Σύνδεση

BMW

BMW iX: η ηλεκτρική ναυαρχίδα της BMW έτοιμη για το 2021 (Video)

Επιβεβαιώνοντας τις μέχρι τώρα φήμες, η BMW παρουσίασε και επίσημα το πρώτο αποκλειστικά ηλεκτρικό SUV της, το οποίο όπως υπόσχεται θα αρχίσει να πωλείται κατά τη διάρκεια του 2021. Η μέχρι τώρα κωδική του ονομασία ήταν iNext και πλέον το επίσημο εμπορικό του όνομα θα είναι iX. Σύμφωνα με τις πρώτες ανακοινώσεις θα περιλαμβάνει ότι πιο σύγχρονο υπάρχει στην ηλεκτροκίνηση, στην αυτόνομη οδήγηση και στην συνδεσιμότητα, αποτελώντας τυπικά και ουσιαστικά την τεχνολογική ναυαρχίδα της BMW για τα επόμενα χρόνια.

Η BMW επισημαίνει ότι η iX σχεδιάστηκε από μέσα προς τα έξω, έχοντας ως στόχο να προσφέρει ποιότητα και αίσθηση ευχαρίστησης για τους επιβάτες και τον οδηγό. Παρ’ όλα αυτά όμως, το αμάξωμα είναι άκρως εντυπωσιακό, με μήκος και συνολικά διαστάσεις που βρίσκονται κοντά σε αυτές της Χ5 και με μία εντελώς νέα προσέγγιση στο σχεδιασμό που δείχνει τον δρόμο που θα ακολουθήσει η εταιρεία στα επερχόμενα ηλεκτρικά της μοντέλα.

Όπως φαίνεται και από τις φωτογραφίες, η μεγάλη μάσκα (που τόσο έχει συζητηθεί) είναι και εδώ το σημείο που συγκεντρώνει τα βλέμματα, έχοντας στο πίσω μέρος της όλα τα τεχνολογικά απαιτούμενα, όπως τις κάμερες, τα ραντάρ και διάφορους αισθητήρες. Η σχεδίαση του υπόλοιπου αμαξώματος ακολουθεί την λογική των SUV με αρκετές καινοτομίες για τα δεδομένα της BMW και με ένα εντυπωσιακό νέο πίσω μέρος. Εκεί υπάρχει μία νέα πέμπτη πόρτα η οποία εκτείνεται σε όλο το πίσω μέρος και σε συνδυασμό με τα φουτουριστικά φώτα και τις έντονες ακμές δημιουργούν ένα πολύ μοντέρνο και δυναμικό αμάξωμα.

Στο εσωτερικό, η iX προσφέρει άνεση και ένα ευχάριστο περιβάλλον, χάρη στα νέα καθίσματα με ενσωματωμένα τα προσκέφαλα, την τεράστια γυάλινη οροφή, τα υψηλής ποιότητας οικολογικά υλικά και την αίσθηση ευρυχωρίας λόγω της απουσίας κεντρικού τούνελ.

Στο ταμπλό, το οποίο ακολουθεί μινιμαλιστικές γραμμές, κυριαρχεί μία μεγάλη κυρτή οθόνη που ενώνει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και το σύστημα infotainment σε ένα ενιαίο σύνολο. Εντύπωση προκαλεί το εξαγωνικό τιμόνι, το οποίο δίνει μία εντελώς διαφορετική εικόνα στην θέση οδήγησης.

Η κεντρική κονσόλα είναι φτιαγμένη έτσι ώστε να θυμίζει έπιπλο και έχει ένα επιλογέα για τις ταχύτητες, ένα μεγάλο χειριστήριο για το επόμενης γενιάς λειτουργικό σύστημα της BMW και έναν διακόπτη για την ένταση της φωνής -όλα αυτά φτιαγμένα από κρύσταλλο.

Σε ότι αφορά τα μηχανικά μέρη, θα περιλαμβάνει την πέμπτη γενιά της ηλεκτρικής προσέγγισης της BMW με την ονομασία eDrive, αποτελούμενη από δύο ηλεκτρικά μοτέρ, ένα κεντρικό σύστημα ελέγχου, το σύστημα φόρτισης και την συστοιχία της μπαταρίας. Οι ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι θα είναι κατασκευασμένοι χωρίς τη χρήση σπάνιων γαιών θα αποδίδουν συνδυαστικά  500 ίππους. Σύμφωνα με την εταιρεία η ισχύς αυτή θα επιτρέπει στην iX να ολοκληρώνει το 0-100 χλμ/ώρα σε 5,0 δεύτερα.

Η μπαταρία με την οποία θα εξοπλίζεται θα είναι μεγαλύτερη των 100 kWh με την εταιρεία να έχει ως στόχο αυτονομίας τα 600 χιλιόμετρα με βάση τον κύκλο WLTP. Η ΒΜW υπολογίζει ότι η μέση κατανάλωση θα είναι περίπου 21 kWh για κάθε 100 χιλιόμετρα, τιμή αρκετά εντυπωσιακή για το μέγεθος και το βάρος της iX.

Το νέο ηλεκτρικό πακέτο επιτρέπει στην iX να φορτίζει σε ταχυφορτιστές μέχρι 200 kW, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να φθάσει στο 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας της μέσα σε 40 λεπτά. Σε 10 λεπτά η BMW υποστηρίζει ότι μπορεί να πάρει αρκετό ρεύμα για μία διαδρομή 120 χιλιομέτρων, ενώ σε ένα wallbox των 11 kW θα χρειαστεί κάτι λίγο από 11 ώρες για μία πλήρη φόρτιση.

Πέρα από όλα αυτά η iX θα εφοδιάζεται με σύστημα αυτόνομης οδήγησης καθώς ο υπολογιστής της θα μπορεί να επεξεργάζεται 20 φορές περισσότερα δεδομένα από τα υπάρχοντα μοντέλα. Προφανώς είναι εξοπλισμένη με τεχνολογία 5G και ότι άλλο χρειάζεται ώστε να είναι απόλυτα ενημερωμένη σε ότι αφορά τα τεχνολογικά trends της εποχής. Η κατασκευή της θα γίνεται στο εργοστάσιο του Dingolfing στην Γερμανία, ενώ οι πρώτες παραδόσεις στην αγορά αναμένονται κάποια στιγμή στο δεύτερο εξάμηνο του 2021.

Το πλαίσιο της iX πάντως είναι καταδικασμένο να μην χρησιμοποιηθεί ευρέως -ίσως και εδώ να είναι η μόνη του εφαρμογή. Και αυτό γιατί από το 2024 θα υπάρχει ένα νέο που θα έχει εξελιχθεί καταρχήν για ηλεκτρικά μοντέλα αλλά θα μπορεί να υποστηρίζει τόσο plug-in υβριδικά όσο και ήπια υβριδικά. Η λογική του θα είναι δηλαδή ακριβώς αντίθετη από τα νυν πλάισια της μάρκας που έχουν εξελιχθεί καταρχήν για κινητήρες εσωτερικής καύσης αλλα υποστήριζουν plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά.

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Του είπαν πως τα Jeep πάνε παντού και αυτός το πήρε τοις μετρητοίς (Video)

Featured

Αντέχεις τη συντήρηση μιας Bugatti;

Bugatti

Πόσο κοστίζει η νέα, κορυφαία λιμουζίνα της Mercedes, η S-Class, στην Ελλάδα;

Featured

Δείτε το πιο γρήγορο τρακτέρ στο… Nürburgring (Video)

ΕΙΔΗΣΕΙΣ







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup