Η νέα γενιά του αγωνιστικού της Audi για το WEC (FIA World Endurance Championship), του R18 e-Tron quattro, που φιλοδοξεί να συνεχίσει το νικηφόρο σερί στις 24 Ώρες του Le Mans, παρουσιάστηκε με κάθε επισημότητα. Και ενώ δείχνει ίδιο με το περσινό, άλλωστε βασίζονται στο ίδιο μονοκόκ, εν τούτοις έχει πολλές διαφορές.
Με πρώτες και καλύτερες αυτές στο αμάξωμα –ανασχεδιασμένα εμπρός φτερά με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα, καινούργιοι προβολείς με LED και την τεχνολογία Matrix της Audi, εμπρός προφυλακτήρας και καπό, κάλυμμα κινητήρα- για χάρη της αεροδυναμικής, ενώ διαθέσιμοι είναι δύο διαμορφώσης (αμαξώματος), ανάλογα με τον εκάστοτε αγώνα.
Από πλευράς ανάκτησης ενέργειας η ποσότητα ανά γύρο του Le Mans διπλασιάστηκε από τα 2 στα 4 MJ, ενώ η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα αυξήθηκε στα 272 άλογα, την ίδια στιγμή που η δυνατότητα αποθήκευσης ενέργειας στον ενσωματωμένο σφόνδυλό του αυξήθηκε κατά 17%, στα 700 kJ.
Ο συμβατικός κινητήρας του R18 e-Tron quattro είναι και πάλι ο diesel V6 των 4.000 κυβικών, ο οποίος αποδίδει πλέον 558 άλογα, τα οποία έχουν να μετακινήσουν μόλις 870 κιλά. Σύμφωνα με τους κανονισμούς φέτος και για κάθε αυτοκίνητο θα είναι διαθέσιμοι 5 κινητήρες.
Γιάννης Σκουφής