Σύνδεση

Featured

To ηλεκτρικό Honda e πέρα από high tech είναι και χαριτωμένο

2020 Honda e

Στα ηλεκτρικά και όπως διαμορφώνεται μέχρι στιγμής η κατάσταση η αυτονομία είναι μια ένδειξη για το πόσο εξελιγμένα είναι και πόσο πιο έτοιμα είναι για χρήση χωρίς περιορισμούς.

Η κατάσταση θα ήταν πράγματι έτσι αν υπήρχαν παράλληλα και οι υποδομές -ειδικά στη χώρα μας όπου τώρα αρχίζουν να γίνονται στην ουσία τα πρώτα βήματα- αν η φόρτισή τους απαιτούσε ένα λογικό χρονικό διάστημα -τα 30 π.χ. λεπτά σε ταχυφορτιστή 150 kW είναι σημαντικά αν υπάρχει καταρχήν ο φορτιστής- και βέβαια αν και το κόστος της ταχυφόρτισης δεν ήταν συγκρίσιμο με αυτό ενός φουλαρίσματος με αμόλυβδη, εξασθενώντας έτσι ένα από βασικό σημεία υπεροχής των EVs. Αυτό του σημαντικά πιο χαμηλού λειτουργικού κόστους.

Στην πράξη λοιπόν και όπως έχουν διαμορφωθεί οι τρέχουσες συνθήκες τα ηλεκτρικά είναι κατάλληλα περισσότερο για χρήση σε αστικό περιβάλλον, άντε και γύρω από αυτό. Αφενός γιατί και περιβαλλοντικά έχει μεγαλύτερο νόημα η χρήση τους σε επιβαρυμένες ως προς αυτόν τον τομέα περιοχές και αφετέρου γιατί κερδίζεις πραγματικά και δικαιολογείς το επιπλέον τίμημα αγοράς αν μπορείς να φορτίζεις σπίτι σου με το πραγματικά φτηνό τιμολόγιο.

Ακόμα καλύτερα αν το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι ταυτόχρονα και αυτοκίνητο πόλης με περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις, ευέλικτο και πρακτικό. Έτσι λοιπόν και με βάση τα παραπάνω δεν χρειάζεται ντε και καλά μια τεράστια από πλευράς ενεργειακής χωρητικότητας μπαταρία, που και βαριά είναι και ακριβή.

Από αυτή τη σκοπιά λοιπόν η απόφαση της Honda το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο να είναι το μίνι e, με μήκος λίγο μικρότερο από τα 3,90 μέτρα, κρίνεται ιδιαίτερα έξυπνη και προσγειωμένη. Και ακόμα περισσότερο από τη στιγμή που φρόντισε να είναι ένα ξεχωριστό μοντέλο και όχι απλά η ηλεκτρική έκδοση ενός υπάρχοντος, να του προσδώσει μια σύγχρονη και χαρακτηριστική εμφάνιση -το σύνολο μάσκας και προβολέων επαναλαμβάνεται αυτούσιο στο πίσω μέρος!- όσο και ένα πραγματικά high tech εσωτερικό. Ακόμα ένα ιδιαίτερα γνώρισμά του η ένθετη στην κυριολεξία στο καπό θύρα φόρτισης, που είναι και ιδιαίτερα πρακτική.

Με τις επιλογές τους αυτές οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της ιαπωνικής εταιρείας εξασφάλισαν στο πρώτο τους ηλεκτρικό μοντέλο έναν ξεχωριστό και premium χαρακτήρα που βοηθά, πέρα από οτιδήποτε άλλο και στο να δικαιολογηθεί και να γίνει πιο εύπεπτη η αρκετά υψηλή τιμή του.

Στο εσωτερικό του Honda e λοιπόν κυριαρχεί το φουλ της οθόνης, με δύο μεγάλες αφής των 12,3 ιντσών στο κέντρο που παρέχουν και τη δυνατότητα εναλλαγής της θέσης τους ώστε μπροστά από τον οδηγό να υπάρχει αυτή που τον ενδιαφέρει περισσότερο. Επίσης υπάρχουν και έξι προκαθορισμένες επιλογές για άμεση πρόσβαση σε εφαρμογές και λειτουργίες που χρησιμοποιούνται πιο συχνά.

Επιπλέον στα άκρα του ταμπλό υπάρχουν ακόμα δύο οθόνες στις οποίες προβάλλονται οι ενδείξεις από τις ευρυγώνιες κάμερες που έχουν αντικαταστήσει τους εξωτερικούς καθρέφτες. Αν σταθούμε σε αυτές θα πρέπει να πούμε πως η θέση τους στα άκρα είναι πολύ πιο σωστή από αυτήν στις πόρτες που έχει επιλέξει η Audi στο πολύ πιο μεγάλο και πολύ πιο ακριβό e-tron, που και ξενίζει και μπερδεύει στην καθημερινότητα. Αυτό που αντίστοιχα ξενίζει στο ηλεκτρικό Honda είναι ο εσωτερικός καθρέφτης- οθόνη της κορυφαίας έκδοσης Advance.

Από κει και πέρα οι οθόνες… σινεμασκόπ συνδυάζονται πολύ ωραία με την επένδυση από συνθετικό ξύλο στο ταμπλό που δεν δείχνει καθόλου παράταιρη. Όσο για τους χώρους στο πίσω κάθισμα δεν ξεφεύγουν από το μέσο όρο των μίνι, ενώ το πορτμπαγκάζ είναι σχετικά μικρό -από 171 έως 861 λίτρα.

Ένα άλλο ιδιαίτερο στοιχείο του ηλεκτρικού Honda που πρακτικά δεν απαντάται στην κατηγορία είναι τα παράθυρα χωρίς πλαίσια, ενώ οδηγικά αυτό που σου κάνει καταρχήν εντύπωση είναι ο εξαιρετικά μικρός κύκλος στροφής του. Η διάμετρός του είναι μόλις 8,6 μέτρα, εφάμιλλη δηλαδή ενός Renault Twingo π.χ. με αποτέλεσμα το e να είναι αποδεικνύεται εξαιρετικά ευέλικτο και ως εκ τούτου πρακτικό.

Κάτι που ο οδηγός του θα εκτιμήσει ιδιαίτερα μέσα στην πόλη, όπως θα εκτιμήσει και την άμεση επιτάχυνση που εξασφαλίζει ο ηλεκτροκινητήρας των 100 kW (136 ίπποι) της στάνταρ έκδοσης -υπάρχει και η Αdvance με 113 kW (154 ίπποι)- που είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα, κινεί τους πίσω τροχούς και συμβάλλει στην άριστη κατανομή του 50:50 του βάρους στους δύο άξονες.

Το e ακολουθεί φυσικά χωρίς κανένα πρόβλημα το ρυθμό της κίνησης στην πόλη -από στάση έως τα 100 χλμ./ ώρα απαιτούνται 9,0 δεύτερα για τη βασική έκδοση και 8,3 για την Advance, ενώ πολύ πρακτική είναι και η λειτουργία του ενός πεντάλ (Single Pedal)- όπως ακολουθούσε και τη ροή στις Autobahnen γύρω από τη Φρανκφούρτη στη Γερμανία, όπου το οδήγησα. Αυτό βέβαια μέχρι τα 145 χλμ./ ώρα όπου και περιορίζεται ηλεκτρονικά η ταχύτητά του.

Αυτή που επίσης περιορίζεται σε αυτές τις ταχύτητες είναι η αυτονομία του, η οποία αν αποφευχθούν τέτοιου είδους υπερβολές φτάνει μέχρι και τα 222 χιλιόμετρα κατά WLTP. Που με τη μέση χρήση, ειδικά στη χώρα μας, επαρκούν για μια χρήση τριών ή και τεσσάρων ημερών μέχρι την επόμενη φόρτιση.

Το ακόμα πιο σημαντικό εδώ είναι πως  η πλήρης φόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου των 35,5 kWh που είναι τοποθετημένη στο δάπεδο του e διαρκεί μόλις 4,5 ώρες με wallbox 7,4 kW -η αγορά του επιδοτείται με το πρόγραμμα «Κινούμαι ηλεκτρικά». Στην πράξη ο χρόνος φόρτισης θα είναι πιο μικρός μιας και η μπαταρίας δεν θα είναι τελείως άδεια, στοιχείο που επίσης συμβάλλει την πρακτικότητα του μικρού ηλεκτρικού Honda.

Το οποίο ακολουθεί την παράδοση της Honda τόσο στις έξυπνες και αποδοτικές μηχανολογικές επιλογές όσο και στις γενικά υψηλές τιμές, που ξεκινούν χωρίς την επιδότηση του «Κινούμαι Ηλεκτρικά» από τις 35.990 ευρώ για την εισαγωγική έκδοση του Honda e, ενώ αυτή των 154 ίππων κοστίζει από 38.990 ευρώ. Μετά την επιδότηση οι τιμές διαμορφώνονται στις 30.186 και στις 34.274 ευρώ αντίστοιχα.

HONDA e
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 3.895×1.1751×1.512 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.530 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 171- 861 λίτρα
Βάρος: 1.514 κιλά
Σύστημα πρόωσης: Ηλεκτροκινητήρας τοποθετημένος πίσω, μπαταρία 35,3 kW
Ισχύς, ροπή: 136 PS, 315 Nm
Αυτονομία: 222 χιλιόμετρα
0-100, Τελική: 9,0”, 145 χλμ./ ώρα
Χρόνος φόρτισης: 4,5 ώρες με Wallbox 7,4 kW
Τιμή: από 35.890 €, από 30.186 € με επιδότηση

 

[ngg src=”galleries” ids=”5399″ display=”basic_thumbnail” thumbnail_crop=”0″] 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota