Σύνδεση

Featured

Το νέο Volvo EX30 έχει χαρακτηριστικά best seller

Μπορεί να είναι το πιο μικρό των Volvo αλλά όλα δείχνουν πως από εμπορικής πλευράς θα είναι το πιο σημαντικό των επόμενων ετών. Ενδεικτικό για αυτό είναι ότι η ζήτηση είναι τόσο μεγάλη στην Ευρώπη που είχε σαν αποτέλεσμα η παραγωγή του EX30 να ξεκινήσει από το 2025 και στο Βέλγιο προκειμένου να καλυφτούν οι απαιτήσεις.

Άλλωστε, ως μέλος του κινεζικού ομίλου Geely, η Volvo είναι γνωστό ότι χρησιμοποιεί κοινές πλατφόρμες με την Smart και την Zeekr. Εντούτοις, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία διατηρεί πάντοτε το σκανδιναβικό της ντιζάιν με μια πιο μίνιμαλ αύρα όπως έχουμε δει τόσο στο μεγαλύτερο EX90 όσο και τώρα στο μικρότερο EX30.

Όσον αφορά στο τελευταίο, ο εξωτερικός σχεδιασμός διακρίνεται από την απλότητα και την εκλεπτυσμένη αισθητική του. Το εμπρός μέρος με τους LED προβολείς προσφέρει ένα ξεχωριστό στυλ, ενώ το πίσω δίνει το δικό του στίγμα, με το μοτίβο των φωτιστικών σωμάτων και το λογότυπο της μάρκας να τραβούν την προσοχή από μακριά.

Το EX30, το οποίο αποτελεί το μικρότερο μοντέλο της Volvo στη σύγχρονη εποχή της (εξαιρουμένου του C30), έχει συνολικό μήκος 4,23 μέτρα, πλάτος 1,84 μέτρα και ύψος λιγότερο από 1,55 μέτρα, με μεταξόνιο 2.650 χιλιοστών.

Ο διάκοσμος ακολουθεί τον μίνιμαλ σχεδιασμό του αμαξώματος, χρησιμοποιώντας σκληρά ανακυκλώσιμα υλικά που προσδίδουν μια μοντέρνα υφή. Αλλά και άλλα στοιχεία, όπως οι λαβές πόρτας και οι αεραγωγοί, δίνουν επίσης μια ξεχωριστή εργονομικά νότα.

Η κεντρική κονσόλα διαθέτει μια πτυσσόμενη πλατφόρμα για ποτηροθήκες και χώρο αποθήκευσης για μικρο-αντικείμενα και φορητές συσκευές, καθώς και θέση φόρτισης για smartphone. Το EX30 είναι εξοπλισμένο με όλες τις τελευταίες τεχνολογίες ασφαλείας, άνεσης και συνδεσιμότητας, συμπεριλαμβανομένου ενός εξαιρετικού συστήματος ήχου Harman Kardon με υπογούφερ στο μέσο του ταμπλό.

Ο επιλογέας της κίνησης βρίσκεται δίπλα στο τιμόνι, ενώ για σχεδόν τα πάντα η πρόσβαση γίνεται μέσω μιας μεγάλης οθόνης αφής 12,3 ιντσών, ενώ το πάνω τμήμα της λειτουργεί ως πίνακας οργάνων. Οι διακόπτες για τα παράθυρα τοποθετούνται στην κεντρική κονσόλα (ένα ζεύγος για μπρος/πίσω), ενώ οι λειτουργίες αφής καθιστούν ευκολότερη τη ρύθμιση των περισσότερων λειτουργιών.

Για τους πίσω επιβάτες οι χώροι είναι απλά ικανοποιητικοί (θυμηθείτε πως μιλάμε για ένα μικρό SUV που τοποθετείται π.χ. απέναντι στο Jeep Avenger). Το πορτμπαγκάζ προσφέρει 318 λίτρα, ενώ κάτω από το αφαιρούμενο δάπεδο υπάρχουν και άλλα 61 λίτρα. Υπάρχει επίσης ένας μικρός χώρος (frunk) μπροστά, των 7 λίτρων, κατάλληλος για την αποθήκευση καλωδίων.

Το νέο πλαίσιο που χρησιμοποιείται στο EX30 είναι το SEA (Sustainable Experience Architecture), που αποτελεί τη βάση για δύο διαφορετικά συστήματα κίνησης, στους πίσω τροχούς (RWD) ή και στους τέσσερις (AWD).

Η βασική έκδοση, Single Motor, εφοδιάζεται με ένα ηλεκτρικό κινητήρα 272 ίππων και 343 Nm, που όπως προαναφέραμε κινεί τους πίσω τροχούς. Η μπαταρία είναι μια LFP των 51,0 kWh (καθαρή ενεργειακή χωρητικότητα 49,0 kWh), που προσφέρει αυτονομία έως και 344 χιλιόμετρα. Σε ό,τι αφορά την επιτάχυνση, τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 5,7 δεύτερα.

Εάν αναζητάτε μεγαλύτερη αυτονομία, υπάρχει η έκδοση Single Motor Extended Range, που εξοπλίζεται με μια μεγαλύτερη NMC μπαταρία των 69,0 kWh (καθαρή καθαρή ενεργειακή χωρητικότητα 64,0 kWh), προσφέροντας αυτονομία 476 χιλιόμετρα (σε κύκλο WLTP). Η επιτάχυνση για το 0-100 χλμ./ώρα είναι ακόμη καλύτερη, στα 5,3 δευτερόλεπτα.

Η κορυφαία έκδοση είναι η τετρακίνητη Twin Motor Performance, η οποία διαθέτει δύο ηλεκτρικούς κινητήρες με συνολική ισχύ 428 ίππων και 543 Nm, επιτρέποντας την επιτάχυνση από 0 σε 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,6 δεύτερα. Και εδώ η μπαταρία είναι αυτή των 69,0 kWh, με την αυτονομία να φτάνει έως και τα 450 χιλιόμετρα.

Σημαντικό είναι ότι το EX30 διαθέτει ενσωματωμένο φορτιστή AC 11 kW, ενώ υπάρχει και ο προαιρετικός των 22 kW. Όσο για την DC ταχυφόρτιση αυτή φτάνει έως τα 153 kW. Σημειώστε ότι όλες οι εκδόσεις του EX30 έχουν τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα.

Στην Βαρκελώνη είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε και τις δύο εκδόσεις του αυτοκινήτου. Το μικρότερο των Volvo είναι εξαιρετικά ευκολοδήγητο, με μια ανάρτηση που επιτυγχάνει την τέλεια ισορροπία μεταξύ άνεσης και κρατήματος.

Επιπλέον, στον ανοιχτό δρόμο το EX30 είναι εξαιρετικά ήσυχο, όπως αναμένεται από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ενώ στις κλειστές στροφές, το καλό στήσιμό του κρύβει το βάρος του. Όσον αφορά την επιτάχυνση, και στις δύο εκδόσεις το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται άψογα στο γκάζι και ακόμα περισσότερο στην πιο δυνατή τετρακίνητη εκδοχή του.

Τα φρένα είναι πολύ καλά σε αίσθηση, ενώ μία μικρή ελαφρότητα του τιμονιού θα βελτιωθεί με τις αναβαθμίσεις που θα κάνουν οι ειδικοί αφού τα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε ήταν προ-παραγωγής.

Στις αρχές του νέου έτους το νέο Volvo EX30 θα δώσει το παρόν και στις χώρα μας, οπότε θα επανέλθουμε. Όσον για τις τιμές του η έκδοση Single Motor θα ξεκινά από τις 37.572 ευρώ, η Extended Range από τις 42.966 ευρώ και η Twin Motor από τις 49.352 ευρώ, χωρίς να συμπεριλαμβάνεται η κρατική επιδότηση.  

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured

Τα νέα αγωνιστικά του WRC δεν θα είναι υβριδικά!

Featured