Σύνδεση

Featured

ΝΕΟ HONDA NSX: Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΟΥ ΑΝΑΛΥΣΗ

Η Honda έδωσε στη δημοσιότητα φωτογραφίες που αφορούν την τεχνολογία του καινούργιου NSX με το πολυσύνθετο πλαίσιο, τον twin- turbo V6 ξηρού κάρτερ με το 9άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και την τριπλέτα των ηλεκτροκινητήρων με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου.

Μεγάλο ενδιαφέρον συγκεντρώνει το πολυσύνθετο πλαίσιο που συνδυάζει διάφορα υλικά ανάλογα με το μέγεθος και το είδος της καταπόνησης. Για παράδειγμα, το δάπεδο είναι από ανθρακονήματα, ενώ το υπόλοιπο χωροδικτύωμα συνδυάζει στο μεγαλύτερο μέρος του αλουμίνιο με χάλυβα (κυρίως στις κολόνες) και άλλα υλικά που συνδέονται με μία νέα τεχνική -η σύνδεση των μερών του πλαισίου διασφαλίζει υψηλή ακαμψία.

Φυσικά η αεροδυναμική -εξελίχθηκε στις ΗΠΑ σε αντίθεση με το σύστημα πρόωσης που εξελίχθηκε στην Ιαπωνία- είναι ένα από τα πεδία που οι Ιάπωνες έδωσαν ιδιαίτερη βαρύτητα. Έτσι χάρη στη σχεδίαση του δαπέδου παράγεται τόση αρνητική άντωση (κάθετο αεροδυναμικό φορτίο) που δεν απαιτείται κάποιο μεγάλο αεροδυναμικό βοήθημα. Από κει και πέρα υπάρχουν 10 απαγωγείς θερμότητας και εισαγωγές αέρα για την ψύξη των ηλεκτροκινητήρων, του V6 και της μετάδοση.

H διάταξη του συστήματος πρόωσης παραπέμπει σε αυτή της Porsche 918 Spyder, με τη διαφορά βέβαια πως το γερμανικό μοντέλο κοστίζει κοντά στο ένα εκατομμύριο δολάρια. Ο κινητήρας είναι τοποθετημένος στο κέντρο, κατά τον διαμήκη άξονα, ενώ το κιβώτιο έχει ενσωματωμένο τον έναν ηλεκτροκινητήρα κινώντας συνδυαστικά τους πίσω τροχούς. Ο συγκεκριμένος ηλεκτροκινητήρας δίνει επιπλέον ώση και στην επιβράδυνση έχει το ρόλο γεννήτριας, ανακτώντας ενέργεια για την μπαταρία, ομαλοποιώντας ταυτόχρονα τη μετάδοση.

Οι άλλοι δύο ηλεκτροκινητήρες μπροστά βελτιώνουν την πρόσφυση προσφέροντας χαρακτηριστικά torque vectoring. Αυτό επιτυγχάνεται με την εφαρμογή ανάλογης ροπής στους τροχούς (ακόμη και «αρνητική» αν χρειαστεί σαν τροχοπέδη π.χ. στον τροχό σε μία κλειστή εσωτερική στροφή), ενώ η κρεμαγέρα μεταβλητής σχέσης προσφέρει την απαιτούμενη ακρίβεια.

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Το πιο ακριβό Suzuki Jimny έχει έξι τροχούς 

Featured

Νέο Opel Mokka: Πιο μοντέρνο και πιο τολμηρό – Πόσο κοστίζει

Featured

Το νέο Audi A6 Avant θα είναι το τελευταίο με θερμικούς κινητήρες

Audi

Η Volvo καταργεί σταδιακά τα στέισον

Volvo