Σύνδεση

Featured

Το Opel Astra συνεχίζει αναβαθμισμένο και με νέους τρικύλινδρους κινητήρες

Περίπου στο μισό της διαδρομής της, η τρέχουσα γενιά του δημοφιλούς Astra περνά από ένα διακριτικό οπτικά, αλλά ουσιαστικό κάτω από το καπό facelift. Οπτικά η ανανέωση δεν αποκλίνει από τη συνηθισμένη πρακτική του light επανασχεδιασμού της μάσκας, των φωτιστικών σωμάτων και των προφυλακτήρων. Με τις διαστάσεις να παραμένουν ως έχει θα έλεγα πως ο αέρας της ανανέωσης είναι πιο αισθητός πίσω από το τιμόνι με το νέο ψηφιακό πίνακα (διαθέσιμος στις πλουσιότερες εκδόσεις).

Επίσης, στην κεντρική κονσόλα υπάρχει μια νέα οθόνη αφής 8,0’’ που υποστηρίζει το νέο σύστημα πολυμέσων (με ηχοσύστημα της Bose) με πιο όμορφα και καθαρά γραφικά. Στα συστήματα υποβοήθησης υπάρχει νέα κάμερα μπροστά (για διάφορες λειτουργίες π.χ. όπως η προειδοποίηση και η αποφυγή σύγκρουσης), ενώ η λίστα του εξοπλισμού είναι μακριά περιλαμβάνοντας ενεργητικό cruise control με stop&go, προβολείς IntelliLux LED ή matrix, διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας, αναγνώριση σημάτων κ.λπ.

Ωστόσο, η μεγάλη είδηση στο ανανεωμένο Astra δεν είναι άλλη από τους ολοκαίνουργιους τρικύλινδρους κινητήρες, που δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με αυτούς των Peugeot- Citroen. Οι νέοι κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου είχαν ξεκινήσει να εξελίσσονται πολύ πριν η Opel ενταχθεί στον γαλλικό όμιλο, αλλά η συμπτωματικά ίδια χωρητικότητα τους δημιούργησε λανθασμένες εντυπώσεις. Και για να αποκαταστήσουμε… την τάξη να ξεκαθαρίσουμε πως όλοι οι κινητήρες (αλουμινένιοι, turbo, με αντικραδασμικό άξονα) είναι «made in Germany». Μετά το Astra θα τοποθετηθούν και στο Insignia (από εκεί και πέρα και στις επόμενες γενιές μοντέλων, όπως π.χ. στο επερχόμενο Corsa θα δούμε αυτούς της PSA).

Έτσι, ο τρικύλινδρος 1.0 αντικαθίσταται από ένα νέο ίδιας διάταξης στα 1.199 κ.εκ. (CO2 από 99 γραμμάρια το χιλιόμετρο κατά NEDC) που αποδίδει 110, 130 και 145 ίππους με αντίστοιχη ροπή 195, 225 και 225 Nm. Πλήρως ενσωματωμένη στο «καπάκι» του μοτέρ είναι η υγρόψυκτη πολλαπλή εξαγωγής, υπάρχει μεταβλητός χρονισμός των βαλβίδων, ενώ στάνταρ είναι το χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων. Τη θέση του τετρακύλινδρου 1.4 παίρνει ένας τρικύλινδρος ίδιας χωρητικότητας (1.342 κ.εκ.) που αποδίδει 145 ίππους και 236 Nm (CO2 από 112 γραμμάρια το χιλιόμετρο), ενώ συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο CVT με 7 προκαθορισμένες σχέσεις.

Με ένα νέο αυτόματο (με μετατροπέα ροπής) κιβώτιο των 9 σχέσεων συνδυάζεται και ο ολοκαίνουργιος τρικύλινδρος diesel των 1.496 κ.εκ. (που αντικαθιστά τον 1.6) στην έκδοσή του με τους 120 ίππους (CO2 από 112 γραμμάρια το χιλιόμετρο), ενώ υπάρχει και μικρότερη σε ισχύ εκδοχή του με 103 ίππους (CO2 από 90 γραμμάρια το χιλιόμετρο). Ο στροβιλοσυμπιεστής εδώ είναι μεταβλητής γεωμετρίας, το common rail έχει μέγιστη πίεση 2.000 bar και το καταλυτικό σύστημα SCR έχει ψεκασμό AdBlue και DPF. Πέρα από τους κινητήρες υπάρχουν βελτιώσεις στην ανάρτηση (με νέα αμορτισέρ) για αισθητά πιο ήσυχη κύλιση, στην αεροδυναμική (με μείωση του συντελεστή από το 0,29 στο 0,26 για το hatchback), ενώ το τιμόνι θα μπορούσε να έχει στις υψηλότερες ταχύτητες περισσότερο «βάρος» γύρω από την ευθεία του.

Στην Φρανκφούρτη είχα μια σύντομη οδηγική εμπειρία με σχεδόν με όλες τις εκδόσεις. Σε αυτήν με τους 130 ίππους ο νέος 1.200άρης είναι στρωτός και ελαστικός στην λειτουργία του με αισθητή την τρικύλινδρη χροιά του κυρίως στις μεσαίες στροφές. Το κυριότερο είναι πως είναι ψυχωμένος και ροπάτος με κάτι παραπάνω από ικανοποιητική δύναμη. Ακόμη πιο ολοκληρωμένη είναι η εικόνα από τον 1.400άρη με την λειτουργία του CVT να εντυπωσιάζει και να προσομοιώνει αυτή ενός κανονικού αυτόματου περιορίζοντας σημαντικά το «πατινάρισμα ισχύος» στις υψηλές στροφές.

Θετική και η εικόνα του πετρελαιοκινητήρα των 120 ίππων με την χαρακτηριστική αλλά ήσυχη χροιά του diesel να επισκιάζει την τρικύλινδρη λειτουργία του. Χάρη στην πυκνή κλιμάκωση του αυτόματου κιβωτίου με τις 9 σχέσεις οι ρεπρίζ είναι πολύ καλές και oι αλλαγές γρήγορες. Ωστόσο, στη σβέλτη οδήγηση το κιβώτιο έδειξε κάποιες φορές να κρατά την σχέση λίγο παραπάνω από ότι θα έπρεπε ή να μην κατεβάζει στον χρόνο που θα ήθελα.

Οι τιμές πώλησης του ανανεωμένου Opel Astra στη χώρα μας θα ανακοινωθούν μέσα στις επόμενες εβδομάδες και θα είναι πολύ χαμηλότερες από τις 19.990 ευρώ που ξεκινά στη Γερμανία. Ακόμη περισσότερα όμως θα έχουμε να πούμε μέσα στο Νοέμβριο στη σχετική δοκιμή μας.

OPEL ASTRA 1.2 (130 PS)
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.370×1.871×1.485 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.662 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 370- 1.210 λίτρα
Βάρος: 1.280 κιλά
Κινητήρας: 1.189 κ.εκ., 3 κύλινδροι, turbo βενζίνης
Ισχύς: 130 PS/ 5.500 σ.α.λ.
Ροπή: 225 Nm/ 2.000- 3.500 σ.α.λ.
Κατανάλωση (WLTP): 5,2- 5,6 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2 (WLTP): 119- 128 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 117- 154 €

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

Πόσο πωλείται ένας κινητήρας V10 της Formula 1;

F1

F1 Γκραν Πρι Μεξικό: η έξυπνη τακτική της Mercedes έδωσε τη νίκη στο Hamilton

F1

H 1.200 turbo των 100 ίππων είναι η πιο ισορροπημένη έκδοση του ολοκαίνουργιου Peugeot 208

Featured




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup