Η Mercedes περιμένει πολλά από την καινούργια γενιά της A-Class. Όχι μόνο εμπορικά αλλά και σε ότι αφορά την υιοθέτηση μιας καινούργιας, πιο καθαρής εικόνας που θέλει να γίνει αποδεκτή όσο και ενός τελείως νέου concept για τον εσωτερικό της σχεδιασμό.
Γεγονός είναι πως το σχήμα της νέας μικρής Mercedes δείχνει με την πρώτη ματιά οικείο. Σαφώς πιο σύγχρονο και καθαρό σε σχέση με την επιτυχημένη προκάτοχό της, αλλά οικείο. Σαν να αποτελεί την καλοδεχούμενη συνέχεια και εξέλιξη με λιγότερες καμπύλες, ειδικά μπροστά, μια πιο εμφατική μάσκα, περιορισμένο ανάγλυφο, ειδικά στο προφίλ, πιο απλές αλλά ταυτόχρονα πιο χαρακτηριστικές γραμμές.
Τα παραπάνω συνδυάζονται με αισθητά μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις, μιας και η Α-Class έχει φτάσει πλέον τα 4,42 μέτρα -είναι μεγαλύτερη κατά 12 ολόκληρα εκατοστά σε σχέση με την προηγούμενη γενιά- τιμή που την τοποθετεί αν όχι στην κορυφή της συγκεκριμένης κατηγορίας πολύ κοντά σε αυτήν.
Μεγαλύτερο, κατά 30 χιλιοστά, είναι και το μεταξόνιο, που έδωσε λύση σε ένα από τα βασικά σημεία κριτικής της προηγούμενης, τρίτης γενιάς. Των χώρων στο εσωτερικό της -όχι τόσο για τους επιβάτες όσο για τις αποσκευές. Πλέον ακόμα και πέντε θα καθίσουν πιο άνετα, ενώ τα 360 λίτρα του χώρου αποσκευών είναι μια σαφώς καλύτερη τιμή, η οποία συνδυάζεται και με αύξηση του ανοίγματος φόρτωσης, στοιχείο που το καθιστά και πιο πρακτικό.
Οι χώροι πάντως είναι κάτι που θα εκτιμήσει κανείς στην πορεία, μιας και αρχικά όλη του η προσοχή θα στραφεί στο ταμπλό, με το μοναδικό για την αυτοκινητοβιομηχανία ελεύθερο και πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων. Ο οποίος στην κορυφαία του έκδοση, όπως αυτή του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, αποτελείται από δύο διαδοχικές οθόνες 10,25 ιντσών που κατορθώνουν να δημιουργήσουν μια αίσθηση… cinemascope. Μια ιδιαίτερα εντυπωσιακή αίσθηση -θα θέλαμε πάντως να δούμε και τη βασική εκδοχή με τις οθόνες των 7,2 ιντσών (η εξωτερική διάσταση του πίνακα μένει σταθερή και περιορίζεται η ενεργή επιφάνεια)- η οποία συνδυάζεται με μεγάλες δυνατότητες παραμετροποίησης. Βέβαια στο τέλος καταλήγεις σε μια διάταξη που είναι αυτή που σου αρέσει και σε βολεύει και περισσότερο, αλλά οι δυνατότητες επιλογών υπάρχουν.
Για να μπορέσεις βέβαια να τις αξιοποιήσεις όλες ή έστω τις περισσότερες χρειάζεται κάποιος χρόνος εξοικείωσης, κάτι που ισχύει και για κάποια άλλα στοιχεία, όπως π.χ. τα μπουτόν αφής στο τιμόνι, το οποίο γενικά φιλοξενεί πολλά πλήκτρα.
Από κει και πέρα ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει για το MBUX, το ιδιαίτερα εξελιγμένο, εποπτικό και γρήγορο σύστημα infotainment της Mercedes που εμφανίζεται για πρώτη φορά στην A-Class. Επίσης για πρώτη φορά κάνει την εμφάνισή της η ψηφιακή βοηθός Mercedes, που ακούει και υπακούσει σε φωνητικές εντολές και μάλιστα σε φυσικά γλώσσα. Αυτό στην πράξη σημαίνει πως δεν δέχεται μόνο προκαθορισμένες εντολές αλλά εντολές στην καθομιλουμένη. Άμεσα ή έμμεσα διατυπωμένες, ενώ άψογη είναι και η συνεργασία με smartphones, που συνδέονται με όλους τους διαθέσιμους τρόπους. Αντίστοιχα μεγάλη είναι και η λίστα των συστημάτων υποβοήθησης που περιλαμβάνει και δυνατότητα ημι-αυτονόμης οδήγησης.
Έτσι λοιπόν το ταξίδι με την Α-Class είναι άνετο και ασφαλές και κυρίως πιο ήσυχο σε σχέση με την προκάτοχό της μιας και δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στο συγκεκριμένο τομέα. Παράλληλα είναι και άνετο, ακόμα και αν η πίσω διάταξη είναι ημιάκαμπτος -οι πιο ισχυρές εκδόσεις και οι τετρακίνητες έχουν άξονα πολλαπλών συνδέσμων- που ναι μεν εμφανίζει μια αδυναμία στις εγκάρσιες ανωμαλίες των δρόμων αλλά συγκριτικά πολύ μικρότερη σε σχέση με άλλα μοντέλα που έχουν την ίδια διάταξη.
Αυτό όμως που κρατά κανείς περισσότερο, ίσως γιατί δεν το περίμενε κιόλας, είναι το πόσο ευχάριστη είναι. Ειδικά σε δρόμο με αλλεπάλληλες στροφές, όπου νέα Α, ούτε γέρνει, ούτε δυσανασχετεί ούτε χρειάζεται στις περισσότερες των περιπτώσεων, ακόμα και αν ο οδηγός της υπερβάλλει για να διατηρήσει την τροχιά της σταθερή και ακλόνητη. Την εικόνα συμπληρώνει το καλό σε αίσθηση και αρκετά γρήγορο τιμόνι, ενώ συνολικά πρόκειται για ένα ευχάριστο αυτοκίνητο, με ιδιαίτερα καλά οδηγικά χαρακτηριστικά που επιπρόσθετα διαθέτει και ένα πολύ καλό επίπεδο άνεσης.
Πολιτισμένος είναι και ο βασικός κινητήρας πετρελαίου της Α 180 d. Πρόκειται για ένα καινούργιο σύνολο 1.461 κυβικών, που λειτουργεί με καταλύτη SCR και πρόσθετο Ad Blue (ουρίας) για χάρη των ρύπων, που διαθέτει τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας και αυξημένη πίεση στα 2.000 bar (από 1.500 του προκατόχου του) στο σύστημα τροφοδοσίας του, ενώ η απόδοσή του είναι 116 ίπποι και 260 Nm. Στην πράξη και όσο ο μικρός diesel λειτουργεί στις χαμηλές και μεσαίες στροφές είναι στο στοιχείο του, ενώ συνεργάζεται και αρκετά αρμονικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που προς το παρόν είναι η μόνη διαθέσιμη επιλογή. Στην περίπτωση που πιεστεί παραπάνω κάνει σαφή το μικρό κυβισμό του, γίνεται πιο θορυβώδης και αυξάνεται αισθητά και η κατανάλωσή του. Η οποία υπό κανονικές συνθήκες είναι λίγο πάνω από τα 6,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Υπό πίεση αρχίζει και το κιβώτιο να αποκαλύπτει πως δεν συγκαταλέγεται και στα πιο γρήγορα του είδους, ακόμα και αν έχει επιλεγεί το Sport του στάνταρ Drive Select με τα συνολικά τέσσερα προγράμματα λειτουργίας.
Με πιο χαλαρούς ρυθμούς και το κιβώτιο ανταποκρίνεται καλύτερα και ο κινητήρας αποδίδει πιο σωστά και οικονομικά οπότε το να προσαρμοστεί ο οδηγός της Α 180 d σε αυτά τα δεδομένα είναι η πιο σωστή και λογική επιλογή.
Από αυτή τη σκοπιά η καινούργια Α-Class στην εισαγωγική της έκδοση πετρελαίου είναι η πιο σύγχρονη και ολοκληρωμένη πρόταση της κατηγορίας, αλλά και η πιο ακριβή, μιας και με το αυτόματο κιβώτιο, που όπως είπαμε είναι προς το παρόν η μόνη επιλογή, ξεκινά από τις 32.288 ευρώ και μπορεί φυσικά να ανέβει πολύ πιο ψηλά αν οι επιλογές από τον (ακριβό) κατάλογο με τα εξτρά είναι αρκετές.
Στην πορεία θα υπάρξει πάντως και έκδοχή της με χειροκίνητο κιβώτιο που μάλλον θα ξεκινά, έστω και οριακά, κάτω από τις 30.000 ευρώ, ενώ για τη βασική έκδοση βενζίνης, την Α 180 των 1.332 κυβικών και των 115 ίππων που επίσης θα ακολουθήσει, υπολογίστε περί τις 28.000 ευρώ.
Γιάννης Σκουφής
MERCEDES A 180 d | |
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): | 4.419×1.796×1.440 χιλ. |
Μεταξόνιο: | 2.729 χιλ. |
Πορτμπαγκάζ: | 360- 1.200 λίτρα |
Βάρος: | 1.445 κιλά |
Κινητήρας: | 1.461 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo diesel |
Ισχύς: | 116 PS/ 4.000 σ.α.λ. |
Ροπή: | 260 Nm/ 1.750- 2.500 σ.α.λ. |
0-100, Τελική: | 10,5”, 202 χλμ./ ώρα |
Κατανάλωση: | 6,1 λίτρα/ 100 χλμ. |
CO2: | 108- 118 γραμμάρια/ χλμ. |
Τέλη: | 106- 116 € |
Τιμή: | από 32.288 € |
Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος
[ngg_images source=”galleries” container_ids=”4184″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”120″ thumbnail_height=”90″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”0″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”1″ show_all_in_lightbox=”1″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Show as slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]
ΝΙΑΝ
12/07/2018 στις 16:07
Οι επιδόσεις δεν με ενθουσιάζουν….για diesel. Προσωπικά με 3008 (2015) 1.6 hdi εχω κατανάλωση 5.8 (με αμάξωμα αισθητά πιο βαρύ) παρόμοια αν όχι και μεγαλύτερη ροπή.
Ερώτηση 1: με την αντανάκλαση των ακτίνων του ηλίου και το ταμπλετ-ταμπλό τι γίνεται?
Ερώτηση 2: εσείς ως testdrivers δικαιολογειτε αυτο το αποτέλεσμα σε αυτή την τιμή?