Σύνδεση

Featured

Το ολοκαίνουργιο Hyundai Tucson δεν είναι μόνο οπτικά εντυπωσιακό

Το πολύ- αναμενόμενο Hyundai Tucson ήρθε πλέον και στην Ελλάδα και γεγονός είναι πως δικαιολογεί απόλυτα το ντόρο που το συνοδεύει και που καταρχήν οφείλεται στην εμφάνισή του.

Γεγονός είναι πως ξεχωρίζει αμέσως, δεν μοιάζει με κανένα άλλο SUV της κατηγορίας του και όχι μόνο, ενώ το ότι οι προβολείς του γίνονται εμφανείς μόνο αφού τεθούν σε λειτουργία είναι ένα ιδιαίτερο και χαρακτηριστικό γνώρισμα. Δεν είναι όμως το μόνο, μιας και το προφίλ του χαρακτηρίζεται από ένα ιδιαίτερα έντονο ανάγλυφο το οποίο πάντως δεν είναι λίγοι και αυτοί που θα το χαρακτηρίσουν υπερβολικό, ενώ ενδιαφέρουσα είναι η επιλογή των πλευρικών προστατευτικών χαμηλά στις πόρτες.

Τα οποία ναι μεν θυμίζουν λίγο Renault αλλά και όμορφα αποδεικνύονται και πρακτικά, μιας και οι πόρτες που τα ενσωματώνουν βρίσκονται πάνω από τα μαρσπιέ επιτρέποντας την είσοδο ή την έξοδο χωρίς να λερωθείς. Αν έχεις κινηθεί σε βρεγμένο δρόμο ή αν έχεις αφήσει την άσφαλτο για λίγο χώμα…

Το ότι η σχεδίαση του Tucson -είναι το πρώτο που υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία με την επωνυμία Sensious Sportiness- είναι ιδιαίτερη και χαρακτηριστική δίνει επιπλέον πόντους στη Hyundai και για το ότι τόλμησε. Όντας μάλιστα ένας μαζικός κατασκευαστής που επιζητά μεγάλους όγκους πωλήσεων που κατά κανόνα έρχονται πιο εύκολα αν ακολουθείς την πεπατημένη. Αξιοσημείωτο είναι πάντως πως το νέο Tucson δεν πολώνει με την έννοια του είτε αρέσει είτε δεν αρέσει. Στην πλειοψηφία και μάλιστα τη συντριπτική αρέσει, κάτι που πιστώνεται στους σχεδιαστές του.

Από πλευράς διαστάσεων δεν έχει αποστασιοποιηθεί από τον προκάτοχό του, παρά το ότι δείχνει πιο μεγάλο, πιο ογκώδες και με μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος από τα 17 εκατοστά που έχει στην πραγματικότητα. Με βάση τους αριθμούς λοιπόν το μήκος του είναι μεγαλύτερο κατά 20 χιλιοστά σε σχέση με τον προκάτοχό του, το πλάτος του κατά 15 και το μεταξόνιό του κατά 10 χιλιοστά.

Παρόλα αυτό η εκμετάλλευση των χώρων στο εσωτερικό είναι πολύ καλύτερη, ειδικά για όσους βρουν θέση στο πίσω κάθισμα, ενώ το πορτμπαγκάζ στις εκδόσεις βενζίνης με την ήπια υβριδική υποβοήθηση σαν και αυτή της δοκιμής μας κυμαίνεται από 577 έως 1.756 λίτρα. Τιμές απόλυτα ικανοποιητικές για τα δεδομένα της κατηγορίας, ενώ θετικό στοιχείο είναι και το καλά εκμεταλλεύσιμο σχήμα του. Λιγότερο θετικό το ψηλό κατώφλι φόρτωσης.

Η καλύτερη εκμετάλλευση χώρων όμως είναι κάτι λίγο πολύ αναμενόμενο για την καινούργια γενιά ενός αυτοκινήτου που παίζει σαφώς και το ρόλο του οικογενειακού. Αυτό που δεν είναι πάντα είναι η πλήρης ανασχεδίαση του εσωτερικού.

Οι σχεδιαστές της Hyundai πράγματι δεν κράτησαν πολλά από την προηγούμενη γενιά, ονόμασαν αυτή τη νέα προσέγγιση Intespace και δημιούργησαν ένα εσωτερικό που δείχνει πιο αναβαθμισμένο και πιο upper class όχι μόνο σε σχέση με ότι είχαμε συνηθίσει από το Tucson αλλά και γενικά από τη Hyundai.

Στη δημιουργία αυτής της αίσθησης, πέρα από τις συνολικά σύγχρονες γραμμές του ταμπλό, συμβάλλει η πολύ ωραία ενσωμάτωση της οθόνης του συστήματος infotainment στην κεντρική κονσόλα -η διαγώνιος είναι 8,0 ίντσες στην έκδοση Premium της δοκιμής μας και φτάνει μέχρι και τις 10,25 στην κορυφαία Distinctive- αλλά και η οπτική επέκταση του ταμπλό στις πόρτες. Τα πλαστικά πάντως δεν είναι παντού μαλακά, αλλά οπτικά τουλάχιστον πείθουν με την ποιότητά τους, ενώ δεν ακούγονται ούτε συντονισμοί ούτε τριγμοί.

Ψηφιακός και παραμετροποιήσιμος είναι ο πίνακας οργάνων που έχει επίσης διαγώνιο 10,25 ιντσών και είναι ευανάγνωστος, όμορφο είναι και το νέας σχεδίασης τιμόνι με τα εύχρηστa μπουτόν, ενώ γενικά χρειάζεται λίγος χρόνος ενασχόλησης για να μάθει κανείς το μενού. Τόσο για τις πληροφορίες που προβάλλονται στον πίνακα οργάνων και για την αλλαγή π.χ. της εμφάνισής του όσο και για το infotainment. Στα θετικά η ύπαρξη φυσικού διακόπτη για τη ρύθμιση της έντασης του ήχου.

Από κει και πέρα το Tucson διαθέτει όλα τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού ήδη από τη βασική του έκδοση καθώς και κάποιες έξυπνες λειτουργίες, όπως την προβολή της τυφλής γωνίας στην αντίστοιχη πλευρά του πίνακα οργάνων- ενώ στάνταρ είναι ακόμα και ο διζωνικός κλιματισμός, που στην κορυφαία έκδοση γίνεται τριζωνικός.

Το Tucson της δοκιμής μας είναι αυτό που με βάση τις προβλέψεις θα είναι το πιο δημοφιλές στη χώρα μας: βενζίνη, 1.600 κυβικά, turbo, 180 ίπποι και 265 Nm, ήπια υβριδική υποβοήθηση με παράλληλο ηλεκτρικό κύκλωμα 48V, κίνηση στους εμπρός τροχούς και χειροκίνητο κιβώτιο iMT.

Ο τετρακύλινδρος δεν δυσκολεύεται να κινήσει τα περίπου 1.500 κιλά του πεντάθυρου αμαξώματος, είναι ελαστικός από χαμηλά και δεν δείχνει να δυσανασχετεί πουθενά στην κλίμακα λειτουργίας του. Αυτό φαίνεται και από τις επιδόσεις που εξασφαλίζει (0-100 σε 9,4 δεύτερα, τελική 205 χλμ./ ώρα), ενώ η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα 8,3 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Στο ταξίδι η τιμή αυτή θα πέσει και άλλο, ειδικά αν κινείται κανείς κοντά στα νόμιμα όρια ταχύτητα των εθνικών οδών και αν ασχοληθεί, όχι πολύ, με το κιβώτιο. Επίσης ακούγεται πολύ λίγο, γεγονός που πρέπει να αποδοθεί και στην καλή ηχομόνωσή του.

Το χειροκίνητο κιβώτιο είναι το καινούργιο με την επωνυμία iMT της Hyundai, και στο οποίο δεν υπάρχει μηχανική σύνδεση με το συμπλέκτη, οπότε το αριστερό πεντάλ λειτουργεί στην ουσία σαν «διακόπτης». Αυτό μειώνει σίγουρα τις φθορές και επιτρέπει π.χ. το ρολάρισμα του Tucson για την εξοικονόμηση καυσίμου. Από την άλλη χρειάζεται να συνηθίσει κανείς την αίσθησή του (έχεις την εντύπωση πως ο συμπλέκτης είναι αδύναμος) καθώς και το πως «πιάνει». Στην πράξη δεν τίθενται τέτοια θέματα μιας και όπως είπαμε δεν υπάρχει σύνδεση μεταξύ πεντάλ και συμπλέκτη και είναι ζήτημα προσαρμογής και μόνο.

Από κει και πέρα υπάρχουν προγράμματα οδήγησης, τα Eco, Normal και Sport, καθένα από τα οποία έχει και τη δική του διαμόρφωση του πίνακα οργάνων. Στο Sport μια ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια που ομολογουμένως δεν περιμένει κανείς να τη συναντήσει σε αυτοκίνητο με το χαρακτήρα του Tucson, είναι το rev match. Ο συγχρονισμός δηλαδή των στροφών στα κατεβάσματα.

Οι μηχανικοί της Hyundai έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά και με τα δυναμικά χαρακτηριστικά του νέου Tucson, που είναι πολύ καλά στημένο, με μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης, καλό έλεγχο του αμαξώματος, περιορισμένες κλίσεις και ένα ικανοποιητικό επίπεδο άνεσης, ακόμα και αν το οδόστρωμα απέχει πολύ από το να χαρακτηριστεί χαλί.

Η συμπεριφορά στο δρόμο ολοκληρώνει το συνολικά πολύ καλό προφίλ του καινούργιου Hyundai Tucson, που έχει αναβαθμιστεί ολοκληρωτικά και αποτελεί κορυφαία επιλογή για την κατηγορία.

Το πιο σημαντικό όμως εδώ είναι πως με την παρουσία του τελειώνει το κλισέ που θέλει τη Hyundai να γίνεται όλο και καλύτερη από γενιά σε γενιά. Αυτό ίσχυε στα αρχικά βήματά της. Η Hyundai πλέον και το νέο Tucson είναι η απτή απόδειξη, δεν έχει να αποδείξει την πρόοδό της γιατί πολύ απλά είναι καταξιωμένη. Τόσο η ίδια όσο και ο όμιλός της είναι από τους μεγάλους παγκόσμιους παίκτες της αυτοκινητοβιομηχανίας και η ηλεκτροκίνηση, κρίνοντας από τα EVs που ήδη έχει στη γκάμα της, θα την ενισχύσει πιθανότατα και άλλο. Η πιθανή συνεργασία της με την Apple είναι μια ακόμα ένδειξη για αυτό.

Το πολύ καλό νέο Hyundai Tucson, που είναι κορυφαία επιλογή στην κατηγορία του, ξεκινά στην έκδοση της δοκιμής μας από τις 26.590 ευρώ, ενώ η εισαγωγική του των 150 ίππων με το βασικό αλλά όπως προαναφέραμε πλήρες επίπεδο εξοπλισμού κοστολογείται από 24.990 ευρώ.

HYUNDAI TUCSON 1.6 180 PS 2WD iMT
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.500×1.865×1.650 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.680 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 577- 1.756 λίτρα
Βάρος: 1.463 κιλά
Κινητήρας: 1.598 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo βενζίνης & ήπια υβριδική υποβοήθηση 48V
Ισχύς: 180 PS/ 5.500 σ.α.λ.
Ροπή: 265 Nm/ 1.500- 4.500 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 9,4”, 205 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 8,3 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 150 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 105 €
Τιμή: από 26.590 €

φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

1 Σχόλιο

1 Σχόλιο

  1. Anubis

    24/01/2021 στις 11:08 ΜΜ

    Τρομερό εργαλείο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

Αυτό είναι το πιο φτηνό ηλεκτρικό αυτοκίνητο του κόσμου. Ξεκινά από 1.350 ευρώ

Featured

Σοκαριστικό ατύχημα με μοτοσικλετιστή που πήγαινε γυρεύοντας (Video)

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Dacia Jogger: Πρώτες εικόνες-teaser από το επταθέσιο Dacia

Dacia




Video: Honda e




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup