Σύνδεση

Featured

KAI ΑΛΛΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΣΤΗΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ. AYTΗ ΤΗ ΦΟΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΜΕ ΠΟΛΛΟΥΣ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ.

Μερικές φορές γίνεται και έτσι: ξεσπά ένα μεγάλο σκάνδαλο όπως αυτό με τις εκπομπές ρύπων του ομίλου Volkswagen και στα απόνερά του εμφανίζονται και άλλο, λόγω του monentum. Έτσι λοιπόν και σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Independent ένας σημαντικός αριθμός αυτοκινητοβιομηχανιών, μεταξύ των οποίων η Chrysler και η Toyota, η Jaguar και η Land Rover […]

Μερικές φορές γίνεται και έτσι: ξεσπά ένα μεγάλο σκάνδαλο όπως αυτό με τις εκπομπές ρύπων του ομίλου Volkswagen και στα απόνερά του εμφανίζονται και άλλο, λόγω του monentum.

Έτσι λοιπόν και σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Independent ένας σημαντικός αριθμός αυτοκινητοβιομηχανιών, μεταξύ των οποίων η Chrysler και η Toyota, η Jaguar και η Land Rover και –δεν θα μπορούσε να λείπει- η VW, απέκρυψαν έγγραφα σχετικά με τα χαμηλότερα επίπεδα προστασίας που παρέχουν τα αμερικάνικα μοντέλα.

Τα στοιχεία σχετικά με την ελλιπή ασφάλεια των αμερικάνικων μοντέλων προέκυψαν από μια έρευνα του Πανεπιστημίου του Μίτσιγκαν (University of Michigan Transportation Research Institute) και του Κέντρου Έρευνας της Ασφάλειας των Μεταφορών (SAFER transportation research centre) του πανεπιστημίου Chalmers στο Γκέτεμποργκ, η οποία είχε σαν αρχικό στόχο ακριβώς το αντίθετο: να καταδείξει πως τα πρότυπα ασφάλειας σε Ευρώπη και ΗΠΑ είναι παραπλήσια. Κι αυτό προκειμένου να αποφασιστεί η εναρμόνιση όλων των διαφορετικών προδιαγραφών ασφαλείας και να προχωρήσει η συμφωνία TTIP (Transatlantic Trade and Investment Partnership), που απελευθερώνει το εμπόριο μεταξύ ΗΠΑ και Ευρώπης.

Στην πράξη η υιοθέτηση της συμφωνίας αυτής σημαίνει πως οι κατασκευαστές δεν θα πρέπει να προσαρμόζουν τα αυτοκινητά τους, ειδικά αυτά που θεωρούνται «παγκόσμια», όπως π.χ. είναι η Toyota Corolla, το Ford Focus ή το VW Golf που πωλούνται σε όλες τις αγορές, σε διαφορετικές προδιαγραφές ασφαλείας. Κι αυτό με τη σειρά μεταφράζεται σε εξοικονόμηση πολλών χρημάτων και μείωση του κόστους παραγωγής.  

Τα αποτελέσματα της έρευνας των δύο πανεπιστημίων όμως έδειξε πως τα αμερικάνικα μοντέλα υπολείπονταν κατά μέσο όρο κατά 33% σε σχέση με τα ευρωπαϊκά, ειδικά στις μετωπικές συγκρούσεις, οι οποίες είναι και από τις πιο σοβαρές αλλά και από τις πιο συχνές.

Η δημοσιοποίηση των παραπάνω ευρημάτων, όπως καταλαβαίνετε, θα καθυστερούσε ή και θα ακύρωνε την TTIP, οι συνομιλίες για τη οποία θα συνεχιστούν τον επόμενο μήνα, οπότε «θάφτηκαν» για κάποιον καιρό σε κάποια συρτάρια.

Πρόσφατα άρχιζαν να εμφανίζονται δειλά δειλά στην ιστοσελίδα του πανεπιστημίου του Michigan, ενώ χαρακτηριστικές είναι οι δηλώσεις του András Bálint, του πανεπιστημίου Chalmer: «με βάση τα αποτελέσματα της έρευνάς μας υπάρχει διαφορά στο κίνδυνο τραυματισμού στον οποίο εκτίθενται οι επιβάτες μεταξύ ενός ευρωπαϊκού και ενός αμερικανικού μοντέλου. Σε περίπτωση που επιτραπεί άμεσα η κυκλοφορία οχημάτων αμερικανικών προδιαγραφών στην Ευρώπη υπάρχει σοβαρή πιθανότητα αύξησης των τραυματισμών αλλά και της βαρύτητάς τους στου δρόμους της. Πόσο μεγάλη θα είναι η αύξηση αυτή δεν μπορεί να προσδιοριστεί μιας και οι παράμετροι που παίζουν ρόλο είναι πολλές».

Το ποσό που θα εξοικονομήσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε ετήσια βάση με την εφαρμογή της TTIP ανέρχεται σε 18 δισεκατομμύρια. Ευρώ και όχι δολάρια, όπως το μέγιστο πρόστιμο που μπορεί να επιβληθεί στη Volkswagen για το σκάνδαλο των ρύπων. Αυτά…

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αυτό είναι το καινούργιο Lancia Ypsilon!

Featured

Πόσο κοστίζει το νέο Honda CR-V στην Ελλάδα;

Honda

Αυτή είναι η ανανεωμένη Skoda Octavia

Featured

To νέο Ford Puma είναι ακόμα καλύτερο

Featured