Σύνδεση

Featured

Οδηγούμε τα νέα και σπορ Hyundai i20, i30 και Kona N στην πίστα των Μεγάρων

H δημιουργία μιας γκάμας με σπορ μοντέλα και η καθιέρωσε του Ν ως λογότυπου για αυτά θα μπορούσε κανείς να πει πως ήταν ένα στοίχημα για τη Hyundai. Ένα στοίχημα που κέρδισε με την επιτυχία του i30 N που παρουσιάστηκε πρώτο, ενώ τώρα λογικά η γκάμα επεκτείνεται τόσο προς τα πάνω όσο και προς τα κάτω.

Με τα i20 N και Kona N αντίστοιχα, ενώ αυτό καθαυτό το i30 N ανανεώθηκε  και στα πλαίσια αυτής της ανανέωσης απέκτησε πλέον και έκδοση με αυτόματο κιβώτιο. Ένα διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων, που συνδυάζεται και με αρκετά ηλεκτρονικά συστήματα και χρησιμοποιείται και στο σπορ SUV της ειδικής αυτής γκάμας.

Αντίθετα στο πιο μικρό και προσιτό μοντέλο το i20 N -και από τα τρία πήραμε μια πρώτη γεύση οδηγώντας τα στην πίστα των Μεγάρων- το κιβώτιο είναι αποκλειστικά χειροκίνητο 6 σχέσεων και ο κινητήρας ο τετρακύλινδρος turbo βενζίνης των 1.600 κυβικών της μάρκας.

Και τα τρία διαφοροποιούνται φυσικά αισθητικά από τις αντίστοιχες στάνταρ εκδόσεις των μοντέλων και εδώ οι σχεδιαστές των Κορεατών ακολούθησαν δοκιμασμένες και κλασικές λύσεις προκειμένου να πετύχουν την επιθυμητή πιο πιο σπορ εικόνα. Κλασικές λύσεις όπως μάσκες με ειδική σχεδίαση, πιο δυναμικούς προφυλακτήρες με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα, μεγάλες ζάντες και μειωμένες αποστάσεις από το έδαφος.

Φυσικά δεν λείπουν και τα αεροδυναμικά βοηθήματα μπροστά και πίσω, που ευτυχώς δεν ξεφεύγουν όντας διακριτικά.

Η ίδια λογική διαφοροποίησης ακολουθείται και στο εσωτερικό, με λεπτομέρειες και σπορ καθίσματα -στις πιο πλούσιες εκδόσεις- λογότυπα Ν αλλά και κουμπιά επιλογής προγραμμάτων οδήγησης στα τιμόνια που επίσης είναι ειδικά.

Κουμπιά όπως το κόκκινο Ν, με το οποίο στο i20 N για παράδειγμα επιλέγει κανείς ένα από τα πέντε συνολικά προγράμματα οδήγησης – Normal, Eco, Sport, N και N Custom. Στο τελευταίο η επιλογή των παραμέτρων λειτουργίας είναι ελεύθερη -γίνεται μέσω της μεγάλης οθόνης αφής του συστήματος infotainment- και φυσικά προσαρμόζονται ανάλογα και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κινητήρα.

Ο οποίος αποδίδει 204 ίππους και 275 Nm, που γίνονται 305 στη λειτουργία overboost, ενώ τα κιλά που έχει να μετακινήσει είναι 1.190. Το αποτέλεσμα είναι πολύ καλές επιδόσεις (0-100 σε 6,7 δεύτερα και τελική ταχύτητα 230 χλμ./ ώρα), που δικαιολογούν απόλυτα το χαρακτηρισμό του hot hatch ή του GTI τσέπης αν προτιμάτε.

Το ίδιο ισχύει και για την οδική του συμπεριφορά, καθώς στην πίστα των Μεγάρων -η εξέλιξή του όπως και των άλλων μοντέλων Ν έγινε σε μια πιο διάσημη, αυτή του Nürburgring- αποδείχθηκε πολύ καλά στημένο και εύκολα ελεγχόμενο. Παράλληλα οι σχετικά μικρές εξωτερικές του διαστάσεις βοηθούν τον οδηγό να το πλασάρει και να το τοποθετεί όπως νομίζει ότι είναι καλύτερα.

Αντίστοιχα μπορούμε να πούμε πως συμπεριφέρεται και το i30 Ν, που στην ανανεωμένη του έκδοση έχει καινούργια μάσκα, προφυλακτήρες και αεροτομή, ενώ έγινε προσπάθεια και για συγκράτηση του βάρους.

Από πλευράς κινητήρων ο πιο ισχυρός της έκδοσης Performance αποδίδει πλέον 280 ίππους, έχει αποκτήσει μια πιο επίπεδη καμπύλη ροπής -Flat Power τον ονομάζει η Hyundai- και όπως προαναφέραμε συνδυάζεται με το καινούργιο αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων.

Με το κιβώτιο αυτό, το πάτημα του κουμπιού Ν Grin Shift -μια από τις επιπλέον δυνατότητες που υπάρχουν στο αυτόματο i30 N- και το Launch Control το 0-100 ολοκληρώνεται σε μόλις 5,4 δεύτερα (αλλιώς 5,9 δεύτερα), ενώ η τελική του φτάνει τα 250.  

Ο ίδιος Flat Power δίλιτρος τετρακύλινδρος χρησιμοποιείται και στο σπορ SUV της γκάμας, το Kona N, που διατίθεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο και επίσης αποκλειστικά είναι προσθιοκίνητο.

Και εδώ οι επιδόσεις είναι πολύ καλές (0-100 σε 5,5 δεύτερα, τελική 240), ενώ αυτό στο οποίο πρέπει να γίνει ιδιαίτερη αναφορά και μνεία είναι ο πολύ καλός έλεγχος τόσο των κινήσεων του αμαξώματος όσο και των κλίσεων από την ανάρτηση. Που ναι μεν είναι σφιχτή -λογικό και αναμενόμενο- αλλά έχουμε την αίσθηση πως δεν θα είναι κουραστική έξω από την πίστα.

Αυτό μένει να το διαπιστώσουμε όταν το δοκιμάσουμε, όπως και τα i20 και i30 N και στο δρόμο.

Το Kona N διαφοροποιείται και στη δυνατότητα προσαρμογής του συστήματος ελέγχου της πρόσφυσής του έως τα 60 χλμ./ ώρα, ανάλογα με την επιφάνεια στην οποία κινείται (χιόνι, πολύ χιόνι, λάσπη και άμμος- Snow, Deep Snow, Mud, Sand).

Οι τιμές των τριών «καυτών» Hyundai N ξεκινούν από τις 24.990 ευρώ για το i20 N, από τις 30.490 ευρώ για το i30 N (το fastback είναι 1.000 ευρώ πιο ακριβό) και από τις 42.990 ευρώ για το Kona N, ενώ τον αναλυτικό τους τιμοκατάλογο μπορείτε να το δείτε κάνοντας κλικ ΕΔΩ.

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

Αυτό είναι το πιο φτηνό ηλεκτρικό αυτοκίνητο του κόσμου. Ξεκινά από 1.350 ευρώ

Featured

Σοκαριστικό ατύχημα με μοτοσικλετιστή που πήγαινε γυρεύοντας (Video)

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Dacia Jogger: Πρώτες εικόνες-teaser από το επταθέσιο Dacia

Dacia




Video: Honda e




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup