Σύνδεση

Featured

Το καινούργιο VW Golf των 1.500 κυβικών και των 150 ίππων καλύπτει σχεδόν όλες τις απαιτήσεις

Όταν πριν από περίπου τρεις μήνες, συγκεκριμένα στα μέσα Δεκεμβρίου, είχα οδηγήσει για πρώτη φορά την καινούργια, όγδοη κατά σειρά γενιά του VW Golf είχα σταθεί ιδιαίτερα στον high tech προσανατολισμό του. Ο οποίος κατά την άποψή μου ήταν πρακτικά μονόδρομος προκειμένου ένα από τα πιο επιτυχημένα διαχρονικά μοντέλα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας να εξακολουθήσει να είναι δημοφιλές.

Το θέμα είναι πως όλος αυτός ο high tech εξοπλισμός λειτουργεί στην πράξη, πόσο πιο ασφαλή και πιο εύκολη κάνει τη ζωή οδηγού και επιβατών και βέβαια πως είναι το νέο Golf στις πάντας ιδιόμορφες και ιδιάζουσες ελληνικές συνθήκες.

Ας ξεκινήσουμε από τα δεδομένα, που ισχύουν για κάθε γενιά του γερμανικού best seller και αυτό έχουν να κάνουν καταρχήν με την εμφάνισή του. Και κατά κύριο λόγο με το επιχείρημα που ακούγεται συχνά πυκνά «μα είναι ίδιο με το προηγούμενο».

Το ότι μοιάζει με το προηγούμενο είναι βέβαιο, πολύ απλά γιατί αυτή είναι η φιλοσοφία και η λογική της VW γενικά και ειδικά για το Golf και φυσικά η 8η γενιά δεν αποτελεί την εξαίρεση. Αποτελεί την άμεση συνέχεια των προηγούμενων, είναι άμεσα αναγνωρίσιμο και οικείο -τη συγκεκριμένη προσέγγιση ακολουθούν και άλλοι κατασκευαστές πλέον, όπως η Renault με τις νέες γενιές των Clio και Captur- και δεν κάνει αυτόματα τους προκατόχους του να δείχνουν παρωχημένοι. Κάτι που έχει άμεση αντανάκλαση και στη μεταπωλητική τους αξία.

Παράλληλα υπάρχουν και διακριτές διαφορές, όπως η πιο εμφατική μάσκα με τους χαρακτηριστικούς προβολείς που συνεχίζουν και στο προφίλ, η πιο τονισμένη πίσω κολώνα που αποτελεί το βασικό στοιχείο το DNA του Golf, ενώ στο πίσω μέρος και κάτω από το καινούργιο λογότυπο της VW αναγράφεται και το όνομα του μοντέλου. Όχι γιατί υπάρχει περίπτωση να μην καταλάβει κανείς περί τίνος πρόκειται αλλά γιατί αυτή είναι η τάση.

Δεδομένα είναι επίσης τα φροντισμένα υλικά και η ποιότητα στο εσωτερικό, οι χώροι που είναι ικανοποιητικοί για δύο στο πίσω κάθισμα και για κάποιο χρονικό διάστημα και για τρεις -το μέγεθος του πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από 380 έως 1.237 λίτρα- η άνετη θέση οδήγησης και ο πολύ καλός εξοπλισμός ακόμα και από τη βασική έκδοση Life σύμφωνα με την πολιτική της ελληνικής αντιπροσωπείας.

Από κει και πέρα το καινούργιο Innovation Cockpit με το ψηφιακό πίνακα οργάνων να αποτελεί ενιαίο σύνολο οπτικά με την οθόνη του συστήματος infotainment -8,25 ίντσες η στάνταρ διάσταση, 10,25 όταν υπάρχει και σύστημα πλοήγησης- είναι ευανάγνωστο και εύκολο στο χειρισμό. Όχι μόνο χάρη στο έξυπνο μενού ή τη δυνατότητα φωνητικών εντολών σε φυσική γλώσσα αλλά γιατί οι βασικές λειτουργίες, όπως η ρύθμιση της έντασης του ηχοσυστήματος ή της θερμοκρασίας του συστήματος κλιματισμού γίνονται άμεσα. Χωρίς δηλαδή να μπεις στο μενού και με τη βοήθεια διακοπτών αφής -συρόμενου στην περίπτωση του ήχου.

Γενικά οι μηχανικοί της VW χρησιμοποιούν πολύ την αφή στους χειρισμούς των διαφόρων συστημάτων -από τα φώτα μέχρι και τις επιμέρους επιλογές μέσω του συστήματος infotainment. Το σημαντικό εδώ είναι πως η συγκεκριμένη επιλογή όχι μόνο δεν ξενίζει αλλά είναι και οικεία. Από τα smartphones, για τα οποία υπάρχει πλήρης δυνατότητα ενσωμάτωσης, όπως πλήρης είναι και η γκάμα των συστημάτων υποβοήθησης, πολλά από τα οποία είναι στάνταρ.

Κινούμενος με το νέο Golf -οδήγησα τα 1.5 TSI και 1.5 eTSI (με ήπια υβριδική υποβοήθηση και στάνταρ αυτόματο κιβώτιο)- αυτό που προσέχεις και εντοπίζεις από τα πρώτα χιλιόμετρα είναι η ποιότητα της κύλισής του. Η ανάρτηση -η πίσω είναι με ημιάκαμπτο άξονα μέχρι τους 130 ίππους και με άξονα πολλαπλών συνδέσμων από κει και πάνω- ελέγχει πολύ καλά τα πάντα, εξασφαλίζει μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης, ενώ ταυτόχρονα υπάρχει και ένα ιδιαίτερα χαμηλό επίπεδο θορύβων, τόσο από την κύλιση όσο και από την αεροδυναμική, που δεν είναι πάντα αυτονόητο στη συγκεκριμένη κατηγορία και ειδικά στα πιο μαζικά μοντέλα της.

Το Golf είναι απόλυτα σταθερό ακόμα και όταν ο δείκτης του ταχύμετρου είναι κοντά στο 200 και εμπνέει εμπιστοσύνη, ενώ αν ενεργοποιηθεί το ΑCC (Active Cruise Control- ή ακόμα καλύτερα το Travel Assist (σύστημα ημι- αυτόνομης οδήγησης 2ου επιπέδου και ενεργό μέχρι τα 210 χλμ./ ώρα) το ταξίδι γίνεται ακόμα πιο άνετο και εύκολο για τον οδηγό.

Ειδικά αν πρόκειται για το eTSI, την έκδοση δηλαδή με την ήπια υβριδική υποβοήθηση και στάνταρ το πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με το χαρακτηριστικά μικρό επιλογέα. Το τελευταίο είναι και ένδειξη για το ότι η κατεύθυνση κίνηση δεν επιλέγεται με μηχανικό τρόπο αλλά ηλεκτρονικό (shift by wire).

Το eTSI των 1.500 κυβικών και των 150 ίππων, που οδήγησα για πολλά χιλιόμετρα στη διαδρομή Αθήνα- Ιωάννινα- Μέτσοβο- Αθήνα, έχει πολύ καλά αποθέματα ισχύος, ενώ στο στοιχείο του βρίσκεται στη μεσαία περιοχή στροφών. Σε σχέση με το συμβατικό σύνολο των ίδιων προδιαγραφών το επιπλέον ηλεκτρικό boost γίνεται αντιληπτό, όχι έντονα πάντως, στις εκκινήσεις από στάση και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, όπου όμως υπoβοηθά την κατάσταση και το κιβώτιο με το kick down του.  

Στην εθνική οδό το πλεονέκτημά του είναι η δυνατότητα ρολαρίσματος που έχει (coasting) όταν πληρούνται οι προϋποθέσεις. Το σβήσιμο δηλαδή του κινητήρα και η αποσύμπλεξή του από τη μετάδοση, με αποτέλεσμα το μηδενισμό για αυτό το χρονικό διάστημα της κατανάλωσής του.

Ανεξάρτητα πάντως από την ήπια ή μη υβριδική υποβοήθηση το σύνολο των 1.500 κυβικών και των 150 ίππων δεν δείχνει σε καμία περίπτωση να πιέζεται στο νέο Golf. Διαθέσιμη και ως ήπια υβριδική είναι και η έκδοσή του των 130 ίππων, ενώ στο άμεσο μέλλον θα ακολουθήσει -και αυτή ως MHEV- και αυτή με τον 1.0 TSI των 115 ίππων, καθώς και ο diesel 2.0 TDI Evo (με διπλό ψεκασμό AdBlue) των 150 ίππων. Το φθινόπωρο θα ξεκινήσει η διάθεση του 1.5 TGI, της έκδοση με φυσικό αέριο (CNG) των 130 ίππων καθώς και των plug-in υβριδικών –αναλυτικά τις εκδόσεις του νέου Golf και τις τιμές του μπορείτε να τις δείτε κάνοντας κλικ ΕΔΩ– ενώ θα ακολουθήσουν και τα γρήγορα GTI και GTD.

Στο ερώτημα ποιο θα επέλεγα μεταξύ του 1.5 TSI και το 1.5 eTSI η απάντησή μου και με δεδομένη τη διαφορά τιμής τους των 1.200 ευρώ (23.850 ευρώ το 1.5 TSI, 25.050 το eTSI) και με στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο στο δεύτερο, το ήπια υβριδικό.

  VW GOLF 1.5 TSI  VW GOLF 1.5 eTSI
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.284×1.789×1.456 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.636 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 380- 1.237 λίτρα
Βάρος: 1.280 κιλά
Κινητήρας, κιβώτιο: 1.498 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo βενζίνης, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων 1.498 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo βενζίνης, ήπια υβριδική υποβοήθηση 48V, αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων
Ισχύς: 150 PS/ 5.000- 6.000 σ.α.λ.

 

Ροπή: 250 Nm/ 1.500- 3.500 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 8,5”, 224 χλμ./ ώρα
Τιμή: από 23.850 €  από 25.050 €

φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Δείτε τι κάνουν οι Άραβες για να ξεκολλάνε τα αυτοκίνητα στην άμμο (Video)

Featured

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

Δείτε το Ford Bronco στο πολύ σκληρό Rubicon Trail, το… Nürburgring των τετρακίνητων (Video)

Featured

H σπορ BMW M235i Gran Coupe προβλημάτισε στο τεστ ταράνδου (Video)

BMW







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup