Σύνδεση

Featured

Δοκιμή: το νέο Toyota Yaris κινείται πιο upper class

H πρώτη ματιά πολλές φορές είναι καθοριστική και το νέο Yaris κερδίζει εδώ τις εντυπώσεις. Και αυτό γιατί δείχνει σαφώς πιο δυναμικό από τον προκάτοχό του χάρη στην αλλαγή των αναλογιών του, ενώ ταυτόχρονα διαθέτει εμφανώς περισσότερα στοιχεία αναγνώρισης. Με ένα πιο εμφατικό εμπρός μέρος και κυρίως με ένα πίσω που τελικά είναι αυτό που σου αποτυπώνεται πιο έντονα.

Το Yaris της τέταρτης γενιάς λοιπόν είναι ελάχιστα πιο μικρό από αυτό της τρίτης, κατά 5 χιλιοστά για την ακρίβεια- αλλά η αύξηση του μεταξονίου του κατά 50 χιλιοστά με την ταυτόχρονα μείωση των προβόλων του το καθιστούν πιο σπορτίφ και πιο νεανικό σε σχέση με ότι είχαμε συνηθίσει μέχρι τώρα.

Το μεγαλύτερο μεταξόνιο -η βάση είναι το πλαίσιο GA-B που προέρχεται από το μεγαλύτερη ΤNGA (Corolla, RAV4) και χρησιμοποιείται εδώ και για πρώτη φορά- βοήθησε τους μηχανικούς της Toyota να εκμεταλλευτούν καλά τους χώρους στο εσωτερικό. Έτσι στο πίσω κάθισμα ένας ενήλικας με ύψος 1,80 κάθεται σχετικά άνετα πίσω από έναν οδηγό αντίστοιχης σωματικής διάπλασης, την ίδια στιγμή που η ελάχιστη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ είναι 286 λίτρα κια κυμαίνεται στο μέσο όρο της κατηγορίας . Και μεγαλώνει βέβαια με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων.

Σε ότι αφορά τους χώρους πάντως δόθηκε προσοχή στη λεπτομέρεια. Έτσι τα εμπρός καθίσματα έχουν μετατοπιστεί όσο ήταν εφικτό προς τα πλάγια με αποτέλεσμα να αποφεύγεται η πολύ στενή επαφή μεταξύ οδηγού- συνοδηγού που υπάρχει σε άλλα υπερ- μίνι και δεν είναι πάντα επιθυμητή, ειδικά μέσω πανδημίας και να δημιουργείται και μια αίσθηση μεγαλύτερης άνεσης. Ταυτόχρονα η πιο χαμηλή θέση του καθίσματος του οδηγού τον βάζει πιο «μέσα» στο αυτοκίνητο, κάτι που τελικά είναι καλοδεχούμενο.

Αυτά που αξίζουν ιδιαίτερης αναφοράς είναι ο πίνακας οργάνων και το ταμπλό. Ο πρώτος με τα κυκλικά ψηφιακά όργανα στις άκρες του και την οθόνη στο κέντρο είναι από τους πιο καλά σχεδιασμένους και έξυπνους των τελευταίων ετών: πρωτότυπος και λειτουργικός δεν κουράζει και δεν μπερδεύει, ενώ παραμένει πάντα ευανάγνωστος ανεξάρτητα από τις ρυθμίσεις του καθίσματος και του τιμονιού. Και αυτό, πιστέψτε μας, δεν είναι πάντα αυτονόητο. 

Το ταμπλό αυτό καθαυτό πέρα από ποιοτικό σε ότι αφορά υλικά και συναρμογή είναι και αυτό ιδιαίτερα καλά σχεδιασμένο. Με πολλές θέσεις και θήκες για μικρο- αντικείμενα, π.χ. κάτω από την οθόνη, με κρυφούς αεραγωγούς και πάλι κάτω από την οθόνη, με θέση ασύρματης φόρτισης smartphone στην κονσόλα η οποία ενεργοποιείται με το πάτημα ενός κουμπιού δίπλα γιατί μπορεί να θέλεις απλά να ακουμπήσεις τη συσκευή σου και όχι να τη φορτίσεις. Η οθόνη του συστήματος infotainment είναι μεγάλη σε μέγεθος -ΟΚ, τα περιθώριά της, όπως και τα κουμπιά της που από πλευράς ποιότητς υπολείπονται, θα μπορούσαν να είναι μικρότερα- και το μενού της αρκετά εύχρηστο. Από κει και πέρα και όλες οι δυνατότητες διασύνδεσης υπάρχουν και πολλά συστήματα υποβοήθησης.

Οι πολύ καλές εντυπώσεις συνεχίζονται και εν κινήσει. Το νέο Yaris περνά χωρίς παρατράγουδα πάνω από τις ανωμαλίες των δρόμων και ειδικά τις εγκάρσιες, κάτι που οφείλεται τόσο στην αυξημένη ακαμψία του πλαισίου του (+37% σε σχέση με το προηγούμενο) αλλά και στις σωστές ρυθμίσεις του πίσω ημιάκαμπτου. Ταυτόχρονα η οδική του συμπεριφορά είναι πιο ακριβής και άμεση από κάθε άλλη φορά- άλλο ένα πλεονέκτημα της αυξημένες ακαμψίας. Τόσο που αυτό είναι ίσως το πρώτο Yaris που θα χαρείς να το οδηγήσεις και σε έναν επαρχιακό δρόμο με διαδοχικές στροφές. Εκεί θα διαπιστώσεις πως ο νέος τρικύλινδρος κινητήρας των 1.500 κυβικών και των 125 ίππων δεν έχει καμία σχέση με τον τετρακύλινδρο προκάτοχό του, καθώς είναι σαφώς πιο ελαστικός από χαμηλά και με περισσότερα αποθέματα ισχύος ψηλά. Ταυτόχρονα είναι αρκετά πιο πολιτισμένος, ενώ ακουστικά έρχεται αρκετά στο προσκήνιο.  

Παράλληλα το Yaris εξακολουθεί να είναι ιδιαίτερα ευκολοδήγητο όχι μόνο μέσα στην πόλη αλλά και έξω από αυτήν, στοιχείο άλλωστε που παραδοσιακά χαρακτηρίζει όλες τις μέχρι τώρα γενιές του.

Ο συγκεκριμένος κινητήρας πάντως θα έχει να αντιμετωπίσει ισχυρότατο εσωτερικό ανταγωνισμό από την υβριδική εκδοχή του μοντέλου, ειδικά όταν συνδυάζεται και αυτός με αυτόματο κιβώτιο και η διαφορά τιμής μεταξύ τους συρρικνώνεται.

Το υβριδικό Yaris λοιπόν –το σύστημα της Toyota βρίσκεται πλέον στην τέταρτη γενιά του και ως εκ τούτου είναι ιδιαίτερα ώριμο σε όλους του τομείς- διαθέτει και αυτό ένα τρικύλινδρο σύνολο 1.500 κυβικών με 93 ίππους και 120 Nm που υποβοηθάται από έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 59 kW (80 ίππους) και 141 Nm. Ο οποίος μπορεί να κινήσει και μόνος του τους τροχούς για όσο του επιτρέπει το ενεργειακό περιεχόμενο της μεγαλύτερης πλέον μπαταρίας του υβριδικού συστήματος.

Στην πράξη η ηλεκτρική υποβοήθηση είναι εμφανής σε όλη την κλίμακα λειτουργίας και η επενέργεια της ιδιαίτερα ομαλή. Ταυτόχρονα πολύ καλά είναι και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του στάνταρ αυτόματου κιβωτίου e-CVT. Συγκριτικά με τον συμβατική έκδοση των 1.500 κυβικών η υβριδική δείχνει ακόμα πιο «γεμάτη» σε όλο το εύρος των στροφών -το να ανεβάζεις τις στροφές ψηλά πάντως δεν έχει κάποιο νόημα- και ακόμα πιο πολιτισμένη, μιας και πιέζεται λιγότερο.

Ταυτόχρονα είναι και πιο οικονομική. Χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια και προσοχή μια μέση τιμή γύρω στα 5,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα με πολύ πόλη είναι απόλυτα εφικτή, ενώ έξω από την πόλη μπορείς να δεις και λιγότερα από 5,0 λίτρα. Η επίσημη τιμή πάντως κατά WLTP είναι 3,7 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Η δική μου προτίμηση είναι το υβριδικό Yaris και για τον τρόπο που λειτουργεί και για την μικρότερη περιβαλλοντική επιβάρυνση από την κίνησή του (85 γραμμάρια CO2 το χιλιόμετρο) και βέβαια γιατί η τιμή του ξεκινά από τις 17.340 ευρώ όταν το 1.5 με αυτόματο κιβώτιο κοστολογείται από 16.830 ευρώ. Η τιμή του τελευταίου με το στάνταρ χειροκίνητο κιβώτιο διαμορφώνεται από τις 15.550 ευρώ. Ο λόγος εδώ είναι για τις βασικές εκδόσεις Active, μιας και στην πιο πλούσια Active Plus, στην οποία είναι διαθέσιμο το συμβατικό 1,5 με αυτόματο κιβώτιο η διαφορά του από το υβριδικό ανέρχεται σε 1.450 ευρώ. Επίσης υπάρχει και εισαγωγική έκδοση 1.000 κυβικών και 72  ίππων από 13.770 ευρώ. 

Συνολικά το νέο Toyota Yaris έχει γίνει πιο ολοκληρωμένο, πιο δυναμικό, πιο έξυπνο, πιο ασφαλές -αξιολογήθηκε με 5 αστέρια από τον EuroNCAP με τις νέες, αυστηρότερες προδιαγραφές- και πιο upper class και θα διεκδικήσει εκ νέου τον τίτλο του best seller της κατηγορίας του στη χώρα μας, που τον κατέχει εδώ και πολλά χρόνια.

[ngg src=”galleries” ids=”5389″ display=”basic_thumbnail” thumbnail_crop=”0″] 

  TOYOTA YARIS 1.5 TOYOTA YARIS HYBRID
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 3.940×1.745×1.500 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.560 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 286 λίτρα
Βάρος: 1.085 κιλά
Κινητήρας: 1.490 κ.εκ., 3 κύλινδροι   1.490 κ.εκ., 3 κύλινδροι & ηλεκτροκινητήρας   
Ισχύς: 125 PS/ 6.600 σ.α.λ.  116 PS/ 6.000 σ.α.λ. (συνδυαστικά)
Ροπή: 154 Nm/ 4.800- 5.000 σ.α.λ.  120 Nm/ 3.600- 4.800 σ.α.λ. & 141 Nm
0-100, Τελική: 9,0”, 180 χλμ./ ώρα  9,7”, 175 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 6,1 λίτρα/ 100 χλμ.  5,0 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2 (NEDC/ WLTP) : 117 γραμμάρια/ χλμ.  85 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 115 €  0 €
Τιμή: από 15.550 € από 17.340 €

φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

[ngg src=”galleries” ids=”5390″ display=”basic_thumbnail” thumbnail_crop=”0″]

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured