Η αντικατάσταση ενός επιτυχημένου μοντέλου -το CR-V είναι μέσα στο top ten των πιο δημοφιλών μοντέλων του κόσμου- δεν είναι ποτέ μια εύκολη υπόθεση, τόσο για τους μηχανικούς όσο και για τους σχεδιαστές.
Στην περίπτωση του μεγάλου SUV της Honda -μεγάλου για την Ευρώπη- πάντως όσοι ενεπλάκησαν τα κατάφεραν ιδιαίτερα καλά, μιας και κατόρθωσαν να διατηρήσουν και να επαυξήσουν τα στοιχεία εκείνα που θεμελίωσαν την επιτυχία του, να τα επαυξήσουν και να προσθέσουν και καινούργια.
Αισθητικά το νέο CR-V δείχνει πιο δυναμικό αλλά με πιο χαρακτηριστική εμφάνιση, γεγονός που πρέπει να πιστωθεί αφενός στην πιο εμφατική του μάσκα και αφετέρου στη διαφοροποίηση των αναλογιών του. Έτσι ναι μεν το μήκος του αυξήθηκε ανεπαίσθητα -κατά 5 χιλιοστά- αλλά από την άλλη μεγάλωσε σημαντικά τόσο η απόστασή του από το έδαφος -στις τετρακίνητες εκδοχές φτάνει τα 201 χιλιοστά (191 στις προσθιοκίνητες)- όσο και το μεταξόνιό του (+32 χιλιοστά).
Το τελευταίο διευκόλυνε και την ακόμα καλύτερη εκμετάλλευση των χώρων στο εσωτερικό σε σχέση με την προηγούμενη πια γενιά του -ενδεικτικό για αυτό είναι το πορτμπαγκάζ που κυμαίνεται από τα 561 έως τα 1.756 λίτρα. Μάλιστα η βελτίωση είναι τέτοια που επέτρεψε, για πρώτη φορά, και την παρουσίαση μιας επταθέσιας εκδοχής του η οποία διευρύνει και άλλο το κοινό στο οποίο απευθύνεται.
Η αύξηση των χώρων συνοδεύεται και από μια αναβάθμιση της ποιότητας των υλικών αλλά και της αίσθησης μεγαλύτερης πολυτέλειας που δημιουργείται, ενώ ο διάκοσμος πέρα από την κεντρική οθόνη αφής του συστήματος infotainment Honda Connect περιλαμβάνει και έναν μερικώς ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 7,0 ιντσών. Ο οποίος είναι ιδιαίτερα ευανάγνωστος, ενώ γενικά η εργονομία κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα -εξαιρετική η θέση του επιλογέα ψηλά στην κονσόλα- ενώ αξιοσημείωτη είναι η πολύ καλή ορατότητα από τη θέση του οδηγού.
Για τι παρκάρισμα πάντως, μιας και το CR-V εξακολουθεί να είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο, οι πιο πλούσιες εκδόσεις έχουν και κάμερα οπισθοπορείας. Στάνταρ από τη βασική έκδοση είναι τόσο τα πολλά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού που απαρτίζουν το Honda Sensing όσο και το σύστημα ακύρωσης του θορύβου που χρησιμοποιεί για το σκοπό αυτό το ηχοσύστημα και τα ηχεία του.
Παρόλα αυτά ο turbo κινητήρας των 1.500 κυβικών πιεστεί ψηλά ακούγεται ελαφρώς χωρίς όμως να γίνεται ενοχλητικός, Βέβαια δεν υπάρχει λόγος να ανέβει ψηλά, μιας και όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας το νέο CR-V μέχρι τη Βυτίνα, στις χαμηλές και μεσαίες στροφές είναι και πρόθυμος και ζωντανός και άμεσος στην απόκρισή του. Τόσο στην έκδοσή του των 173 ίππων όταν το κιβώτιο με το οποίο συνδυάζεται είναι το χειροκίνητο των 6 σχέσεων, όσο και σε αυτήν των 192 ίππων με το αυτόματο κιβώτιο CVT με τις επτά προκαθορισμένες σχέσεις.
Ο υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος αντιμετωπίζει χωρίς πίεση και τα αρκετά κιλά του αμαξώματος, κάτι που απεικονίζεται και στις επιδόσεις που εξασφαλίζει (0-100 σε 9,3 δεύτερα, τελική ταχύτητα 211 χλμ./ ώρα για την προσθιοκίνητη έκδοσή του των 173 ίππων) αλλά και από την επίσημη μέση κατανάλωσή του (6,3 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα).
Παράλληλα το ταξίδι με το νέο CR-V πέρα από γρήγορο και οικονομικό είναι τόσο άνετο όσο και ασφαλές, χάρη στις πολύ καλές ρυθμίσεις της ανάρτησης, τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης ακόμα και στις προσθιοκίνητες εκδοχές του. Πέρα από την άσφαλτο σαφώς και βοηθά η αυξημένη πλέον απόστασή του από το έδαφος, ενώ η τετρακίνηση αυξάνει και άλλο τα όριά του.
Το νέο Honda CR-V είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού, τις Comfort, Elegance και Lifestyle. Η εισαγωγική έκδοση είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητη και πενταθέσια και ξεκινά από τις 33.650 ευρώ, ενώ η κορυφαία Lifestyle, που κοστίζει από 41.650, είναι στάνταρ αυτόματη -με 193 ίππους- και τετρακίνητη. Η ενδιάμεση Elegance (από 35.650 ευρώ) καλύπτει όλους τους συνδυασμούς, ενώ στην πορεία, πιο συγκεκριμένα στις αρχές του χρόνου, θα προστεθεί στη γκάμα και υβριδική έκδοση.
Γιάννης Σκουφής
Honda CR-V 1.5 VTEC TURBO | |
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): | 4.600×1.855×1.679 χιλ. |
Μεταξόνιο: | 2.662 χιλ. |
Πορτμπαγκάζ: | 561- 1.756 λίτρα |
Βάρος: | 1.501 κιλά |
Κινητήρας: | 1.498 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo βενζίνης |
Ισχύς: | 173 PS/ 5.600 σ.α.λ. |
Ροπή: | 220 Nm/ 1.900- 5.000 σ.α.λ. |
0-100, Τελική: | 9,3”, 211 χλμ./ ώρα |
Κατανάλωση: | 6,3 λίτρα/ 100 χλμ. |
CO2: | 143 γραμμάρια/ χλμ. |
Τέλη: | 265 € |
Τιμή: | από 33.650 € |
φωτογραφίες: Νίκος Μήτσουρας
[ngg_images source=”galleries” container_ids=”4363″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”120″ thumbnail_height=”90″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”0″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”1″ show_all_in_lightbox=”1″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Show as slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]
