση υπερηφάνειας. Και πώς να μην είναι υπερήφανος αφού στις τελευταίες δοκιμές συμμετέχει και ένας από τους παγκόσμιους πρωταθλητές, ζωντανός θρύλος του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ο Τόμι Μάκινεν, ο οποίος προκειμένου να το οδηγήσει έρχεται αφιλοκερδώς στην Ελλάδα, ενθουσιασμένος από τις προοπτικές του αυτοκινήτου.

Μια σημαντική λεπτομέρεια είναι, ότι με κάθε νέο μοντέλο μεγάλωνε και ο κινητήρας και από τα 1000cc έφτασε  πλέον στα 7000cc, καθώς αποδεικνυόταν ότι η νέα ανάρτηση μπορούσε να διαχειριστεί όλο και μεγαλύτερη δύναμη. Όμως αυτό έκανε σύντομα τον Κορρέ και την ομάδα του να αντιληφθούν ότι δεν γίνεται να φτιάξουν ένα φτηνό αυτοκίνητο καθώς η σχεδίαση και κατασκευή των πρωτοποριακών  μικρών και μεγάλων εξαρτημάτων, βάσεων, μοχλών, διαφορικών…ανέβαζε το κόστος κατασκευής αλλά και τον χρόνο δοκιμών.

Το αποτέλεσμα όμως τους δικαιώνει με την άρθρωση της ανάρτησης του κάθε άκρου να είναι εκπληκτικά μεγάλη, δίνοντας την δυνατότητα σε ένα τροχό να σηκωθεί έως και 95 εκατοστά από το έδαφος χωρίς οι άλλες τρεις να χάσουν την επαφή με το δρόμο, ενώ καμία ανωμαλία του οδοστρώματος δεν μεταφέρεται μέσα στη καμπίνα.

Πρακτικά αυτό του δίνει τη δυνατότητα να ανεβοκατεβαίνει σκάλες, κερκίδες, σχεδόν κάθετες πλαγιές κάνοντας τα σημερινά 4Χ4 να μοιάζουν παιχνίδια για μεγάλα παιδιά. Στη συνέχεια, το «Korres P-4» αφού κατέβει από το βουνό ή όπου αλλού έχει ανέβει, μπορεί να βρεθεί στον αυτοκινητόδρομο και να παίξει στα ίσια με τις Porsche που τυχόν συναντήσει, μέχρι να βρεθεί ξανά ο πρώτος χωματόδρομος, χαντάκι, ρυάκι, ποτάμι και εκεί να τον χάσουν για πάντα. Τελικά, είναι όντως ένα πολύ ενδιαφέρον σενάριο που δεν αφήνει κανένα πραγματικό λάτρη της οδήγησης ασυγκίνητο.

Κώστας Κατσίγιαννης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured