Η επιτυχημένη γενιά κινητήρων πετρελαίου Ingenium της Jaguar συμπληρώνεται και από καινούργια σύνολα βενζίνης, τα οποία ακολουθούν πιστά τη νόρμα της χωρητικότητας των 500 κυβικών ανά κύλινδρο.
Έτσι λοιπόν είναι τετρακύλινδροι, 2.000 κυβικών με ηλεκτρο- υδραυλικές βαλβίδες, πλήρως ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγής και twin– scroll turbo με κεραμικά έδρανα. Σε σχέση με τα σύνολα που αντικαθιστούν η βρετανική εταιρεία λέει ότι είναι έως και 25% πιο δυνατοί και 15% πιο οικονομικοί.
Θα υπάρχουν 3 στάδια απόδοσής τους, με 200, 250 και 300 ίππους, η μέγιστη ροπή θα είναι 400 Nm, ενώ θα συνδυάζονται και με ένα επίσης καινούργιο αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων με διπλό συμπλέκτη και ενσωματωμένο ηλεκτροκινητήρα, που ονομάζεται Transcend. Το καινούργιο κιβώτιο υποστηρίζει πέρα από την πίσω κίνηση και τετρακίνηση, καθώς και χρήση με κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού, μιας και θα χρησιμοποιηθεί, όπως και οι νέοι βενζινοκινητήρες Ingenium και από τη Land Rover.
Σε ποια μοντέλα (από το 2017) δεν έχει γίνει ακόμα γνωστό, ενώ για το μέλλον οι Jaguar– Land Rover προγραμματίζουν και V6 3.000 κυβικών.
Γιάννης Σκουφής
