Σύνδεση

Featured

To Ford Puma θα έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατηγορία του

Τα μικρά SUV, ή επίσημα B-SUV, είναι η κατηγορία με τον πιο μεγάλο και έντονο ανταγωνισμό, γενικά στην ευρωπαϊκή αγορά και ειδικά στην ελληνική. Οι πάντες παρουσιάζουν νέα μοντέλα και όλοι ακολουθούν το δικό τους δρόμο και τη δική τους προσέγγιση προκειμένου να βρουν μια θέση στον ήλιο και να προσελκύσουν όσο το δυνατόν πιο πολλούς υποψήφιους αγοραστές.

Φυσικά αυτό κάνει και η Ford με το νέο της εκπρόσωπο στην κλάση, το Puma, που δεν αντικαθιστά το EcoSport αλλά αποτελεί μια επιπλέον πρόταση στην κατηγορία. Μια πρόταση που είναι τελείως διαφορετική, με δικό της στυλ και σαφώς μια δυναμική συνολική εικόνα.

Τo Puma αισθητικά ακολουθεί το δικό του δρόμο στην κλάση, με μια εμφάνιση που παραπέμπει πιο πολύ σε SUV κουπέ -κυρίως χάρη στην κλίση του παρμπρίζ του αλλά και τους πίσω μέρους της οροφής του. Ταυτόχρονα η τοποθέτηση των προβολέων στο πάνω μέρος των φτερών είναι κάτι πρωτότυπο για τα B-SUV και παραπέμπει σε πολύ πιο μεγάλα και σαφώς πολύ πιο ακριβά σπορ γερμανικά SUV.

Σπορ πάντως καταφέρνει να είναι και το Puma και αυτό είναι σίγουρα κάτι που του εξασφαλίζει πόντους στα πλαίσια της κατηγορίας, ενώ το ενδιαφέρον εδώ είναι πως οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της Ford δεν πέτυχαν το δυναμικό στυλ κάνοντας παραχωρήσεις σε ότι αφορά τους χώρους.

Κάθε άλλο. Το Puma σε ότι αφορά το επίπεδο άνεσης στο πίσω κάθισμά του είναι απόλυτα ικανοποιητικό με τα δεδομένα της κλάσης, ενώ με 456 λίτρα το πορτμπαγκάζ του είναι από τα μεγαλύτερα. Στους χώρους έρχονται να προστεθούν και οι έξυπνες λύσεις. Λύσεις όπως η εταζέρα που είναι προσαρμοσμένη στην πέμπτη πόρτα και είναι εύκαμπτη προκειμένου να μην πρέπει να αφαιρεθεί για να μεταφερθούν λίγο πιο ψηλά αντικείμενα και το Mega box. Ένα υδατοστεγές κουτί με τάπα απορροής και χωρητικότητα 80 λίτρων στο κάτω μέρος του χώρου αποσκευών. Τώρα αν αναρωτιέστε ποια είναι ακριβώς η χρησιμότητά του η απάντηση είναι πως στην πορεία θα τη βρει ο εκάστοτε ιδιοκτήτης του Puma. Το ότι πάντως υπάρχει το Mega Box και ο χώρος που του αναλογεί είναι αναμφίβολα θετικά.

Από κει και πέρα η εργονομία και η θέση οδήγησης δεν θα προβληματίσουν, όπως δεν θα προβληματίσει και η διασύνδεση του smartphone μιας και υπάρχουν όλες οι δυνατότητες. Η οθόνη αφής του συστήματος infotainment SYNC3 είναι μεγάλη και ευανάγνωστη και το μενού πρακτικό και γρήγορο. Το παρόν μπορούν να δώσουν και πολλά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, ενώ δεν λείπει ούτε ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών στις εκδόσεις ST-Line και ST-Line X, η εμφάνιση του οποίου αλλάζει ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που έχει επιλέξει ο οδηγός.

[ngg src=”galleries” ids=”5084″ display=”basic_thumbnail”] 

Άξιο λόγου και το ηχοσύστημα της B&O που είναι στάνταρ στην ST Line X, η οποία δεν διαφοροποιείται μόνο στο επίπεδο εξοπλισμού και οπτικά σε σχέση με την Titanium αλλά και στο δρόμο.

Η πιο σπορτίφ ST Line, με πιο σκληρά ελατήρια, αμορτισέρ και σινεμπλόκ, είναι πιο άμεση και συμμετοχική, με μικρότερες κλίσεις στις στροφές και ακόμα καλύτερο έλεγχο των κινήσεων του αμαξώματος από την ανάρτηση. Η Titanium όμως, που υπολείπεται μεν αλλά όχι αισθητά στα παραπάνω, κατορθώνει να είναι τελικά η πιο ισορροπημένη και αυτή που τελικά προτιμώ, ειδικά για το ανάγλυφο των ελληνικών δρόμων. Και αυτό γιατί είναι πιο άνετη συνολικά, ενώ η ανάρτησή της απορροφά σαφώς πιο αποτελεσματικά τις εγκάρσιες ανωμαλίες. Σίγουρα εδώ κάποιο (θετικό) ρόλο παίζουν και οι μικρότεροι τροχοί της.

Ανεξάρτητα πάντως αν πρόκειται για το Puma Titanium ή το ST-Line το τιμόνι δεν έχει την αμεσότητα και το βάρος π.χ. ενός Fiesta, αλλά αυτό είναι μάλλον μια συνειδητή επιλογή προκειμένου να υπάρχει και διαφοροποίηση ανάμεσα στις κατηγορίες. Τα φρένα δεν έδειξαν σημεία κόπωσης, ακόμα και σε παρατεταμένη κατηφόρα και παρά τα ταμπούρα στον πίσω άξονα του Titanium.

Το Puma είναι διαθέσιμο με τον βραβευμένο 1.0 ΕcoBoost στις εκδόσεις του με τους 125 και 155 ίππους και με ήπια υβριδική υποβοήθηση με σύστημα μίζας γεννήτριας που παίρνει κίνηση από ιμάντα, συνδυάζεται με παράλληλο κύκλωμα 48 Volt και προσθέτει στο σύστημα επιπλέον 11,5 kW. Αυτό που είναι αξιοσημείωτο είναι πως αντίθετα με τον κανόνα εδώ η ήπια υβριδική υποβοήθηση δεν πηγαίνει πακέτο με το αυτόματο κιβώτιο αλλά συνδυάζεται και μάλιστα πολύ καλά με το χειροκίνητο των 6 σχέσεων που είχαν τα αυτοκίνητα που δοκίμασα.

Η παρουσία του ηλεκτρικού boost που υποβοηθά τον κινητήρα όταν αυτός δεν έχει ικανοποιητική απόδοση -π.χ. στην εκκίνηση- είτε του επιτρέπει να λειτουργεί με λιγότερο φορτίο έχει κάνει τον 1.0 ΕcoBoost πιο ρωμαλέο κυρίως χαμηλά και πιο οικονομικό. Η έκδοση των 155 ίππων σε σχέση με αυτή των 125 δείχνει την υπεροχή της από τις μεσαίες στροφές και πάνω, όπου και έχει επιπλέον αποθέματα ισχύος.

To νέο Ford Puma με τον κινητήρα των 125 ίππων ξεκινά από 20.097 ευρώ ως Titanium και από 24.254 ευρώ ως ST Line X. Οι αντίστοιχες τιμές με το σύνολο των 155 ίππων είναι 22.681 και 25.793 ευρώ αντίστοιχα, οπότε η δική επιλογή είναι Titanium 125 ίππων ή ST-Line X με 155.

  FORD PUMA 1.0 ECOBOOST 125 PS MHEV FORD PUMA 1.0 ECOBOOST 155 PS MHEV
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.186×1.805×1.550 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.588 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 456- 1.216 λίτρα
Βάρος: 1.280 κιλά
Κινητήρας: 999 κ.εκ., 3 κύλινδροι, turbo βενζίνης & 11,5 kW από ήπια υβριδική υποβοήθηση
Ισχύς: 125 PS/ 6.000 σ.α.λ.  155 PS/ 6.000 σ.α.λ.
Ροπή: 170 Nm/ 1.400- 4.500 σ.α.λ., 210 Nm με eBoost  190 Nm/ 1.900- 5.500 σ.α.λ., 240 Nm με eBoost 
0-100, Τελική: 9,8”, 191 χλμ./ ώρα  9,0”, 205 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση (NEDC/ WLTP): 4,2/ 5,5 λίτρα/ 100 χλμ.  4,4/ 5,6 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2 (NEDC/ WLTP) : 96/ 124 γραμμάρια/ χλμ.  99/ 127 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 86 €  89 €
Τιμή: από 20.097 € από 22.681 €

φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

[ngg src=”galleries” ids=”5083″ display=”basic_thumbnail”]

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota