Σύνδεση

Featured

To Nissan Qashqai δεν αναβαθμίστηκε μόνο οπτικά (Video)

H Nissan, από την τελευταία γενιά του Micra και μετά, κινείται ανοδικά σε ότι αφορά τη θέση των μοντέλων της. Κάτι που έγινε και με το Juke και πλέον και με το best seller της των σχεδόν 15 τελευταίων χρόνων, το Qashqai που έφτασε αισίως στην τρίτη του γενιά.

Η εξέλιξη της οποίας πρέπει να προκάλεσε μεγάλο πονοκέφαλο στους σχεδιαστές της μάρκας, καθώς θα έπρεπε και να εκσυγχρονίσουν ένα από τα πιο επιτυχημένα SUV της ευρωπαϊκής αγοράς και να διατηρήσουν ταυτόχρονα την ιδιαίτερη ταυτότητά του.

Το τελικό αποτέλεσμα δικαιώνει την προσπάθειά τους, καθώς το Qashqai και μοντέρνο δείχνει με τις γωνίες και τις ακμές που το χαρακτηρίζουν -οι καμπύλες είναι οριστικά παρελθόν- και είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως το πιο δημοφιλές Nissan. Παράλληλα η μάσκα V-Motion συμβάλλει στη δημιουργία μιας πιο upper class εικόνας και δημιουργεί τους απαραίτητους συνειρμούς με τα άλλα μοντέλα της γκάμας.

Όσον αφορά τις εξωτερικές του διαστάσεις η αύξησή τους είναι τόσο όσο (μήκος +35 χιλιοστά, συνολικά στα 4,425 μέτρα). Τόσο για να βελτιωθούν οι χώροι στο εσωτερικό για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους (πορτμπαγκάζ τουλάχιστον 504 λίτρα, 74 περισσότερα σε σχέση με τον προκάτοχό του) και όσο για να παραμείνει ευέλικτο και πρακτικό κυρίως μέσα στην πόλη.

Μερίδιο πάντως στους βελτιωμένους χώρους έχει και το νέο πλαίσιο CMF-F, που ταυτόχρονα δημιουργεί προϋποθέσεις ακόμα και για τον πλήρη εξηλεκτρισμό του μοντέλου. Ταυτόχρονα και μαζί με τη χρήση ελαφρών υλικών, όπως το αλουμίνιο και το μαγνήσιο, έχει συμβάλλει στη συνολική μείωση του βάρους κατά 60 κιλά σε σχέση με την προηγούμενη γενιά.

Η αναβάθμιση στο εσωτερικό δεν αφορά πάντως μόνο τους χώρους αλλά και τη σχεδίαση και των επιλογή των υλικών, με την παρουσία μαλακών πλαστικών σε όλα τα σημεία με τα οποία έρχονται σε επαφή ο οδηγός και ο συνοδηγός.

Από κει και πέρα οπτικά κυριαρχεί η μεγάλη οθόνη αφής των 9,0 ιντσών για το εξελιγμένο σύστημα infotainment, ενώ ψηφιακός, ανάλογα με την έκδοση είναι και ο πίνακας οργάνων. Γενικά πάντως η αίσθηση είναι αναβαθμισμένη, ενώ όσο ανεβαίνουν τα επίπεδα εξοπλισμού τόσο αυτός γίνεται και πιο πλούσιος σε ότι αφορά την άνεση, την ασφάλεια, την υποβοήθηση και τη διασύνδεση. Μάλιστα οι κορυφαίες εκδόσεις διαθέτουν μεταξύ άλλων δερμάτινες επενδύσεις, θερμαινόμενα καθίσματα, ένα premium ηχοσύστημα της Bose, προβολείς LED αλλά και σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης.

Ένα επιπλέον στοιχείο που αποδεικνύεται ιδιαίτερα πρακτικό είναι το ότι οι πίσω πόρτες ανοίγουν διάπλατα, διευκολύνοντας, εφόσον υπάρχει και ο ανάλογος χώρος στο εξωτερικό, την είσοδο και την έξοδο.

Το νέο πλαίσιο πάντως συνδυάζεται και με αναβαθμισμένες αναρτήσεις, τόσο μπροστά (γόνατα ΜακΦέρσον) όσο και πίσω. Όπου υπάρχει μια ιδιαιτερότητα: στις προσθιοκίνητες εκδόσεις και σε αυτές που έχουν ζάντες μέχρι και 19(!) ιντσών υπάρχει ένας ημιάκαμπτος άξονας με καινούργια στήριξη και όπως διαπιστώσαμε στην πράξη με ιδιαίτερα προοδευτική συμπεριφορά. Στις τετρακίνητες εκδόσεις αλλά και σε αυτές με ζάντες των 20(!!) ιντσών υπάρχει ένας άξονας πολλαπλών συνδέσμων.

Στο δρόμο το νέο Qashqai είναι και πάλι τόσο όσο. Τόσο σφιχτό ώστε η ανάρτηση να ελέγχει καλά τις κινήσεις του αμαξώματός του και τις κλίσεις στις στροφές αλλά και όσο ενδοτικό χρειάζεται προκειμένου να εξασφαλίζει ένα καλό επίπεδο άνεσης. Ειδικά με τις ζάντες των 17 ιντσών και τα λάστιχα με το πιο ψηλό προφίλ η ποιότητα κύλισης είναι ιδιαίτερα καλή. Μάλιστα και ο βελτιωμένος ημιάκαμπτος πίσω κατορθώνει να απορροφά τις πιο πολλές εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος -η αχίλλειος πτέρνα της διάταξης- πριν αυτές γίνουν φτάσουν στους επιβάτες.

Παράλληλα τα περιθώρια πρόσφυσης είναι μεγάλα, με αποτέλεσμα να μπορείς να κινηθείς τουλάχιστον σβέλτα, αν το επιδιώξεις, σε επαρχιακές οδούς. Εδώ το Qashqai κρύβει με επιτυχία τις όποιες διαστάσεις του και το καλό σε αίσθηση σύστημα διεύθυνσης βοηθά τον οδηγό να το τοποθετήσει εκεί ακριβώς που θέλει.

Στα πραγματικά πολλά χιλιόμετρα -η τελική του φτάνει σχεδόν το 190 χλμ./ ώρα- πέρα από σταθερό είναι και αρκετά ήσυχο -παρά την απόσταση των 180 χιλιοστών από το έδαφος- κάτι που κάνει το ταξίδι πιο άνετο και ξεκούραστο. Αυτό οφείλεται τόσο στην προσεγμένη αεροδυναμική του όσο και στο ότι ο κινητήρας δεν έρχεται ακουστικά έντονα στο προσκήνιο.

Ο κινητήρας του νέου Nissan είναι ο τετρακύλινδρος των 1.332 κυβικών, τον έχουμε δει τόσο στην προηγούμενη γενιά του Qashqai όσο και σε μοντέλα της Renault αλλά και τις προσθιοκίνητες Mercedes. Εδώ είναι διαθέσιμος αποκλειστικά με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 12V -οι Ιάπωνες θεώρησαν πως αυτά των 48V είναι πιο βαριά και πολύπλοκα- και αποδίδει 140 ίππους και 240 Nm.

Γεγονός είναι πως η υποβοήθηση που παρέχει δεν γίνεται ιδιαίτερα αντιληπτή και ο κινητήρας λειτουργεί και αποδίδει καλύτερα από τις 2.000 σ.α.λ. και πάνω. Όπου ο οδηγός μπορεί να τον διατηρήσει άνετα αν ασχοληθεί λίγο περισσότερο με το χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων με τον πολύ καλό επιλογέα.

Αν γίνει αυτό τότε ο σύγχρονος τετρακύλινδρος θα αποδειχθεί ψυχωμένος και άμεσος στην απόκρισή του, ανεβάζοντας εύκολα και γρήγορα στροφές. Ψηλά γίνεται πιο θορυβώδης υπενθυμίζοντας με τον τρόπο αυτό πως δεν κερδίζεις και πολλά πιέζοντάς τον. Εκτός και αν θέλεις να επιβεβαιώσεις το 0-100 σε 12,2 δεύτερα που ανακοινώνει η Nissan.

Αν δεν το επιβεβαιώνεις… συχνά και αν αποφευχθεί η λειτουργία ψηλά τότε η κατανάλωση δύσκολα θα ξεπεράσει τα 8,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Συνοψίζοντας το νέο Qashqai ακολουθεί κατά γράμμα τη συνολική πολιτική αναβάθμισης της Nissan διατηρώντας ταυτόχρονα ένα από τα γνωρίσματά του που συνέβαλαν στη μέχρι τώρα πορεία του: να ικανοποιεί και με το παραπάνω σε όλους τους τομείς, καλύπτοντας τις σύγχρονες ανάγκες μετακίνησης. Και πάλι σε όλους τους τομείς.

Αυτό που έχει διαφοροποιηθεί σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν είναι η τιμή του που ξεκινά από τις 24.490 ευρώ για τη βασική του έκδοση των 140 ίππων -σιγά σιγά ξεκινά και η πιο ισχυρή των 158 και αναμένεται και η πλήρως υβριδική- και να προσεγγίζει στις πιο πλούσιες το ψυχολογικό όριο των 30 χιλιάδων.

Από την άλλη όμως δεν είναι μόνο το Qashqai που έχει πάρει τιμολογιακά την ανηφόρα. Με μια ματιά στους τιμοκαταλόγους μας θα δείτε πως αυτό ισχύει για τα περισσότερα δημοφιλή μοντέλα της ελληνικής αγοράς, γεγονός που εξασφαλίζει και πάλι στο Nissan μια καλή σχέση τιμής απόδοσης.

NISSAN QASHQAI 1.3 DiG-T 140 PS
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.425×1.835×1.625 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.665 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 504 λίτρα
Βάρος: 1.405 κιλά
Κινητήρας: 1.332 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo, ήπια υβριδική υποβοήθηση 12V
Ισχύς: 140 PS/ 5.500 σ.α.λ.
Ροπή: 240 Nm/ 1.650- 4.000 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 12,2”, 188 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 7,8 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 146 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 102 €
Τιμή: από 24.490 €

φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος, video: Παναγιώτης Τριτάρης

 

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Δείτε τι κάνουν οι Άραβες για να ξεκολλάνε τα αυτοκίνητα στην άμμο (Video)

Featured

Πόσα χιλιόμετρα θα μπορέσετε να κάνετε με λαμπάκι για το καύσιμο;

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Πόσο πιο γρήγορος είναι ένας πιλότος Φόρμουλα 1 από απλούς οδηγούς; (Video)

F1

Το TOGG, το τούρκικο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, πήρε τους δρόμους

Featured

Hyundai i20 N







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup